Jump to content
Jim

Ehpro Kelpie RTA review

Recommended Posts

Ehpro heeft een nieuwe RTA op de markt, ook Ehpro gaat blijkbaar de weg van de samenwerkingen op want deze RTA is ontworpen door de Youtube reviewer Vaping With Vic.

Om eerlijk te zijn heb ik wel een abonnement op Vic zijn kanaal maar kijk heel zelden een review van hem, kijk wel wekelijks naar de UK vape show waar hij ook in het panel zit.

Samen met Ehpro hebben ze dus deze Kelpie RTA gemaakt en omdat het een single coil RTA is heb ik deze onmiddellijk gekocht van zodra die in stock was.

24mm RTA, single coil, geen al te ruime airflow dus iets wat me wel aanspreekt.

Beginnen doe ik met een filmpje, hier laat ik je alles netjes zien en voorzie ik de RTA natuurlijk ook van een build en katoen.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view👁️/like👍/subscribe☑️/comment🖊️ op mijn kanaal is welkom en weet ik erg te appreciëren.

De verpakking, zelfde stijl als die van de True MTL RTA een paar maanden geleden.

Q0b6e6C.jpg

De spares.

1mRJ9uC.jpg

Het uiterlijk van de tank is wel netjes, sober en niet te lang/hoog.

Het logo met het paardje en de naam Kelpie komt van een bezienswaardigheid in Schotland, wil je daar het ganse verhaal moet je naar Vaping With Vic zijn filmpje kijken van deze tank want ik ga je geen  aardrijkskunde of geschiedenis les geven over iets waar ik niks van weet.

K1Png7K.jpg

fR0xGZ9.jpg

Info onderaan en de 510 pin is wat mij betreft niet zonder risico op een hybrid, mocht wel iets langer uitsteken om me echt veilig te voelen.

BaC8x9S.jpg

Wat mij betreft is dit één van de mooiste driptips die ik al standaard bij een tank heb gekregen, heel mooie kleuren en een driptip die ik nog zou gebruiken in de toekomst want heel vaak blijven al die standaard driptips gewoon in het doosje zitten bij mij.

Het is een 810 formaat.

Je krijgt bij deze RTA wel geen 510 driptip adapter of een spare driptip, dus erg zuinig van Ehpro...

wMMAuKf.jpg

HOKMCjY.jpg

Topfill is gewoon schuiven om te vullen, dat is een heel leuk systeem maar helaas in vele gevallen niet goed gemaakt en dat is ook bij deze niet anders.

Het schuiven gaat iets te vlot en makkelijk, ik zou deze RTA dus niet gewoon zomaar in mijn zak of tas stoppen want het schuifsysteem heeft echt niet veel nodig op open te gaan.

JRwv2qD.jpg

Het is een redelijk korte RTA en daarom ook maar 2ml inhoud met het rechte glas, wil je meer inhoud dan krijg je ook een bubble glas en dan heb je 3.5ml inhoud.

fO3bke0.jpg

Deze airflow sleuf heb je aan twee kanten en is uiteraard regelbaar.

HBwP1bm.jpg

Binnenin is alles netjes afgewerkt en was zuiver bij het ontvangen, geen sporen van residu of machineolie.

D63yPIj.jpg

Het deck is op het eerste zicht niet echt speciaal, het is het "halfpipe" design met onderaan al de kleine gaten voor de airflow.

Een voordeel bij dit deck is dat je veel opties hebt om je coil te plaatsen, hoe je de coil ook draait je kan die altijd vlot plaatsen in dit deck.

ItxhQhw.jpg

Exg2qoN.jpg

HHNF6NE.jpg

Helemaal geen slecht deck dus en heel simpel in gebruik, enkel de schroefjes zijn zo erbarmelijk slecht spijtig genoeg.

Het zijn kruiskop schroefjes wat op zich geen probleem is maar ze zijn zo klein dat het problematisch zal worden op termijn, dat kan ik je bijna garanderen.

Het is bijna een microprecisie kruiskop schroevendraaier wat je moet gebruiken en zelfs dan nog kan je amper kracht zetten op het schroefje.

