Jump to content
Seven

Op zoek naar klein setje, geschikt voor hoog vg

Recommended Posts

Hoi iedereen!

Maar even een nieuw topic voor een nieuwe vraag. 

Ik zoek nog een klein, licht setje voor onderweg/op vakantie/op visite en dergelijke. Gewoon 1 met drop in coils en ingebouwde batterij. Het liefst niet met nichrome/nikkel draad ivm nikkel allergie (weet niet of je daar iets van merkt tijdens het dampen, maar probeer het liever niet uit 😉 ). En als het kan lekvrij 😄 

Nu heb ik de ego aio eco, leuk dingetje, lekt nooit! maar hij kan mij en mijn vg liquids niet erg goed bijhouden.

Ik had deze op het oog: 

https://www.innokin.com/vaporizers/ez-watt/ 

de innokin ez.watt met prism t20-s tankje. (In het paars! 😄 )

Zou deze geschikt zijn voor mijn doeleinden? Ik ben me ervan bewust dat hij geen regelbare airflow heeft. Maar dit vind ik bij de ego aio eco bijv ook geen probleem. 

Eigenlijk was mijn oog gevallen op de innokin T18 II. Maar ik denk dat deze niet zo geschikt is voor vg.. en hij is niet makkelijk te krijgen in nl, dus ben bang dat het wellicht lastig zal zijn om coils aan te komen. 

Het is dus niet om de hele dag mee te chain vapen. Maar hij moet wel genoeg power hebben om max vg aan te kunnen. 

Suggesties zijn welkom. Het liefst verkrijgbaar in Nederland 🙂 

Dankjewel alvast! 

prism tank kan hoger vg liquids aan mits je de 0.8 ohm coil gebruikt, geldt ook voor de zenith tank van hetzelfde merk. De caliburn van uwell is een podsysteem die ook hoog vg met gemak aan kan, zie youtube voor de reviews. Welke pg/vg verhouding damp je eigenlijk? 

Posted (edited)

Ik weet niet hoe hoog VG deze aankunnen maar dat komt iemand je vast nog vertellen. Ze gebruikt de Nautilus bvc coils. De Nautilus aio  is een mooi MTL setjes voor onderweg. Wel in het buitenland bestellen want dan krijg je de 4,5 ml pod https://www.lepetitvapoteur.com/fr/nautilus-aio/5425-kit-nautilus-aio-aspire.html

Edited by Tamara

3 hours ago, Peter Weishaupt said:

Welke pg/vg verhouding damp je eigenlijk

Pg vrij. De liquid die ik het meest gebruik heeft 80vg en 20% H2O volgens het etiket. De andere liquids die ik heb zijn ook aangelengd met demi water, maar ik weet niet met hoeveel. 

@Tamara, dankje! 

De Nautilus aio stond inderdaad al langer op mijn lijstje. Heb hem alleen niet gekocht vanwege de bvc coils. In mijn Nautilus 2 en Triton mini tankje moest ik elke dag een nieuwe bvc coil draaien. 

Er staat op de aspire website dat de AIO de populaire bvc coils met nichrome draad gebruikt. Ik probeer er nu al bijna twee maanden (of langer, voor Chinees nieuwjaar) achter te komen of dit klopt. Aangezien er overal staat dat de Nautilus bvc coils van kanthal zijn. Maar bij de Nautilus aio staat overal dat het nichrome is wat in de coils zit. De fabrikant reageert nergens op..

Als het nichrome is, heb ik dat heel lang gebruikt om mee te dampen, met mijn nikkel allergie namelijk.. 😉 😄 

Posted (edited)

Je hebt tegenwoordig ook BVC coils geschikt voor hoog VG, de zgn 1,8 ohm nicsalt coils. Daar zijn twee van de 4 gaten groter, om hoog vg beter te kunnen verwerken. (alsof nicsalt liquid altijd hoog VG is.. 🙂 ) In ieder geval zouden die beter moeten zijn.

3_30_30.jpg

tegen dit kleine gaatje:

ASP1002-18-2.jpg?1470058987

Edited by TheRich

@Seven check de uwell caliburn eens, wel een pod maar vaping with vic heeft er een review over. Wellicht biedt dat iets? 80VG is voor veel mtl stock coil tanks lastig. Prism met 0.8 ohm coil heeft daar ook moeite mee maar doe je langer met de coil dan een dag.  

Dankjewel!

Die Uwell Caliburn ziet er inderdaad interessant en mooi uit. Die zou de ego aio eco die ik heb kunnen vervangen 🙂  Ik ga er even meer over lezen, om er zo zeker mogelijk van te zijn dat ik dan niet elke dag of om de dag een andere pod nodig heb. Ze kosten namelijk 15 euro per 3. 

De innokin ez watt staat ook nog hoog op mijn verlanglijstje. Ik denk dat die goedkoper zal zijn qua coil verbruik. 

