Jump to content

Recommended Posts

Vanavond krijg ik m'n Zeus X... *yippie* 🙂

Nu wou ik eens weten hoe jullie deze builden:

dual of single? 

Welke coils gebruiken jullie? 

Hoeveel wraps?

Hoeveel OHM geeft die dan aan?

En op hoeveel watt dampen jullie dan?

Ik wil er absoluut de BESTE flavour uit halen!!! 🙂

De beste smaak uit een RTA met top air flow ? Mwah......succes. 

In elk geval zou ik zeggen dual coil - daar is hij tenslotte eigenlijk voor gebouwd, al kun je op een postless deck vrij straffeloos een single coil neerzetten - en dan liefst een paar nichrome alpha braid coils, zodat hij ondanks de pakweg 0,1570,2 ohm prima of dertig, veertig watt te dampen is. Ik gebruik alleen nog maar voorgedraaide coils dus tel de wraps niet, maar zo te zien een stuk of 5 ,6 om 3 mm. Belangrijk veel watten IN de coil, en goed uitkammen daarbuiten want de pockets zijn niet eindeloos groot. 

Uiteindelijk zul je hem in de regel een paar keer moeten bouwen voor de smaak voor jou optimaal is. Oefening baart kunst. Op een gegeven moment leer je awt voor jou het beste werkt. En dat hoeft beslist niet te zijn wat voor een ander werkt. Voor mij zijn deze of vergelijkbare dual coil RTA's niks met dikke kanthal  fused clapton coils die op 70+ watt gedampt moeten worden, want ik heb liever wat meer restricted, maar voor jou kan het ideaal zijn. Hoeveel adviezen je ook krijgt, je komt er niet onderuit zelf een beetje te experimenteren. 

Edited by L33ntje

Mijn Zeus X krijgt altijd 2 coils, er zitten nu 2  Ni80 Aliens in van @Loyal_2the_coil , 5 wraps die saampjes op 0,12 ohm uitkomen. Ik damp deze afhankelijk van de liquid tussen de 70 en 85 watt. Hoger is me te heet en lager word de smaak minder. De bijgeleverde coils geven trouwens ook al een goede smaak, die had ik trouwens op hetzelfde wattage. Durf zo niet meer te zeggen hoeveel wraps en weerstand die zijn maar dat zie je vanavond vanzelf. Ik vind de smaak wel echt goed trouwens, met de aliens is de smaak wel beter dan met de bijgeleverde coils.

Edited by fxs81

Zelf proberen, testen, uitzoeken wat het beste is voor je.

Dat is de enige raad die kan geven.

Kan je wel zeggen wat ik in de Zeus X damp en hoeveel watt en ohm enz, maar dat wil niet zeggen dat dit voor u het beste gaat zijn.

Test eerst de bijgeleverde coils en bekijk daarna wat je mist of niet mist.

Vooral het wicken zal je moeten oefenen, dat is de meest voorkomende "klacht" die ik lees op social media dat mensen spitback en flooding krijgen.

Zal je alvast zeggen dat dit absoluut niet aan de tank ligt maar aan de manier waarop je het katoen plaatst.

@Jim

Mss domme vraag, maar wat is "flooding"?

Ik heb hem gisterenavond ontvangen en - uiteraard - meteen gebuild.

Had (op aanraden van iemand anders die beetje weet hoe ik het wil, want hou niet van te warm dampen) dual coil gebuild met Fused Clapton N80 van 0.62 ohm dus ik kwam uit op 0,32 ohm. Uiteindelijk mag die wel IETS warmer, dus volgende keer gebruik ik de Fused Capton N80 van 0.5 ohm (heb ik ook liggen). Ik had hem redelijk strak gewicked, goed uitgefluft, niet te lang gelaten,... En ging goed! Maar 's avonds kreeg ik plots "spitback" maar zonder de spetters. Het voelde toch zo aan, en hij "ruttelde" ook enorm... Later op de avond was dat dan weer weg... 

Ik gebruikte er ook Coil Spill - Bakers Daughter in, en ik krijg er (tot nu toe) nog niet die intense smaak uit zoals ik die ervaar met mijn sub ohm tank van Freemax (Mesh Pro)... 

Dus het zal zoeken worden! 

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )

@LiV16 Als je wat warmere damp wilt en wil dat het reutelen stopt dan zou ik het Wattage wat hoger zetten.

@Tamara Mijn excuses, dacht dat dit de manier was om te reageren op een bepaald antwoord... Sorry! 

En bedankt voor de tip alvast!

@KeesB Dus als ik het goed begrijp verzuipt de coil dus in de liquid... Het is een RTA, hoe kan ik dit vermijden dan? Want is nochtans stevig gewicked... (katoen dik genoeg en goed gefluft)

Edited by LiV16

Reutelen is niet zo erg.. Mijn Kayfuns reutelen altijd, dan weet ik dat ze goed wicken. Het is een balans, dat wel, soms lekken ze dan een beetje, ben ik niet iets te zuunig geweest. Maar het smaakvoordeel voor mij is dan enorm.

Flooding is letterlijk verzuipen. Ofwel is de verdamping niet snel genoeg (wattage staat te laag), je hijst niet hard genoeg. Ik neem aan dat je D(irect) L(ung) dampt, dus ademhaalt door het ding, ipv M(outh)T(o)L(ung), dus eerst in je mond, dan in je longen.

Laatste oorzaak kan zijn toch niet strak genoeg gewickt. Iets met de wet van de communicerende vaten

:boosik heb mijn zeus ex in de kliko geflikkerd:boos

ben er helemaal klaar mee.

eerst 2 maanden wachten bij gearbest en dan priegelen en zuigen dat je scheel ziet.

wat een onding, niks voor mij, ik hou het bij kayfun 5.2 en ammit 25.

voor mij was het een miskoop :sip

Grappig, ik laat m'n ammit 25 nu links liggen sinds ik de Zeus X heb.

Ik heb de Zeus X al een tijd lang iedere dag mee. Prima tankje!! Laatste spring zomaar spontaan het glas en ik moest mijn laatste reserveglas er op zetten. Er zijn er weer een zooitje onderweg.