Jump to content
Jim

The Monarch by Aspen Mod Co. review.

Recommended Posts

Dit is niet zozeer een echte review maar meer een presentatie van een modje dat ik gekocht had voor mijn persoonlijke collectie.

Al meer dan een half jaar geleden zat ik te kijken naar deze mod, maar bestellen bij hun is een stap dat ik niet durfde zetten.

Je kan deze mod normaal enkel kopen via hun website een aangezien het in de US is had ik geen zin in zever met douane en al die extra kosten ofwel dat ze het gewoon in beslag nemen.

Ze doen ook wel redelijk wat beurzen met hun standje in de modders gallery, en nu was ik juist op VapeJam in de UK dus zo goed als mijn enige kans om deze mod te kopen.

Na enkele malen heel de expo te doorlopen en enkele keren terug gaan kijken naar de mods die ze op dat moment bij zich hadden, heb ik dan toch maar doorgebeten en de mod gewoon gekocht.

En dit is voorlopig ook het enige exemplaar in BE volgens hun.

Deze mods worden gemaakt door Ruby en haar man Josh, Ruby is ook een Youtubester en maakt al vele jaren filmpjes op haar eigen kanaal (Ruby Roo).

De mods worden maar gemaakt in kleine batches en worden dan aangeboden in hun webshop.

Het is een dual 20700 parallel mech mod en dat had ik ook nog niet in mijn collectie.

Beginnen doe ik met een filmpje, hier laat ik alles eens zien en geef ik je afmetingen etc.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view👁️/like👍/subscribe☑️/comment🖊️ op mijn kanaal is meer dan welkom en weet ik erg te appreciëren.

De verpakking is een simpel stoffen zakje en verder krijg je wat papierwerk zoals een COA en handleiding.

Ze geven ook geen serialnumbers aan hun mods maar al de mods krijgen namen, dat is wel een leuke touch en doet verwijzen naar de kunstwereld waar men de werken ook altijd namen geeft.

Mijn mod heeft zoals je kan zien de naam Salad Fingers, waar ze die naam halen geen idee maar het is wel leuk en grappig.

Rkvtzgu.jpg

En dit is dan de mod die ik gekozen heb, had de mod gekozen met het meeste hout en minste acrylic in want ik zie dat niet graag als er teveel acrylic in de stabwood zit.

Wat voor blok hout het is geen idee en ben ik ook vergeten vragen, maar veel maakt het me ook niet uit want ik ben toch geen houtsoort kenner dus je kan me wijsmaken wat je wil.

De afwerking is heel goed, nergens een kiertje dat groter is dan elders maar dat is dan ook niet meer dan logisch voor een mod zoals deze.

O825pit.jpg

t3utyz3.jpg

15llWhW.jpg

lJ0hLV7.jpg

wLrthAK.jpg

De 510 connectie is niet hybrid maar met een geveerde pin.

En die pin dient tevens ook voor het regelen van de speling tussen batterij en contact.

Als je geen atomizer op de mod hebt staan heb je geen connectie, het is pas als de atomizer op de mod staat dat de geveerde 510 pin de contacten tegen de batterijen drukt.

nga4Z5l.jpg

Zoals je kan zien is alles binnenin ook wel netjes gemaakt.

dcJtwCU.jpg

De brass 510 blok schuif je op de mod, er zijn rails in het hout en brass gefreesd zodat het in elkaar kan schuiven.

De toleranties zijn echt goed en het is niet dat je die blok zomaar met een lichte druk kan openen.

c4sIwGp.jpg

Overal zijn het koper contacten in de mod en ook het contact aan de knop is beschermd met een 3d geprint onderdeel.

L8mSrYL.jpg

ZtRgs2t.jpg

Met de batterijen er natuurlijk in parallel in.

ZjWtuER.jpg

Nog enkele random pics om af te sluiten.

RAlqWIa.jpg

MGvnABv.jpg

AnRlw7N.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Heel tevreden van deze mod en heb ze al heel vaak gebruikt ook ondertussen.

- Alles zit goed in elkaar en is wel goed over nagedacht.

- Door de dual 20700 in parallel is de batterijcapaciteit natuurlijk ook wel leuk meegenomen en je batterijen krijgen het niet zo zwaar te verduren als bij een single.

Mooi! Slim gemaakt, degelijk, eenvoudig en daarom zo mooi gemaakt. Slim die kogelsnappers om het schuifdekseltje vast te zetten.

Het enige nadeeltje is dat je de batterij niet los kunt koppelen om het in je zak te steken.

Heel mooie mod, prachtig stabwood. Goede review 👍

Supermooi @Jim. Ik zou zeggen: @Kurmit doe je voordeel met bovenstaande plaatjes, hoeven liefhebbers niet meer in de VS te bestellen 😁