Jump to content
Seven

Op zoek naar klein setje, geschikt voor hoog vg

Recommended Posts

Oei dat voorspelt niet veel goeds .als je de meeste hier hun verzameling ziet ,krijgt hij zeker de kriebels.

Best niet te veel meer van zeggen. 

Mijn vrouw heeft geen bezwaar, zolang ik maar niet terug rook is bijna alles oké

30+ mod's en dubbel zoveel tankjes ,een dertigtal 18650 batterijen en een zestal 26650 .

Nog een vijftal 21700 batterijen en tientallen rolletjes draad en veel voorgedraaide coils.

Twintig liter pg en dertig liter vg ,+ de nodige nicotine voor enkele jaren.

De telkens veranderende wetgeving heeft me een klein beetje gek gemaakt maar nu ben ik rijkelijk voorzien van alles wat ik de volgende jaren nodig heb.

@MaaikeDe pico mod heb ik ook! Die is ook fijn 🙂 Al gebruik ik hem en de tankjes bijna niet meer sinds ik de Caliburn heb. Ik heb de eerste pod nu voor de 10e dag in gebruik (en ik gebruik hem vaak, ik ketting damp er zelfs mee!) en hij is nog steeds niet verbrand. De smaak begint wel ietsje minder te worden, dus morgen doe ik er denk ik een nieuwe in..!

En mijn vriend vindt mijn verzameling ook iets te groot geloof ik haha vooral sinds ik vorige week zelf e liquids ben gaan mengen 🤭 Maar het is wel handig om een reserve dampertje te hebben toch 😉 

Het is inderdaad niet erg milieu bewust, die wegwerp pods.. dat vind ik wel jammer. Maar als ik telkens 7-10 dagen met 1 pod doe kom ik daar wel overeen. 

@MaaikeNog steeds goed! Ik heb er nu twee 😄 De batterij gaat niet zo lang mee, maar hij laadt heel snel op (max 40min als hij helemaal leeg is) en je kunt eventueel door dampen als hij aan het laden is. En ik gebruik nog steeds de eerste pod.. na 18 dagen! Ik blijf me over dat ding verbazen..!

Eerlijk gezegd gebruik ik mijn pico met rta amper meer.. De smaak van de pods is meer dan voldoende (ik houd niet van te veel smaak), er komt vrij veel damp vanaf voor zo’n klein apparaatje. En hij is zuinig met liquids 😉 En hij is mooi klein en licht.  Echt een aanrader wat mij betreft! 🙂 

Wauw 18 dagen!?! Met wat voor smaakjes? Merk dat de zoete smaakjes je coil wel eerder aantasten, maar die vind ik juist lekker! Dure hobby zo 😂 Ik wil op zoek naar een andere mod waar ik een grotere tank op kan zetten. Heb nu wel een RTA op m'n pico, maar we zijn nog niet echt vriendjes helaas. 

16 minutes ago, Maaike said:

Merk dat de zoete smaakjes je coil wel eerder aantasten, maar die vind ik juist lekker! Dure hobby zo 

Nee hoor, ik damp alleen maar zoete smaakjes, die ik zelf gemaakt heb van basisvloeistof + aroma's. 

En ik gebruik tanks met RBA-deck, zodat het katoenen lontje makkelijk vervangen kan worden door een nieuwe lont.

Ik heb daarnaast ook een tankje met fabriekscoils en die coils reinig ik door de coils een nacht lang te leggen in een badje

waarin baking soda is opgelost in azijn.

Daarna even de coils onder een straal warm water afspoelen en het water er dan uit te zwiepen.

Dat truukje heb ik niet zelf bedacht, was reeds vele jaren geleden bekend. 

Dat is een goeie tip Marianna! Ga ik ook proberen met de coil die ik er nu in heb! Hoeveel meer leven krijg je er dan ongeveer uit?

Hoeveel meer leven?

Dat heb ik nooit uitgerekend, want ik gebruik toch liever de tanks met RBA-deck of nog liever een RDTA

@Seven de prism t20-s heb ik zelf ook, kan wel hoog vg aan. Heb er zelf 80VG 20PG twelve monkeys door laten lopen op de 0.8 ohm coil. weet niet of 80VG 20 water dunnere vloeistof geeft? Dus dan moet dat mijn inziens wel kunnen. Wel oppassen met chain dampen. Ivm de dikkere liquide. 

