Jump to content

Rincoe Mechman 228w mesh kit review.

Recommended Posts

Een nieuw kitje van Rincoe deze keer.

De naam mechman voor deze kit is wel wat verwarrend voor ervaren dampers omdat mech natuurljk iets heel anders betekend dan wat deze mod is, maar goed ja het is niet de eerste keer dat we rare namen zien voor mods natuurlijk.

Deze kit bestaat uit een dual 18650 mod met een wel degelijke chip, de mod zou ook customizable zijn omdat er volgens Rincoe zeer snel andere zijpanelen gaan uitkomen.

Natuurlijk is een kit altijd samen met een tank en dat is hier niet anders, hier krijg je de mechman tank bij de kit.

En als het is zoals andere Rincoe kits dan ligt de focus zeker niet op de tank, want zelden kom ik ergens een tank of spare coils tegen voor Rincoe tanks bij Chinese webshops.

Je kan al hun mods natuurlijk ook gewoon los kopen zonder tank wat voor de meeste mensen interessanter is.

Beginnen doe ik natuurlijk met een filmpje, hier laat ik je alles netjes zien en overloop ik het menu etc.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view👁️/like👍/subscribe☑️/comment🖊️ op mijn kanaal is meer dan welkom en weet ik erg te appreciëren.

De verpakking van de kit:

E8St7AR.jpg

Buiten de tank en mod krijg je dit nog in de doos:

E02LgHh.jpg

Ga met de mod beginnen.

De mod kan je krijgen in het zwart en gun metal voorlopig, misschien later meer kleuren.

Ook wijkt het uiterlijk van de mod een beetje af van de massa, een wat speciaal design en niet de klassieke boxmod met resin panelen wat nu de mode is.

De mod is ook robuust en echt wel gebouwd om mee te gaan, deze mod kan wat mishandeling verdragen.

d48olG0.jpg

9dYhNqI.jpg

KJwzV3x.jpg

Zmobbuz.jpg

6teNkEV.jpg

Een degelijke 510 connectie, op dit "platform" is 25mm wel het maximum van atomizer dat je kan plaatsen zonder dat je overhang krijgt.

PC8rBRb.jpg

Dit is de kant van het batterijklepje, hier is de achtergrond niet aan te passen naar wens.

25fb4AC.jpg

De andere kant wel, daar kan je het frame losschroeven en als je wil het stukje namaakleder vervangen door iets anders.

Gewoon de maat van het bestaande stukje overnemen op iets wat je zelf ontworpen hebt, iets wat ik binnen dit en enkele dagen ook ga doen.

De versie die ik heb is met de USA vlag, in de US zullen ze dat fantastisch vinden maar ik als Belg heb er weinig mee dus ik ga zelf iets maken als achtergrond maar wat juist weet ik nog zo niet.

K0O9mFu.jpg

De vuurknop is makkelijk te vinden door de vorm, de vorm van de knop doet me denken aan die van de Aegis mods van Geekvape omdat het bijna identiek is.

dBlWJGk.jpg

En van alle mods die ik in mijn handen heb gehad door de jaren heen heeft deze Rincoe mod het beste batterij cover van ze allemaal.

In dit cover zit geen enkele maar echt niks of niks speling, het is zo precies en perfect.

Elke review van een mod met zijpanelen merk ik beweging in het cover, wat een verademing om dat nu eens niet te moeten opmerken en dat nog wel bij een modje dat vaak goedkoper is dan vele andere merken.

FULFI1d.jpg

NUfALC2.jpg

De chip/board is hetzelfde dan dat van de Rincoe Manto S en de Manto X die ik enkele maanden geleden gereviewed heb.

Een simpel en basic menu zonder snufjes en opties, gewoon de standaard modes zoals VW, TC, Bypass, TCR en voor de rest niks extra.

Doet gewoon wat het moet doen en de layout is ook deftig en wel goed afleesbaar.

oDoKn8K.jpg

VH2jZRn.jpg

tgn4Edb.jpg

De tank die bij de kit is is de mechman subtank, is gewoon je klassieke subtank met een mesh coil.

Rincoe is nu niet echt bekend om hun tanks, je krijgt ze wel bij een kit maar verder promoten ze hun tanks niet echt en je moet vaak al wat moeite doen om nadien er spare coils enz voor te vinden.

QgBhzvH.jpg

rM3H9L1.jpg

QcUqEK7.jpg

810 driptipje met o-ringen.

A5ljIVI.jpg

De ondertussen standaard bij subtanks geworden slide to fill opening.

NabWEnP.jpg

Je krijgt twee coils bij de tank, een single en dual mesh coil.

yv1SvFE.jpg

Ltgr3la.jpg

Nog enkele pics van het geheel om af te sluiten:

r5w9S0s.jpg

vJepw44.jpg

nmVtcEh.jpg

Mijn bevindingen:

- Ben heel tevreden over de mod, is gewoon een goede en erg solide mod.

- Batterij cover zit er perfect op, geen enkele beweging in te merken.

- Knopjes zijn goed en geen gerammel.

- Simpel en basic menu, makkelijk te bedienen en doet wel wat het moet doen.

- De tank is je standaard subtank, niks echt speciaal aan.

- Wel iets minder airflow dan vele andere tanks maar toch nog ruime airflow.

- De single mesh coil is niet mijn ding, de opening is te groot in de coil en voor mij dan minder smaak en turbulente airflow.

- De dual mesh coil is stukken beter, veel rustigere airflow en dan is de smaak wel degelijk.

Wat beter kon:

- Zoals ik ook in het filmpje liet zien is de mod iets minder stabiel dan andere mods.

Het is wat mij betreft geen dealbreaker maar omdat er minder raakoppervlak is onderaan de mod dan de meeste andere is ze gewoon iets minder stabiel.

Kortom wel een goede kit wat mij betreft en zal je met nog veel vaker zien gebruiken.

Ga de komende dagen als ik wat tijd heb eens testen van een andere achtergrond dan die US vlag te bekomen.

De tank zegt me weinig maar ik ben dan ook geen echte fan van subtanks.

• Like 9

Mooie review. Ik zou er maar geen Belgische vlag op maken. Als het ding zo instabiel is en het valt om dan heb je bijna een Duitse vlag.

Ik begrijp niet zo goed waarom men met de duim vuurt. Als je de vuurknop los laat dan verlies je de grip, Ik vuur zelf liever met de wijsvinger.

Mooi dat de batterijdeksel zo stevig zit. Dat geeft een veel meer solide gevoel.