Jump to content

Recommended Posts

Dank voor de hulp in ieder geval! Ik ga morgen eens aan het knutselen. Zal de resultaten posten! 🙂 

Hoe merk je eigenlijk dat je te veel van je batterijen zou vragen? Dit vraag ik meer, om dit eventueel te kunnen signaleren. 

Het handigste is even opzoeken wat mooch over de batterijen zegt.

Hij test die batterijen echt tot het einde. 

Maar een aantal erg goede batterijen in de 18650 range zijn hier al genoemd.

De lg hg2

sony vtc 5 of 5a

de vtc6 voor dual battery mods

Als ze erg warm worden ben je al redelijk laat.  En een gereguleerde mod schakelt dan normaal gezien ook uit.

De meeste hebben vogens mij een temp protect.

Sowieso is the drop wat geschikter voor exotische coils en lage ohm builds, vanwege de airflow en de loze ruimte.

Ik vind het lastig om iets aan te raden omdat ik je vape style niet ken. Ik zou iets proberen tussen de 0.14 en 0.25(dual coil). Wel op een mod met 2 batterijen graag.

Bouw vervolgens de coils zo laag mogelijk en buig ze naar binnen toe. Hoeft niet exact bijna strak tegen elkaar. Het is geen rocket sience. Wick ze en sluit de bovenste airflow rij(die is kansloos geplaatst).

Veel vape plezier!

Posted (edited)
On 5-5-2019 at 22:25, Aaruman said:

Hoe ver kan je eigenlijk gaan met die batterijen kwa  ohmage etc? Veiligheid is wat me op dit moment zeker tegenhoud om die Drop goed en fijn te gebruiken.

Hoe laag je kunt gaan in Ohmage hangt van je mod af, dat staat als het goed is in de handleiding.

Maar je kunt het "maximale" wattage voor je batterijen berekenen met de CDR van je batterijen (volgens Mooch) , zo kun je veilig dampen zonder de batterijen te overbelasten. 

De formule is dan:

CDR * 0.9 * 3.2

Als de LG HG2 batterijen een CDR van 20A hebben bereken je het dus als volgt:

20A * 0.9 * 3.2 = 57.6W per batterij (single battery mods)

En met een dual battery mod kom je dan op 115.2 Watt.

Deze berekening is geschikt voor gereguleerde mods, met mech mods werkt het anders! 

Als je daaronder blijft zou je goed moeten zitten.

Maar mochten de batterijen om een of andere reden toch erg warm worden, altijd lager zetten! 

Edited by Pazmaster

Posted (edited)

Kurmit zei eerder in deze post "Pas op die dingen zijn spitback koningen 🤣".

Had je dat nou niet ff kunnen zeggen voor ik de brandblaren op mijn lippen had?

P.s ik gebruik de Drop nu op een gloedje nieuwe dual dovpro squonker met 10ml flesje een BOM van een mod maar fantastisch in gebruik

Edited by seccondbest

En zelfs ik niet, je moet de wick zo strak door de coil trekken dat je weerstand voelt. MAAR LET OP!!!! Er mag niet zo veel weerstand zijn, dat je de coil verplaatst!

Aha @Aaruman dus het was allemaal goed gelukt met bouwen ?

Je zou de resultaten nog posten 🤔

@Kurmit OEPS! Dat klopt, drukdruk geweest. Heb de dual build nog niet uitgeprobeerd. Heb mijn single builds inmiddels -naar mijn idee- geperfectioneerd. Daar dus erg blij mee!