Jump to content

Augvape/ Twisted Messes Occula RDA review.

Recommended Posts

Verleden week op de VapeJam expo heb ik Kent (Twisted Messes) ontmoet toen ik de stand van Augvape ging bekijken.

Vroeg me al af wat hij daar deed tot ik zag dat hij en Augvape blijkbaar een samenwerking gedaan hebben voor een RDA.

Kent is wel een toffe om met de praten, in het echt hetzelfde als dat je hem zou zien op Youtube en hij praat dus echt vloeiend Chinees want hij was de hele tijd in het Chinees aan het praten tegen de mensen van Augvape.

Heb een exemplaar van de RDA kunnen bemachtigen en het is direct een collectors item voor mij want hij heeft het doosje voorzien van zijn handtekening.

Het is een 24mm dual coil RDA voor de liefhebbers van wat airflow, een klemsysteem build deck dat natuurlijk erg geschikt is voor Instagram builders.

Beginnen doe ik zoals steeds met een filmpje, hier laat ik je alles zien en voorzie ik de RDA natuurlijk van een nette build.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view👁️/subscribe☑️/like👍/comment🖊️ op mijn kanaal weet ik erg te appreciëren.

De verpakking:

KXOA96U.jpg

Wat je nog krijgt in het doosje:

HaGAwdn.jpg

Het uiterlijk van de RDA is redelijk sober maar toch wel erg netjes wat mij betreft.

muBydTu.jpg

Bd9FbZ0.jpg

810 driptip dus je eigen 810 plaatsen is geen probleem.

De bijgeleverde driptip met het gouden bandje is wel een vrij laag profiel driptip.

Ook geen spare driptip of 510 adapter in het doosje.

p4cQoet.jpg

De 510 pin onderaan steekt niet heel ver uit maar wel genoeg om hyrbrid safe te zijn.

Cajbtvk.jpg

De airflow gaten zijn een beetje in de stijl van de Recoil RDA, de ovale gaten die naar beneden gericht zijn.

Uiteraard regelbaar en als je wil is er ook een single coil optie, maar of je een goede vape kan krijgen met single coil in deze betwijfel ik sterk.

LEes9fE.jpg

c1jztYU.jpg

JSDGzjS.jpg

Het deck is voorzien van enorme posts met daarin enorme schroeven, zowel kruis als platte kop maar als je zelfs wil kan je een steeksleutel gebruiken om de schroeven aan te draaien.

Van zodra je aan de schroef draait dan gaat de klem mee met de draairichting.

Het juice well is een 5.5mm diep, niet het diepste maar toch redelijk.

Met een deck als deze moet je dus beide coils vasthouden terwijl je aan de schroeven draait.

mNadOqA.jpg

EqJCvHl.jpg

2T4d4tm.jpg

5cn3Rqf.jpg

Voor de eerste build heb ik deze Coilology coils gebruikt, die zijn namelijk gemaakt met Twisted Messes draad en vond dat wel passen.

In het filmpje gebruik ik Coilturd aliens, ook die zijn van Twisted Messes draad gemaakt.

Sho63jv.jpg

TtHr563.jpg

JOOwhXu.jpg

lUtrF7w.jpg

sAJZIEx.jpg

Nog een foto en dan afronden:

I66bzhU.jpg

Mijn bevindingen:

- Wel een goede RDA, heb eigenlijk niet echt iets te belangrijk om over te klagen.

- Smaak is wat mij betreft goed.

- Airflow ook goed en niet turbulent, natuurlijk moet je wel van wat airflow houden bij deze RDA.

- Kwaliteit en afwerking is goed, o-ringen zijn ook goed.

- Build deck is robuust, hier moet je u geen zorgen maken om een schroefje te strippen

Kan je ook alle soorten coils in kwijt van kleine single wire tot heel grote en dikke exotische coils.

• Like 6

Het ziet er mooi uit, mooi gemaakt. Ik denk dat ik zelf geen kruisschroevendraaier zou gebruiken want het stukje waarin die moet passen ziet er erg klein uit.

Zou kunnen en zal afhangen of de RDA succes heeft of niet denk ik, is meestal zo bij de Chinese fabrikanten.

Voor zijn eigen RDA's voorziet Twisted Messes altijd after market caps dus misschien voor deze ook wel.

Voorlopig ook enkel in het zwart en stainless te krijgen, misschien bij de officiële release binnen een paar weken nog andere kleuren.

Dit is een;must have, voor mij als T.W fan!

Maar ik vrees zoals mij Pro en Square, er zit een beste bult Stainless meer in dit deck en vrees als de rda warm wordt... dan ook lang warm blijft, hoop dat ik het mis heb?

Ik was toevallig toen de video online kwam van jou @Jimhet deck van de M.Terk V2 aan het bekijken, moest wel ff lachen vergeleken bij de Occulta maar dat kan ook voordelen hebben als we over warm worden hebben en flavour, sorry vergelijk ze even! 

Fantastische bouten ,universeel , je kan een stuiver gebruiken tot een dikke draaier uit de schuur, dit zou ik vaker willen zien😀

Mooie review(s)Jim!

@KeesBwel de videos kijken van Jim , zie hier😉 speelt af vanaf de bouten...als ut goed is

Edited by Tilltheman

@Tilltheman op de video worden de kruisjes in de schroeven ook niet groter. Ik vind ze te klein voor zo'n grote kop. Maakt verder niet uit want met een platte schroevendraaier gaat het ook. Nee geen steeksleutels of dopsleutels @Johannes Koning want daarmee gaat het al snel te vast 🙂