Jump to content

Flavormonks - g's custard

Recommended Posts

Altijd gevaarlijk ; een review van een custard aroma... 😉

Ik was al langer verzot op de devine custard van flavormonks.

De subtiele smaak maar vooral uniek mondgevoel maken het tot een favoriet van mij.

Flavormonks heeft echter een 2e custard aroma en enige tijd geleden bestelde ik 'm.

G's custard.

Batch gemaakt met 10% aroma volgens aanbeveling met een 60/40 vg/pg base met 6mg nic , heeft 3 weken kunnen steepen.

De geur van dit licht gele sapje is vooral subtiel maar vol hints..

De vanille zit er mooi in zonder te overdrijven , ook nu weer heb ik het idee van een ouderwetse vanillepudding.

Gedampt in m'n limitless plus met een enkele clapton coil van 0,7 ohm op 27 watt.

De smaak is zeker anders dan de devine custard maar hoe dan ?

De aanzet lijkt wat minder subtiel te zijn maar nog altijd zeer herkenbaar.

Het "pudding" karakter zit er nog steeds in maar voor m'n gevoel minder duidelijk dan in de geur van de liquid.

Opmerkelijk is ook hoe lang de nasmaak blijft hangen terwijl het smaakbeeld zelf toch niet echt heel sterk of echt "in your face" is.

Ook nu weer is het geheel absoluut niet kunstmatig.

Het haast hemelse mondgevoel mist hier echter volkomen , ik haal er ook niet het romige / vettige idee uit wat de devine custard wel heeft voor mij.

Stapsgewijs heb ik 'm ook met wat meer vermogen getest.

Er zijn verschillen in smaak maar die zijn minimaal.

De aanzet lijkt wat sterker te worden en ook de nasmaak is absoluut nadrukkelijker aanwezig maar qua 'body' proef ik weinig verandering.

Een hele lastige ; moet je nu deze kiezen of toch de devine versie ?

Gevoelsmatig leun ik toch naar de devine omdat ik dat cremige / vettige mondgevoel toch wel mis eigenlijk.

Misschien met een wat hoger percentage aroma dat er meer detail tevoorschijn komt maar dat mondgevoel zal er niet inkomen vermoed ik.

Dit is een heel lekker custard aroma en alle custardfreaks moeten 'm zeker eens gaan proberen ! 🙂

• Like 1