Posted (edited)
On 28-4-2019 at 18:46, Seven said:

Het is inderdaad niet erg milieu bewust, die wegwerp pods.. dat vind ik wel jammer. Maar als ik telkens 7-10 dagen met 1 pod doe kom ik daar wel overeen

Als je mij 1 of 2,3 gebruikte Podjes opstuurt, ga ik kijken voor je of ze te re-builden cq re-wicken zijn.

dat kan je dan op de korte en vooral de lange duur veel geld besparen....

Je collectie wordt dan wel iets meer uitgebreidt, zoals draad, katoen pads, tooljes om coils te maken, kniptangetjes... coil metertje of je moet dat gaan doen

op je Eleaf Pico.... en ondanks de uitbreiding met bovengenoemde artikelen zul je veel geld kunnen besparen, want zo een Pod is vaak net zolang te gebruiken

totdat t plastic ervan breekt.... mijn record voor een Justfog Mini Pod staat op 4,5-5 maanden.....toen brak er een stuk van de schoorsteen af en moest ik

nieuwe pods aanschaffen... maar ik kan er terug een andere schoorsteen inzetten en hetzelfde podje vervolgens weer gebruiken om te dampen en te rebuilden...

net zolang totdat de tank scheurt....

En als je vriend (geldt ook voor @Maaike) dan begint te miepen, reken em dan maar ff voor hoeveel spellen hij meer kan kopen voor zn computertje,

doordat jij je kennis en collectie een iets meer uitbreid, dan dat hij aangenaam vindt... durf te wedden dat je niet veel gezeik meer krijgt....

En een dampertje als reserve houden is geen luxe maar noodzaak...  [zo heb ik ongeveer niet overdreven een kleine 100+ mods en sets in reserve's liggen.....]

bijv. van tot 1,5 jaar geleden mijn absoluut favoriete setjes een stuk of 20 in reserve's gelegd, mede daar ze in Nederland niet meer verkocht mochten worden....

Dat was vlak voordat die kloterige kleine JustFog Minifit op de markt gesmeten werd en daarmee de Plek heeft ingepikt van 1 van mijn meest favoriete

machientjes... Dit kleine ding presteert dermate goed, dat ik em om mijn nek gehangen heb met een zelf gefabriekte Lanyard... om em vooral niet uit

mijn buurt te hoeven leggen... Ik damp voornamelijk tabak en Menthol smaken op een 70/30 PG/vg .... heb geen allergieen wat met dampen te doen heeft......

Ik lees net dat je Nikkel allergie hebt... is die ook geldend voor NiChrome 80 ?? -

misschien eens laten testen in t ziekenhuis of deze Ni80 legering ook je allergie opzweept.

Want de bijna pure Nikkel 200 (Ni200) wordt uitsluitend gebruikt in TC (temperatuur gecontroleerde) verdampers... dus zolang je nix op TC dampt, z

ou je in principe redelijk veilig moeten zitten, zelfs met het gebruik van een Ni80 coil of draad. Maar nix is zeker, natuurlijk.... en als je het niet wilt laten testen

dan op zeker gaan en gewoon Kanthal kopen... Een reden temeer om je vriend t zwijgen op te leggen, doordat je zelf je Pods opnieuw opbouwt (re-builden),

zorg je er zelf voor dat je ten alle tijden een Kanthal coil maakt in de Pods, waar je dan zeker van weet dat er geen nikkel in voorkomt.....

een ziekenhuis rekening is duurder dan alle boven genoemde spulletjes voor het zelf maken van je coils....en een 3e reserve JusfFog Minifit met 3 extra nieuwe

pods bij elkaar kost.... en de nieuwe hobby houdt je van de straat en de kroeg... weer een extra besparing erbij....:grins

Edited by Camikease

19 hours ago, vaper89 said:

weet niet of 80VG 20 water dunnere vloeistof geeft?

Lok dr nu niet uit dr tentje.....

Als Marianna zegt dat dat goed is, dan is dat goed.....

En als er 1 chainvaped dan is dat @L33ntje, maar @Marianna kan er ook aardig wat van.... en die hoor ik nooit piepen over dry hits, eigenlijk, eerlijk gezegd.....

en nu shhhhht .... die tent moet dicht bljven.....:grins grapjeuh!!! marianna......

Of 80VG 20 water dunnere vloeistof geeft..... Is toch geen serieuze vraag?

