Jump to content

Nitecore intellicharger I4 stinkt


thuban

Recommended Posts

Hoi allemaal, ik heb een nieuwe intellicharger i4 aangeschaft via nkon en net een paar daagjes in gebruik. 

Bij de 18650 batterijen wordt hij warm en stinkt hij naar smeltend plastic. Niet heet, de batterijen ook niet. Ik gebruik hem voor de Sony vtc6 18650 batterijen. Nu lees ik op Engelstalige fora dat het breaking-in issues zijn en niks om je zorgen over te maken maar wil dit even checken bij jullie. 

Edited by thuban
Link to comment
Share on other sites

De adapter wordt voornamelijk warm rechts boven (rondom uitgang autolader, andere kant van waar de gewone stroomstekker aansluiting zit), niet heet, maar warm. Waar ze het op internet ook over hebben die plek. 

Link to comment
Share on other sites

Mijne stonk met name in het begin ook, plastic/chemische lucht.......was niets aan de hand, ding stonk gewoon omdat hij nieuw was. Als je batterijen opgeladen zijn kun je ze nog even laten zitten en dan voelen of de boel nog steeds heet is. Als het goed is wordt er geen (oplaad)stroom meer gevraagd en zou alles moeten afkoelen.

Edited by Bert69
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik heb net afgelopen zondag mijn 2e nitecore digicharger kunnen "begraven" Ik vind ze ook vrij warm worden. Ik moet wel zeggen dat deze 2 jaar is meegegaan, maar ik heb nog een xtar die al 4 jaar zonder enige problemen zijn werk doet en de batterijen naar mijn idee beter laadt. Warmte ontwikkeling bij elektronica is redelijk normaal maar als iets behoorlijk warm wordt heb je toch wel kans op wat meer en snellere veroudering van componenten. Ik ga nu van nitecore afstappen en naar xtar. Voor alle duidelijkheid, ik zeg absoluut niet dat nitecore slecht is. Beetje plastic lucht heb je met veel producten, stap eens in een nieuwe auto.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ik heb hiervoor ook een Nitecore gehad en deze vrij snel kunnen weggooien. Nu ook een XTAR, besteld bij NKON, en wat een fijn apparaat is dat. Heb de XTAR VC4

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@thuban het is inderdaad de oplader met USB kabeltje maar netstroom kabel is heel makkelijk te bestellen voor paar euro. Mijn Xtar wordt niet warm en stinkt totaal niet, ben er heel blij mee

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Stinken heeft hij bij mij alleen in het begin gedaan. Ik vind wel dat hij behoorlijk heet wordt, 60ºC op de warmste plek. Ik heb een kleine geluidloze USB ventilator, die zet ik er voor en dan blijft hij koel. Dit stelt mij toch meer gerust als ik bij van huis ga.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik heb nergens last van met beide Nitecore's, D4 en I4.

D4 een jaar of drie in gebruik, de i4 is tweedehands en zo rond diezelfde tijd in bezit gekomen.

 

De D4 is bij een reis geplet waardoor de schermcover is gebarsten en inmiddels ducttape nodig is om de onderkant verenigd te houden met de bovenkant, maar nog steeds gaan als een banaan.

 

Voor mij was destijds een belangrijk punt dat ze ook met 12volt in de auto en het zonnepaneeltje te laden zijn en op 220volt voor thuis.

Link to comment
Share on other sites

Tussen stinken en stinken is een groot verschil, wat de ene een beetje chemisch vindt ruiken (kunststof achtige nieuwigheid lucht) vindt de andere stinken. mijn Xtar heeft het ook zeker de eerste 2 maanden gedaan, nu niet meer........ruiken/stinken dan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...