Popular Post Jim 14173 Posted April 25, 2019 Popular Post Share Posted April 25, 2019 De Alpha mod is een nieuwe mod van Voopoo en deze kit komt samen met de MAAT subtank waar ik verleden week een review van gemaakt heb. Van de tank ga ik dan gewoon een copy paste doen. De nieuwe mod is een dual 18650, beetje klassieker uiterlijk maar gebruikt wel dezelfde Gene chip als de Drag 2. Beginnen doe ik met een filmpje, hier laat ik ja alles duidelijk zien en zie je me ook het menu eens overlopen en krijg je extra info zoals afmetingen. Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view👁️/like👍/subscribe☑️/comment🖊️ op mijn kanaal weet ik erg te appreciëren. De verpakking: De extra dingen in de doos buiten de mod en tank: Deze mod komt in een aantal keuzes van panelen op de zijkant, andere kleuren en motiefjes. Mijn versie is de glory versie, met de gouden zijpanelen en het laser geëtst motief op. Voor mij heeft de mod wel een leuk design en afwerking, eerste dagen had ik het wat moeilijk met de gouden panelen maar ondertussen heb ik het kunnen aanvaarden. De mod lijkt op het eerst zicht niet de kleinste maar in mijn filmpje kan je een side by side vergelijk zien met de Drag 2 en daar kan je zien dat de Drag zelfs groter is dan deze Alpha. Een degelijke 510 connectie, en 26mm atomizers zijn toch wel het maximum voor deze mod. De knopjes zijn niet de kleinste maar wel makkelijk te vinden dus, en de knopjes hebben een zachte druk en niet dat klick geluid zoals bij vele andere mods. Het batterijcompartiment is beetje hetzelfde als de Drag, maar het klepje heeft wel niet zoveel speling in het cover als de Drag. Ook dat vergelijk kan je zien in het filmpje. De chip is identiek als die van de Drag, zelfde functies en werking. Dan de tank die bij de kit zit, en dat is de Voopoo MAAT tank. Hier heb ik al een aparte review van gemaakt, dus ik ga die gewoon copy paste bij deze review plakken. De spares lijkt me wel duidelijk wat het is. En dit is de tank dan, ziet er wel niet slecht uit en robuust. De driptip is misschien wel een nadeel wat je kan hier je eigen driptips niet gebruiken omdat ze gekozen hebben voor dit model van driptip. Om de topfill te openen moet je op het kleine knopje drukken dat je rechts kan zien, eens je hier op drukt springt de topfill vanzelf open. Je krijgt een bubble glas waarmee de inhoud 4ml is en een recht glas waar de inhoud 2ml mee is. Wat vernieuwend is aan deze tank is dat je deze niet helemaal uit elkaar moet halen om de coil te wissel, je kan de tank gewoon vol met liquid laten om aan je coil te kunnen. De base draai je los van de tank en de coil is press fitted zoals ook Innokin vaak gebruikt bij hun tanks. Leuk systeem dat de gebruiksvriendelijkheid wel ten goede komt. Tank langs binnen. En door dat systeem van coils plaatsen heeft men ook de airflow kunnen aanpassen. Meestal zie je bij dit soort subtanks onderaan in de base heel grote gaten voor de airflow, wel bij deze is het toch net wat anders. Hier komt de airflow hoger binnen en gaat dan via een kanaal naar beneden, hierdoor krijg je niet meer die luide airflow zoals bij andere tanks en is de airflow ook "smoother" of rustiger. Bij de tank krijg je twee coils, standaard zit de dual mesh coil in de tank en als spare krijg je ook nog een single mesh coil. Maar ik heb ook nog een triple mesh coil gekregen die je als spare kan aankopen. Hier zie je ze allemaal: Om af te sluiten nog een handcheck van de ganse kit. Mijn bevindingen: De Alpha mod: - Geen enkele probleem ondervonden met deze mod. - Heel solide gebouwd en is wel een mod die een stootje kan verdragen. - Ligt goed in de hand, knoppen zijn vlot te vinden en de bediening is heel vlot en goed. - Batterijklepje zit er veel strakker op dan bij de Drag 2, zit veel minder speling op. - De Gene chip is door zeer veel mensen als zijnde heel goed bevonden, ook door mij. - Het is een wat oldskool chipje op gebied van functies en schermpje, maar doet wat het moet doen dus geen probleem. De MAAT subtank: - Ben blij van eens een iets andere aanpak te zien bij een subtank. - De manier om de coil te wissel is heel simpel geworden, altijd leuk dat je in geval van nood je coil snel kan wisselen zonder je liquid te verspillen. Het zal je maar overkomen dat je coil juist slecht is terwijl je de tank gevuld heb, bij deze tank is dat dus geen probleem. - Ook de airflow is anders dan andere subtanks, de airflow bij deze tank is stiller en rustiger. - De airflow control ring is door het hoekige design heel vlot in te stellen. - De coils dampen goed, zoals je van een mesh coil kan verwachten. Wat beter kon: - Je eigen driptip niet kunnen gebruiken blijf ik altijd spijtig vinden, voor veel mensen geen erg maar ik persoonlijk gebruik graag mijn eigen tips. Als ik persoonlijk moet kiezen tussen de Voopoo Drag 2 of deze dan kies ik voor deze mod, bevalt me gewoon beter en iets minder persoonlijke minpunten dan de Drag 2. 20 Link to post Share on other sites
KeesB 1388 Posted April 25, 2019 Share Posted April 25, 2019 Ik vind dat gegraveerde paneeltje wel heel erg mooi! Het doet me denken aan de tabaksdoos van de opa van mijn opa. Echt een mooie mod om te hebben! 2 Link to post Share on other sites
teddy 1963 Posted April 25, 2019 Share Posted April 25, 2019 mooie mod, past perfect bij de Maat tank Link to post Share on other sites
the martin 671 Posted April 26, 2019 Share Posted April 26, 2019 Ik heb niks met dat soort tanks, maar die mod ziet prachtig uit... Mooie combi industrieel en romantiek (al zou ik voor een ander kleur panel gaan dan) Voopoo is goed bezig Link to post Share on other sites
Luc rafc 2670 Posted April 26, 2019 Share Posted April 26, 2019 Ik houd niet zo van hoekige vormen voor een mod. Ziet er wel mooier uit dan de drag . Link to post Share on other sites
Cumulus 1476 Posted April 26, 2019 Share Posted April 26, 2019 Oehhh fancy! Link to post Share on other sites
Sateman 92 Posted April 26, 2019 Share Posted April 26, 2019 Nice mod. Is het schermpje net zo groot / broos als die van de drag 2? (helaas is mijn eigen schermpje alweer beschadigd van de drag 2, hoe? dat mag joost weten) Link to post Share on other sites
Dampende DJ 166 Posted April 26, 2019 Share Posted April 26, 2019 Damn, ziet er vet uit! Goeie review Jim 😄 Link to post Share on other sites
tspic 97 Posted April 30, 2019 Share Posted April 30, 2019 Mooie review! En leuke mod + tank.. Link to post Share on other sites
Recommended Posts