Jump to content

Markeren van de batterijen


Cumulus

Recommended Posts

Zoals de titel al verklapt.. Ik heb (eindelijk) een batterijlader aangeschaft. Nu wil ik natuurlijk mijn setjes batterijen bij elkaar houden en niet in een vechtscheiding laten verzanden. Nu weet ik dat ik kan kiezen voor verschillende batterij wraps om er een soort anwb-koppels van te maken. Is het ook mogelijk om er met een merkstift een teken op te zetten om de paartjes, paartjes te laten blijven?

Link to comment
Share on other sites

Ik plak er datum stickers op. De codering geeft aan wat het is. bijvoorbeeld,  een single batterij gekocht in april 2019, krijgt simpelweg het label "APR 2019"

Wanneer ik een tweespan heb en meerdere setjes hiervan, dan werk ik met letters. bijvoorbeeld een setje gekocht in april 2019, krijgen dan het label "APR 2019 AA1"  en  APR 2019 AA2". Wanneer ik een driespan heb wordt de aanduiding "APR 2019 AAA1, ....AAA2  en AAA3.

Dus wanneer ik een batterij tegen kom met de aanduiding OKT 2018 EEE2, weet ik dat het de tweede batterij van een driespan is uit oktober 2018.

 

Makkelijker kan niet.......

 

 

 

Edited by Steamboy
Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Steamboy said:

 

Dus wanneer ik een batterij tegen kom met de aanduiding OKT 2018 EEE2, weet ik dat het de tweede batterij van een driespan is uit oktober 2019.

 

Kun jij in de toekomst kijken :roddel  @Steamboy

Edited by Dr.Smoke
Future mistake
  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Oeps........foutje bedankt !!...........en gecorrigeerd. :duim

Ja, snap de verwijzing naar Sub ook niet helemaal, maar ben het met @Sub-Ωhm eens, ook ik kan redelijk in de toekomst kijken....

 

Trouwens even wat anders. Ik zie namelijk vaker dat mensen hun batterijen niet een uniek eigen kenteken geven. Ik doe dat wel omdat ik regelmatig, om de 3 a 4 maanden, de interne weerstand van de batterijen meet en administreer. Ik meet vier keer, op  vier verschillende posities, van de Opus, de weerstand en noteer hier dan het gemiddelde van. Worden de afwijkingen van een setje te groot, laat Excel me met één druk op de knop zien, welke batterijen het beste bij elkaar passen en vorm ik nieuwe setjes.

 

Zijn er meer mensen die de interne weerstand van hun batterijen meten en bijhouden of ben ik de enige neuroot ?

 

 

 

 

 

Edited by Steamboy
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Ik zelf ben (te) gemakzuchtig; ik koop zodra ik begin te merken dat een/twee batterij(en) snel leeg is/zijn een nieuw setje en deponeer de defecte batterijen in de container. Heb daar allemaal geen tijd en zin in om me daar over druk te maken ?

 

Heb ook standaard twee setjes batterijen, aangezien ik met 1 apparaat tegelijk kan dampen (heb maar 1 mond weetje) en zodra het ene setje leeg is, gooi ik die in de oplader en doe ik mn volle setje in m'n mod ?  

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Dampende DJ, het verschil is, ik gebruik 54 batterijen, in verschillende setjes. En dan is het wel voordelig dat je telkens batterijen in een setje stopt, die ongeveer een gelijke interne weerstand hebben. Bij een ongelijke interne weerstand, krijg je te maken met zaken die jij noemt, een setje raakt snel leeg, omdat in rust de ene batterij de andere staat op te laden en ja dat kost energie. Ook het verschil, ik heb constant vijf of zes verschillende mods, met verschillende smaken om me heen staan, welke ik door de dag, bij toerbeurt gebruik.

 

Maar eerlijk gezegd, wanneer ik maar twee setjes batterij had, deed ik er verder ook niks mee.

 

 

Edited by Steamboy
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Steamboy said:

Zijn er meer mensen die de interne weerstand van hun batterijen meten en bijhouden of ben ik de enige neuroot ?

 

 

Meten wel, bijhouden niet. Die machine hierboven geeft aan wat de stand van zaken is als ik de batterijen erin heb gepropt. Ik zie soms wel wat uiteeenlopende waarden maar ik vrees dat mijn verpletterende onverschilligheid erover het vooralsnog niet zal gaan afleggen tegen meer dadendrang dan af en toe een setje kneuzen aan iemand cadeau doen en dan zelf nieuwe kopen bij Nkon voor vier euro per stuk.

 

Maar zoals je ziet ben ik dan wel weer het soort debiel dat er kleurige plaatjes voor uitprint en uitknipt en die dan netjes onder transparante wrapjes plaatst.

Ik denk dat we gemakshalve kunnen constateren dat we allemaal dezelfde stoornis hebben op dit forum met zijn magnetische aantrekkingskracht op mensen met een neiging tot fetisjisme voor zaken in het triviale spectrum.

Wat is het toch een fijne hobby. Die rotsvaste zekerheid dat er domweg teveel aspecten aan zijn om ooit allemaal tegelijk te overzien.... wat een vrijheid.  Dat gaat erin als zoete koek bij de manisch-obsessieve koopjesjagerverzamelende ADHD-er die er zo fijn zijn collectie neurotische asperger-tics in kan schizofreneren.

  • Like 2
  • Haha 4
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

@monotom, ik zou "een stelletje kneuzen" nooit aan iemand cadeau doen, je kunt ze beter dumpen in de batterijcontainer.

Je hoeft trouwens niet debiel te zijn, wanneer je plaatjes onder je hoesjes gebruikt, hoor.

Wat je daarna allemaal aan verbaal geweld brabbelt, kan ik geen touw aan vast knopen. Je hebt wel een heel aparte zienswijze op zaken, vooral negatief.

 

Link to comment
Share on other sites

Ik lees niks negatiefs in het verhaal, eerlijk gezegd. Vind t wel grappig opgepend weer. Hij had t ook kort koopverslaving kunnen noemen, maar zo leest t lekkerder weg ? 

Link to comment
Share on other sites

On 18-4-2019 at 22:50, Steamboy said:

Je hebt wel een heel aparte zienswijze op zaken

 

dank je wel broder

 

On 18-4-2019 at 22:50, Steamboy said:

vooral negatief.

 

oh nee broder, ik bedoelde het niet negatief. Peace love milkshakes.

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...