Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hallo,

Mijn man en ik zijn quasi gestopt met roken, nog een drietal sigaretten per dag. Bij elke sigaret dat ik nu rook moet ik hoesten. De rest van de dag dampen we.We hopen er helemaal vanaf te raken. Ik heb nu wel een bronchitis gehad maar wat hoesten wij slijmen op. Zou dit van het dampen komen ?

Alvast bedankt.

Rita.

Edited by Tamara

Posted (edited)

@rita2019 Ik heb de hoofdletters uit de titel verwijderd.

En nee, slijm ophoesten komt doordat je nog niet van de sigaretten af bent.

Edited by Tamara

Dat is inderdaad een probleem, we zijn er nog niet aan toe. s'morgens na de koffie, s'middags na het eten en s'avonds na het eten moeten we er nog eentje roken. Ze zeggen toch als je stopt met roken een hoop slijm ophoest om de longen te kuisen. Zou het dan niet kunnen zijn omdat we nog 3 sigaretten roken in plaats van een pakje dat de slijmen boven komen ?

Helaas @rita2019 zolang je nog dagelijks paar sigaretten rookt blijf je die rommel binnenkrijgen en begint het hele omslag proces nog niet echt.

Als er nog zo veel behoefte aan sigaret is zou ik 1 dampertje maken met meer nicotine er in en misschien speciaal (tabak) smaakje welke je dan na het eten gebruikt ipv sigaretje. 

Dan paar weekjes volharden en je zult het verschil gaan merken. 👍

word dat dan niet straffer ? zit nu op 6mg van Millers, ik rook Belga Light, weet niet hoeveel nicotine daar in zit want staat niet meer op de pakjes. Heb eens 6 mg geprobeerd van Hangsen en hoestte mij kapot. Ik damp wel tabak smaak ben niet voor de fruitige liquid.

Je kan ook een nic salts liquid kopen voor de moeilijke momenten @rita2019 Nic salts is mild op de keel dus je kan rustig 20mg/ml dampen.

Dat ligt aan hoe je vaped , 6 mg met DL is redelijk straf maar als je MTL vaped is het vrij laag en snap ik dat het niet genoeg voldoening geeft en je terug valt naar sigaret.

@rita2019 Sowieso als je stopt met roken of drastisch mindert, ben je een paar weken zoet met het ophoesten van alle rotzooi uit je longen. Geen gevolg van het dampen, maar van het stoppen met roken, zoek maar eens naar ervaringen van andere stoppers die niet zijn gaan dampen.

Ook vrij normaal dat je sigaretten nu veel scherper lijken, damp is veel zachter en je begint nu weer een normale reactie te krijgen als je rook inademt, het hoesten.

Goed bezig! 😀

Ik heb nooit last gehad van slijm ophoesten toen ik de overstap maakte, en ik heb toch 29 jaar stevig gerookt, maar het schijnt erbij te horen als je stopt met roken. Niks om je zorgen over te maken dus. Je bent al goed bezig, nu nog de laatste sigaretjes ook nog laten liggen. Het is zo fijn als je helemaal niet meer rookt, dan ga je echt de voordelen merken. Zet 'm op, je kan het!

Kan ik dat met mijn justfog Q16 (c) dampen Tamara of heb ik hiervoor een andere e-sigaret nodig ?

MTL = mouth to lung. Eerst de damp in je mond verzamelen en dan inademen, zoals je een sigaret rook en waarschijnlijk dampt met je Justfog

DL = Direct lung. Direct stevig inhaleren, direct de longen in. 

6 mg nic MTL dus in q16 is hoogst waarschijnlijk te weiig waardoor drang naar meer nicotine blijft en je toch paar sigaretten rookt op de dag.

9 of 12 mg proberen zou ik zeggen

Ja, zou ik normaliter ook aanraden maar dat vindt ze te straf. Vandaar de nic salts tip :duim

Ben aan het zoeken waar ik het kan bestellen in Nederland want sommige vapeshops willen of mogen geen liquid met nicotine naar België versturen 😒

Posted (edited)

Ach ik weet niet, ik lees hier wel vaker van die dingen van ontgiften, is normaal ect ect

En dan komt het wel wat op me over of dat dampen een gezonde hobby zou zijn, wat het niet is want je propt iets in je longen dat er totaal niet in thuis hoort.

Tabak, vg, pg, nicotine, smaakstoffen horen daar helemaal niet in thuis, punt.

Het is volgens de laatste standpunten, veel minder ongezond, maar gezond? Nou nee.

Het schijnt volgens wat ik las 95% minder ongezond te zijn dan een peuk, en ik voel me er ook beter bij..

Feit dat het tig keer goedkoper is, is voor mij een extra bonus.

Mooiste is natuurlijk helemaal niet roken, of dampen, maar dat is voor vele, zoals ook ik niet een optie.

Dus dan ben je met dampen heel wat beter af.

Maar om nou te zeggen van dat slijm is normaal, komt omdat je hierop over gaat?

Ik heb er nog nooit last van gehad, kuchte de eerste keer wat, en dat was het dan.

Keek in mijn beurs hield een bak geld over, en dacht hoera ik ga door 🙂

Misschien hebben jullie gewoon een virusje..

Ik ben geen dokter en de rest dacht ik ook niet, mogelijk zit er eentje tussen, maar als je dat niet vertrouwt dan zou ik even naar een dokter gaan

Edited by junkiexl

Je kan helemaal gelijk hebben maar het ene lichaam is het andere niet, ik zeg ook niet dat dampen een gezonde hobby is maar het is in ieder geval beter dan een sigaret.

De slijmen zijn gebeterd. Niet dampen of roken is voor mij geen optie, zeg het eerlijk daarvoor heb ik geen karakter genoeg. Ik rook er nog 3 per dag en ga dat ook beginnen afbouwen.

Mijn vriendin is gestopt met roken, wat die opgehoest heeft, je acht het niet voor mogelijk, haar vriend is ook gestopt en helemaal niets. Zoals ik reeds zei het ene lichaam is het andere niet.

Wat ik wel weet dat het veel goedkoper is. 

Dat is  toch ook wat ik zei?

Beide zijn niet gezond....

Dampen is een stuk minder ongezond... beste is stoppen met de hele zooi.

Lukt dat niet dan is dampen de op 1 na beste optie en de beste is stoppen.

Qua poen, en zeker als je de handel zelf brouwt, hoef ik ook niet lang na te denken..

wat slijmen betreft,,, och dat doen mensen altijd... we zijn snot fabrieken 🙂

Daarvan produceren we meer dan een liter per dag, zonder dat we dat zelf merken gelukkig.

Is nodig voor de slokdarm en zo...o.a tegen infecties

Pas bij ziek zijn, verkouden en zo, merken we daar zelf wat van

Wat maakt het uit dat je nog een paar peuken rookt?

Als ik zin heb steek ik er ook rustig eentje aan... geen problemen mee...

Ik kijk niet naar wat ik rook, ik kijk naar wat ik NIET rookte..

Mooiste is natuurlijk geen tabak meer, maar als dat niet lukt nou dan maar niet, alles wat je NIET nam aan tabak is pure winst ....