Jump to content
peterseelje

Hoe schadelijk is een e-sigaret (NOS Stories)

Recommended Posts

Posted (edited)
54 minutes ago, Raycoupe said:

Daar heb je vast wel voorbeelden van ... ?

Welk beheer?

Ok, topje dan:

dampfabriek = smartfabriek

https://smartfabriek.com

zoek maar eens op vapetory ltd , die hebben er nog wel meer onder vage namen op het web. 

Dan zie je Rona Dijkstra en Marco Angilella, die je ook weer in een puffstore vind...

https://www.diemernieuws.nl/reader/23152/63217/puff-store-e-sigaret-is-een-uitkomst

Zo kun je heel ver gaan zoeken, het is een heel web van dezelfde ondernemers..

Dan zoek je even het business adres op van Vapetory LTD, kom je uit op een engels bedrijven park, Unit 3, en wie zit daar ook?

https://beta.companieshouse.gov.uk/officers/7A1WFZC6q5o0Qa5QKd5czRM33Ac/appointments

En dan is het cirkeltje rond en heb je voldoende spul om zelf te gaan googlen....er zal een wereld aan websites voor je open gaan!

Edited by Duplolas

4 minutes ago, TheVapingRaven said:

Dat "Also sprach Zarathustra" niet verplicht in de boekenlijsten staat ... onbegrijpelijk ...

De Duitse taal snappen ze pas, als ze vaak naar Duitse t.v.-zenders hebben gekeken,

maar als ze een verhaal in het Duits moeten lezen... begrijpen ze er geen snars van.

31 minutes ago, Duplolas said:

Ok, topje dan:

dampfabriek = smartfabriek

https://smartfabriek.com

zoek maar eens op vapetory ltd , die hebben er nog wel meer onder vage namen op het web. 

Dan zie je Rona Dijkstra en Marco Angilella, die je ook weer in een puffstore vind...

https://www.diemernieuws.nl/reader/23152/63217/puff-store-e-sigaret-is-een-uitkomst

Zo kun je heel ver gaan zoeken, het is een heel web van dezelfde ondernemers..

Nee, ik wil geen topje, maar de hele hap!

Voorbeelden van webshops onderliggende pagina's enzo, geen vaag antwoord dat ik op vapetory ltd moet gaan googlen en dat ik nog veeeeel verder kan gaan zoeken. Dat heb jij toch al gedaan? Beetje samenhangend verhaal met bronnen is dan toch niet teveel gevraagd? Jij beweerd wat, aan jou om je bewering kracht bij te zetten en het niet te laten verzanden in zoveelste ongestaafde achterklap verhaaltje.

Posted (edited)

https://dampenzo.wordpress.com/who-we-are/

https://ecigsmart.nl/contact/

Allemaal hetzelfde adres, gelijk aan dampfabriek, smartfabriek.

http://www.e-liquidservices.nl/wp-content/uploads/ALGEMENE-VOORWAARDEN-e-liquidsservices.pdf

is dezelfde als vapeshoponline.nl

Zo kun je eindeloos doorgaan, Raycoupe, eindeloos.

Edited by Sub-Ωhm
❗ FBT edit, onnodige quote verwijderd, voor uitleg zie https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ ❗

Vet, alle negatieve dingen die door mensen zonder kennis standaard geroepen word in 1 filmpje.

Nu wij ook maar een filmpje met feiten maken?

Feiten dalen blijkbaar in aanzien, raarrrrr!

@Gast

Da's al decennia zo.

Dat wat de West-Europese cultuur groot heeft gemaakt (kunst en wetenschap!) en heeft verspreid naar alle uithoeken van de planeet, het idee dat alleen de feiten tellen, dat alleen de ratio ons van het barbarisme van ideologie en religie kan redden, wordt nu zo hard mogelijk verloochend. Meningen, ideologie en emotie zijn tegenwoordig de doorslaggevende argumenten. De zin voor realiteit is ver te zoeken. Men kiest liever voor het idee-fixe van lonkende maar onhaalbare vergezichten die dwingend worden opgelegd aan alles en iedereen. Desnoods met geweld.

De "verlichte" filosoof Marcel van Dam (PvdA, nu SP) zei het al tientallen jaren geleden zeer treffend" "Feiten zijn rechts!"

11 hours ago, peterseelje said:

Persoonlijk vond ik de toon van het filmpje te negatief;

Moet nog veel negatiever... om hoge accijnzen over alle dampspullen te kunnen heffen.

