Jump to content

Ontvangen van Rusland


Guest Jom

Recommended Posts

Hallo.

Mijn vriend woont in Rusland en hij zou heel graag naar mij aantal e-liquids via post willen doorsturen (ik woon in België). Dat zijn flesjes van 100 ml en daar zit 0 mg nicotine in. In totaal maximum 5 flesjes. Zou het bij de douane een probleem mogen zijn? Wat moet ik of hij extra doen om deze bestelling toe te laten en welke bijhorende kosten zou ik anders dan moeten betalen?

Edited by Jom
Link to comment
Share on other sites

Als hij GIFT op t pakketje zet, zal t nog makkelijker gaan waarschijnlijk. Met de minieme kans dat wanneer het wordt gecontroleerd, dat je de waarde ervan door moet geven

Link to comment
Share on other sites

Zijn er geen douane kosten bij pakjes uit Rusland?

Ik dacht het wel aangezien mods/hardware enz uit Rusland steeds door de douane moeten ingeklaard worden.

Zelf zou ik niet te zeker zijn dat het vlekkeloos gaat verlopen, maar zou het wel proberen.

Link to comment
Share on other sites

@Jim Ik denk dat men wel de douane kosten moet betalen voor pakketten uit Rusland, maar dat is niet de grootste probleem. Ik ben gewoon bang dat ze e-liquids niet gaan toelaten, ook als deze geen nicotine bevatten.

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )
Link to comment
Share on other sites

Die kans zit er zeker in, als ze het pakket controleren ben je het kwijt zo simpel is het.

Heb zelf al genoeg pakjes die in beslag genomen zijn, je gokt en soms heb je pech.

Link to comment
Share on other sites

E-liquids zijn hier niet verboden in ieder geval. Alleen nederlandse winkels moeten zich aan een behoorlijk aantal regels houden, maar met buitenlandse heb je alleen met btw te maken

Link to comment
Share on other sites

Het is toch prive naar prive?

Waarom zou je dan aan de post gaan vertellen wat er in zit.

Hebben ze niks mee te maken!

Als hij dit niet gekocht heeft dan is het een gift dus ook geen kosten voor import.

 

Edited by sxt
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...