In mijn filmpje geef ik je wel een perfecte oplossing als je deze RTA zou aankopen.

rswzYIY.jpg

Je krijgt twee coils bij de RTA, het staat nergens beschreven welk type of draad het is maar heb toch een coil gebruikt.

Wel drie dagen laten voor het filmpje een andere coil genomen want de bijgeleverde coil was erg flauw.

Je ziet ook redelijk wat "foutjes in de coil", de windingen sluiten niet overal mooi aan enz.

SzNWHpm.jpg

Coil plaatsen in dit deck is dus geen probleem.

VbO3PaG.jpg

ZjUqef6.jpg

r5g0CX0.jpg

Het wicken is wat mij betreft ook helemaal niet moeilijk.

Als je naar Vic zijn filmpje kijkt dan zie je dat hij veel tijd besteed aan het wicken met de zogezegd beste manier van wicken die er is.

Kan allemaal best zijn maar ik wick deze tank gewoon hetzelfde zoals ik altijd doe bij dit soort deck, heb nooit geen problemen ondervonden dus ga dat nu ook niet gaan veranderen.

Ymu7Sig.jpg

CgVFQFJ.jpg

Pic van de tank met bubble glas op een mod om af te sluiten.

M8GWzAI.jpg

Mijn bevindingen:

- Leuke RTA maar heeft nog enkele kinderziektes die zonder probleem in een volgende batch verholpen kunnen worden, en volgens Vic gaan ze dat ook doen maar ik review wat ik voor me krijg dus koop je deze RTA en krijg je een tank uit de eerste oplage dan zal je dezelfde probleempjes gaan hebben.

- Smaak is heel goed, veel beter dan ik verwacht had!

- Airflow is ook heel rustig en "smooth", zit wat mij betreft tussen restricted DL en DL in.

- Geen lelijke tank, op gebied van looks wel geslaagd.

- Makkelijk te builden deck, heel simpel om je coil te plaatsen en uit te lijnen.

Wat beter kon:

- Schuifsysteem van de topfill is te los wat mij betreft, gaat te makkelijk open.

- Schroefjes van de posts zijn echt slecht in mijn ogen, zou verholpen worden bij de volgende batch maar daar heb ik dan niks aan natuurlijk.

- 510 pin is wat kort, mocht gerust iets langer zijn.

Maar ondanks die kleine minpuntjes toch wel een geslaagde RTA, smaak en airflow is heel goed en dat maakt alles goed.

Mooi hoor dat je er iedere coil zomaar in kwijt kunt! Ik heb me bij de wasp nano al een paar keer geërgerd dat mijn coil verkeerd gemaakt was dus ik vind dit een groot pluspunt.

Goede review Jim 👍leuk builddeck,  jammer van de schroefjes maar daar geef je een goede oplossing voor 🙂

Heel wat moooie rta's tegenwoordig 👍

Posted (edited)

@Jim hoe verhoudt de Kelpie zich tegen andere single coil RTA'S met betrekking tot smaak etc? Verder leuke review! Bedankt 🙂

Edited by vaper89

Heel goede smaak deze RTA.

Ik test mijn RTA's altijd met dezelfde Loaded cran-apple liquid, en die smaakt zoals het moet.

Posted (edited)

Vandaag de Kelpie ontvangen, maar ik krijg de schroefjes er niet uit! ☹️ De schroefjes zijn slecht dat wist ik, er zitten dan ook andere schroefjes bij (inbus).

Die wilde ik erin zetten maar dat gaat niet want die schroefjes die er nu in zitten lijken muurvast te zitten, ik krijg er ook nauwelijks grip op met het kleine schroevendraaiertje dat erbij zit. Bah! Ik had me net zo verheugd op deze RTA. Hoe ga ik deze schroefjes los krijgen? Eentje is gelukt maar de andere 3 niet.

Edited by Pazmaster

@Pazmaster Heb je niet zo’n 3-weg schroevendraaiertje van een andere tank? Dan heb je een hefboom

Haha dat heb ik net gedaan! Ik zag dat er zo'n 3-weg schroevendraaiertje bij mijn Zeus RTA zat. Deze was beter van kwaliteit en ik had meer grip!

Het is gelukt dus! Het was me dus al gelukt maar toch bedankt, wel een goede tip van je @Tamara 👍 want dat werkte dus ook echt. Toppie!