Posted (edited)
7 hours ago, Duplolas said:

Aan de ene kant schreeuwen we in Nederland dat mensen zich aan de wet moeten houden, je mag niet stelen, te hard rijden door de straat van de school, je mag geen 24.000 € reiskosten ten onrechte vangen, maar we mogen wel massaal de wet op de e-sig overtreden?

"If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so." (Thomas Jefferson)

Dus hier gaan we nog maar een keer : de e-cig is gezonder dan de a-tjes (een overtreding van de EU-wet waar ook Nos-Stories zich aan bezondigd - op het eind althans - maar waarvoor ze geen boete zullen krijgen van het NVWA in tegenstelling tot webshops die net hetzelfde zeggen).

Oftewel: "All tyranny needs to gain a foothold is for people of good conscience to remain silent." (dezelfde)

Edited by The Modder

@The Modder allemaal leuk en aardig, maar je niet houden aan de wet zal er niet voor zorgen dat die verandert, leuke quote voor een ending score van een b-film, dat dan weer wel.

En ja, het is helaas wel zo dat stilte toch een ding is bij de winkeliers, want een eensgezind signaal of geluid richting de overheid is er niet. Then again, de meerderheid hier koopt niets of nauwelijks lokaal, dus waar zeuren we over? (pun intended)

Posted (edited)

Staats televisie bestaat alleen nog maar om het volk te hersenspoelen, en de publieke opinie een richting op te sturen waar de staat en (sponsor) europa heen willen.

Ik kijk dat al lang niet meer (alleen als ze voetbal uitzenden), aangezien objectiviteit daar heel ver te zoeken is.

Edited by MarcoPolo

9 hours ago, Duplolas said:

En ja, het is helaas wel zo dat stilte toch een ding is bij de winkeliers, want een eensgezind signaal of geluid richting de overheid is er niet.

Volgens mij hebben zij niets tegen op de steeds strengere regelgeving. Zij weten wel dat er steeds meer en meer mensen toch overstappen op de damper. En als zij over een aantal jaar op deze manier dezelfde "beschermde" status krijgen als de tabaksfabrikanten nu is dat alleen maar prettig en zijn zij gegarandeerd in hun voortbestaan. En die garantie hebben ze niet zonder die "beschermde" (alles is nu goed geregeld) status.

On 4/27/2019 at 12:24 AM, Duplolas said:

maar je niet houden aan de wet zal er niet voor zorgen dat die verandert

Ik woon in Frankrijk; en daar is wel een front van gebruikers en shops. We houden ons dus allemaal lekker niet aan die EU-wet om geen "gezondheidsheidsclaims" te mogen maken en de Franse overheid zwicht. Dus ik ben het niet zo erg eens met je stelling...

On 28-4-2019 at 09:08, The Modder said:

Ik woon in Frankrijk; en daar is wel een front van gebruikers en shops. We houden ons dus allemaal lekker niet aan die EU-wet om geen "gezondheidsheidsclaims" te mogen maken en de Franse overheid zwicht. Dus ik ben het niet zo erg eens met je stelling...

Tja, appels en peren vergelijken, Frankrijk is geen Nederland...

Ik zou niet met je willen ruilen!

Posted (edited)
9 hours ago, Duplolas said:

Frankrijk is geen Nederland...

Gelukkig dan maar dat in de EU-instituten de Fransen de toon hebben gezet anders was er in 2013 een totaal-ban gekomen (op vraag van België en Nederland). Maar wat de dampers van alle lidstaten betreft was er toentertijd toch eensgezindheid in alle brieven en e-mails (ook van de Nederlandse dampers): "je mag verbieden wat je wil, ik blijf gewoon dampen en haal mijn spullen desnoods wel van de zwarte markt" en ook dan heeft men gezwicht...

En nu zitten ze nog steeds met hetzelfde probleem want in fase 2 is het "je mag taxeren wat je wil, ik blijf goedkoop dampen en haal mijn spullen desnoods wel van de zwarte markt", en volgens de 2 publieke consultaties die er zijn geweest is er nog steeds grote eensgezindheid onder de Europese dampers over dit. We zien wel binnen en maand na de verkiezingen wat dit gaat worden... maar de brave Hendrikjes "ik zal met groot plezier 5 of 10€ taks per flesje liquid betalen" zullen de aangekondigde herziening van de wetgeving zeker niet beïnvloeden.

Frankrijk is inderdaad geen Nederland maar voor beide geldt dat hun wetten in de EU worden gemaakt.

Edited by The Modder

Posted (edited)
4 hours ago, The Modder said:

Frankrijk is inderdaad geen Nederland maar voor beide geldt dat hun wetten in de EU worden gemaakt.

Wel ja, Luuk. Wrijf deze omissie er nog maar eens in!

Edited by balling