Jump to content
Sign in to follow this  
Jim

Steam Crave Aromamizer Lite RTA review.

Recommended Posts

Vandaag een review van de Steam Crave Aromamizer Lite.

Dit is een single coil, 23mm RTA.

Toen ik die zag opduiken heb ik die direct besteld in China want het leek me wel wat.

Zullen direct in de review vliegen.

Starten doe ik met een Youtube filmpje, hier laat ik je alles goed zien en voorzie ik de tank natuurlijk ook van een build.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view👁️/like👍/subscribe☑️/comment🖊️ op mijn kanaal weet ik erg te appreciëren.

De verpakking:

tqQ19en.jpg

De extra dingen in het doosje buiten de tank.

8mYKDY5.jpg

De looks van de tank is typisch Steam Crave look, ziet er wel niet slecht uit.

Robuuste tank en zit zeker wel goed in elkaar.

hWrIrPZ.jpg

pADoWWk.jpg

Wat info onderaan en de 510 pin is zeker geschikt voor hybrid mods.

214dnhU.jpg

510 driptips op deze tank en je krijgt een driptip met smalle en iets bredere diameter.

piTMXiI.jpg

Topfill met grote openingen en de schroefdraad van de topcap is heel goed.

e8h2LKe.jpg

Dan de airflow en hier wil ik wel wat dieper op ingaan.

Ze adverteren deze tank als restricted DL en MTL, wel ik kan je zeggen dat hier voor mij niks van klopt.

Als je kijkt naar de airflow zou je al genoeg moeten weten, de airflow zit aan beide kanten van de coil.

Dit is de grootste setting en als je kijkt naar al die gaten en dit aan beide kanten hebt kan je naar mijn mening niet spreken van restricted DL.

Ik heb vele dual coil atty's die minder grote en hoeveelheid van airflow hebben

Dit is voor mij full DL airflow, zal wel iemand die graag massa's airflow heeft zeggen dat het pertinent onwaar is wat ik zeg maar dat is mijn mening van de airflow.

KZbToJ6.jpg

Je kan de airflow dan wat afknijpen en dan is er wat meer restricted maar dan is de airflow ook wel wat turbulent en maakt die een raar geluid, wat ik in de video ook wel laat horen.

e22k9bx.jpg

En dit zou dan de MTL airflow moeten zijn, wel ik denk dat ze bij Steam Crave geen kaas van MTL gegeten hebben want dit is gewoon belachelijk.

Het is niet omdat je wat kleine gaten in de airflow ring gaat boren dat het daarom MTL airflow is, want achter die kleine gaten zit nog steeds dat grote airflow deel met al de gaten.

Door de kleine gaten te gebruiken als zijnde MTL airflow is de airflow naar mijn mening helemaal omzeep, turbulent met een raar geluid en wat mij betreft smaak helemaal weg.

W83YRfb.jpg

Je krijgt bij deze tank twee recht glaasjes en ook een bubble glas.

Met het rechte glas is de inhoud 3.5ml en met het bubble glas is het 4.5ml.

FhtWkQt.jpg

Om aan het deck te kunnen moet je de base losschroeven en het is een drop in build deck.

1IUEwTr.jpg

Zo ziet het er langs binnen uit.

moUIPcA.jpg

En dit is dan het deck, wel netjes gemaakt.

gebruik je van die pre made coils zoals Coilology of Ambrose en tal van andere coils dan heb je wel een beetje meer plooiwerk aan de beentjes van de coil want die zijn in de andere richting gedraaid dan je voor dit deck zou moeten gebruiken.

vrcwNW0.jpg

Ne5bNoK.jpg

p6RRbhI.jpg

Voor de build in de review heb ik deze coil en katoen gebruikt.

In het filmpje weer een andere coil en tussenin heb ik nog andere coils getest omdat ik bij geen enkele build echt de vape kreeg die ik verwachte.

hqw1TXO.jpg

BGXZUw9.jpg

pBcxuS7.jpg

Deze tank wicken is niet moeilijk maar vergt toch wat meer inspanning dan vele anderen.

Je moet toch echt zien dat je het katoen mooi over de gaten onderin het deck stopt.

Mqs3mqK.jpg

YFoZanS.jpg

Nog een pic van de tank op de Oumier Rudder mod om af te sluiten.

4tem30J.jpg

Mijn bevindingen:

- Bouwkwaliteit van de tank is super en alles zit goed in elkaar.

- Veel spares zoals o-ringen, schroefjes en glaasjes.

- Leuke liquid inhoud met zowel het rechte als bubble glas.

- Veel airflow opties maar de advertising klopt wat mij betreft niet, mijn mening van de airflow staat in de review beschreven.

- Op gebied van smaak stelt deze tank mij persoonlijk teleur, had veel grotere verwachtingen en vergeleken met de massa andere single coil RTA's die ik heb was deze voor mij heel erg middelmatig.

Het is zeker geen slechte RTA en zal voor vele mensen wel geschikt zijn maar voor mij niet omdat het niet dampt zoals ik dat wil.

Duidelijk verhaal weer! Tankje ziet er mooier uit dan zijn prestaties. 

foto / video weer klaar en duidelijke review  👍😎

dank je wel voor dit review,als fan van de steam crave aromamizer ,sla ik deze over.