Met 60VG + 40 demi-water krijg je nog veel dunnere vloeistof.    :gek

@Camikease ik  chainvape er ook op los haha 😄 De Caliburn houdt me prima bij trouwens. Met de eerste pod heb ik 19 dagen gedaan, toen brandde hij plots uit. Chainvapend en met 85vg/15 demi water. Best knap! En zo zijn de kosten ook te overzien, als ik met 1 pod 19 dagen doe. In een pakje zitten 4 replacement pods voor 15 euro. Sigaretten waren 8 euro per dag.. dus ik bespaar flink. Zeker nu ik zelf mijn liquids meng 😍

Ik heb nu dus nog maar 1 pod die (tijdelijk?)  met pensioen is, ik zal hem bewaren dan kun je eventueel kijken of je ze kunt rebuilden 🙂 (ik bewaar de volgende twee dan ook!). 

De Caliburn heeft kanthal A1 draad trouwens. Ik was toch niet helemaal zeker of ik wel nichrome wilde dampen (zit in de minifit). Ik weet overigens niet of ik allergisch ben voor nichrome, ik speel gewoon op safe 🙂  

Ik zal wat pods bewaren als je het leuk vindt om te kijken of ze te rebuilden zijn! 

Hier zijn wat foto’s van de pod: 

https://www.google.nl/amp/s/vapordna.com/a/s/products/uwell-caliburn-replacement-pods 

Posted (edited)

Ja, ik vind dat heel leuk om te zien welke POD systemen zelf te onderhouden zijn....

wil je er meer van weten ?

Er is een Topic specifiek voor dat onderwerp geopend... en die heb ik al gekaapt....

hier kun je zien welke POD systemen zelf te onderhouden zijn....

Van wat ik op de Foto's zie bij vaperDNA is dat de pods gemakkelijk open te maken zijn.. ze gebruiken een heuse coil ipv een open coil,

maar dat is niet onoverkomelijk, is gewoon net als iedere andere coil, in dit geval met een jas eromheen...

Onderop de bodem zie je rondom in totaal 4 gleufjes zitten, dat betekend dat de bodem van de Pod losgemaakt kan worden.

en op de 3e foto zie je 2 metalen pitjes tussen de 2 magneten in... die kunnen er ook uit zo te zien... dus zoals ik t nu zie, zijn ze theoretisch te rebuilden....

Ik heb zelfs t vermoeden dat de coilhuis er gewoon uitgehaald kan worden, waar ik vanaf de foto niet zeker van ben is of ze een Keramische coil erin gebruiken

ook niet onoverkomelijk een in principe nog makkelijker te vervangen, echter zul je ze ergens in China moeten kopen,

in Nederland liggen ze niet los in de shops, jammer genoeg....

t hangt er nog een beetje vanaf  hoe groot de pods precies zijn, maar daar kom ik wel achter vanuit een review van deze Caliburn...

Foto's gekaapt van VaporDNA....

uwell-replacement-pod-uwell-caliburn-replacement-pods-7760730193979_1800x1800.jpg?v=1552690688  uwell-replacement-pod-uwell-caliburn-replacement-pods-7760729342011_1800x1800.jpg?v=1552690688    uwell-replacement-pod-uwell-caliburn-replacement-pods-7760731340859_1800x1800.jpg?v=1552690688

En voor wat betreft de Justfog Minifit...

Zover ik weet zit daar een gewone Kanthal draad in van 1,6 Ohm en op een draad dikte van 28 GA.....

Maar helemaal zeker ben ik daar nu niet meer van, je zet me ff aan het twijfelen, dus dat zal ik ff uitzoeken voor je....

Edited by Camikease

On 13-5-2019 at 02:19, Marianna said:

Of 80VG 20 water dunnere vloeistof geeft..... Is toch geen serieuze vraag?

Ik zei: 

On 12-5-2019 at 07:11, vaper89 said:

@Seven de prism t20-s heb ik zelf ook, kan wel hoog vg aan. Heb er zelf 80VG 20PG twelve monkeys door laten lopen op de 0.8 ohm coil. weet niet of 80VG 20 water dunnere vloeistof geeft? 

Er ontbreekt iets aan dat stukje zoals je kan zien, gaat om in vergelijking tot 80VG 20PG. Dus wanneer dit vervangen wordt voor water of dit dan vergelijkbaar is of dunnere vloeistof geeft dan 80/20 VG/PG

Posted (edited)

@vaper89 Water is dunner dan PG dus ja, dat zal een dunnere vloeistof opleveren. Daarnaast lijkt 20% water me wat veel. Ik zou 10% aanhouden, dat is wat meer gangbaar.

Edited by Tamara

Ik gebruik basisvloeistof VG en vermeng dat met circa 15% gedemineraliseerd water, om er later ook nog VG-aroma bij te kunnen gieten.