Jump to content

coil innokin zenith


pa3crw

Recommended Posts

Ik heb sinds enige tijd een innokin zenith; ik wilde na jaren de q16 te hebben gebruikt eens iets anders (beters) proberen.

Het is een prima apparaat maar waar ik minder over te spreken ben is de levensduur van de coils. De coil gaat bij mij maar een paar dagen mee en daarna is er nog maar weinig smaak over en krijg ik soms ook een verbrande smaak; einde oefening dus. Ik dacht, misschien slechte coil...kan gebeuren. Maar dit is nu inmiddels al de derde coil die ik vervang binnen een week. Hoe kan dat nou ? Mijn justfog q16 doe ik makkelijk een week met een coil. Doe ik iets verkeerd of zijn de coils van de zenith zo slecht ? Ik damp zo rond de tien watt.

Link to comment
Share on other sites

Heb de Zenith gehad en dampte ca. 30 a 40 ml liquid mee weg daarna was het tijd om hem te vervangen. Een fabriekscoil die gedurende het dampproces dry-hits geeft is wel bijzonder. Tenzij die zonder vloeistof komt te zitten. Gebruik je een 1.6 Ohm coil soms met een hele dikke vloeistof, dan zou je beter af zijn met een 0.8 Ohm.

 

Als dat niet het geval is damp je soms een super zoete liquid, dit helpt de coil wel eerder om zeep.

 

Maar geef eens wat meer info, wat damp je, hoeveel damp je, vg/pg verhouding, welke coil 1.6/0.8/0.5 Ohm, etc?

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

tabaksmaak 50/50, ik damp circa 2 a 3 ml per dag en gebruik de 1.6 ohm. Ik haal dus amper 10 ml en krijg dan al een verbrande smaak. Ik damp hem nooit helemaal leeg. Misschien heb ik gewoon pech en heb toevallig een setje met slechte coils gekocht. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, SanJay said:

Ik heb zelf ook deze setup en ik heb geen last dat ik de coils snel moet vervangen. Wellicht een slechte coil er tussen

Dacht ik ook, maar dit is al de derde coil die zo snel naar de bliksem is.

Ik heb al  nieuwe coils besteld, kijken of die beter zijn.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...