Posted (edited)

@TheRich dat zijn grote juice gaten inderdaad! Bedoelen ze misschien van díe bvc coils dat ze nichrome draad hebben, vraag ik me nu af..

14018FFC-53C4-47FD-9E8F-4E9B7CDDF251.jpeg

Edited by Seven

Geen idee, ik zie het ook staan, maar ik lees dat alle coils nichrome gebruiken. Het Engels op de officiële website is ook niet zo best, dus het is anyone´s guess

Ik neem aan dat je het vraagt vanwege je nikkel allergie. Nu weet ik niet hoeveel metaal er vrij komt bij het dampen, maar heel veel kan het niet zijn, dat zou wat ongezond zijn. Zolang het metaal niet oververhit wordt, zou het niets moeten zijn, dus in die zin zou je er geen last  van moeten hebben

Posted (edited)

Ja daarom vroeg ik me dat af idd. Ik vroeg me ook af of iemand er überhaupt last van zou kunnen hebben met dampen 🙂 Wat jij schrijft had ik ook bedacht, dat het niet best zou zijn als er metalen vrij zouden komen, dus dat dat waarschijnlijk niet zou zijn 👍

Nu kan ik niet kiezen tussen de Uwell Caliburn, die klinkt erg goed,  en de Nautilus AIO, klinkt ook al zo goed! Gelukkig ben ik bijna jarig 😄 

Edited by Seven

Posted (edited)
19 hours ago, Seven said:

Ik zoek nog een klein, licht setje voor onderweg/op vakantie/op visite en dergelijke.

Ik heb ook een PG-allergie en gebruik verdunde VG-basis + VG-aroma in dit mini-dingetje:

Die pods zijn gewoon hervulbaar en de coil herbouwen kan ook:

Edited by Marianna

Daar was mijn oog ook ooit op gevallen inderdaad, vanwege de maat en de goede reviews en ervaringen! En de prijs.. de winkel zei dat er geen vg in kon, daarom niet gekocht. Maar toen wist ik nog niet van aanlengen met demi water. 

Die komt ook op mijn lijstje 🙂 

Ik heb ook een minifit en damp hoog vg. Gaat prima! Superfijn apparaatje voor onderweg, en onopvallend klein op visite of in de kroeg. 

Ik rebuild de pods ook zelf, of iig schoonbranden en opnieuw wicken, is best wel goed te doen. 

@Elixyr, Doe je er 80% of meer vg in? En leng je aan met demi water, of lukt het gewoon zonder aanlengen?

Het is echt een klein dingetje voor een fijn prijsje inderdaad! Weten jullie of er verschil in de justfog minifit en de justfog c601 zit? Buiten de kleuren en de inhoud van de pods?

Jup, ik heb meestal wel pg aroma maar op lage dosering, dus denk dat ik hooguit op 90vg 10pg uitkom. Zou het dus wel iets aanlengen met demi water als ik jou was. Maar hij wickt sneller met dikkere vloeistoffen dan een fabriekscoil, de opbouw is zoals je op het filmpje van marianna kan zien meer als een mini rta

Dan moet 80% met 20% demi water (mijn meest gebruikte liquid) wel lukken 🙂 

Ik denk dat ik een minifit of c601 haal en een Uwell  Caliburn vraag voor mijn verjaardag. Heb opeens last van verzamelwoede geloof ik! 

Thanks iedereen! Ik laat het hier nog weten als ik ze getest heb 😊

Mag ik een vraag tussendoor stellen? Ik ben net nieuw in deze wereld, maar die Uwell Caliburn (die trouwens echt mooi is!), heeft toch geen sub Ohm coil? Ik dacht dat dat nodig is om dikkere liquids te dampen? Of heb ik het dan verkeerd begrepen? Sorry als ik inbreuk maak op je topic, als het niet mag hoor ik het graag :)

Die Uwell Caliburn heeft een 1,4 ohm coil. (dus geen sub-ohm idd)

Om hoog VG te dampen heb je een coil met grote liquid gaten nodig om de dikkere liquid makkelijk naar de coil te laten vloeien. Dat kan met MTL én met DL, het ligt er maar aan hoe groot die gaten zijn.

@vaper89 en derest natuurlijk,

De UWell Caliburn is echt fantastisch! Ik heb er 80vg vloeistof inzitten en hij wickt enorm goed. De smaak is geweldig en hij ziet er erg mooi uit, mooier dan op de foto’s.

Ik heb de Caliburn in het afgelopen weekend vaker gebruikt dan mijn rta. Heb hem nu 3 keer gevuld en de coil smaakt nog hetzelfde als de eerste dag. Ik denk dat ik er nog 1 bij ga halen 😊 

@seven Wat gaaf!! Ik heb uiteindelijk de eleaf pico gekocht, omdat ik het zonde (en prijzig) vind dat je die hele pod moet verwisselen bij de UWell, maar ik blijf hem mooi vinden 😍 Misschien in de toekomst.....m'n vriend vindt de twee die ik nu heb al teveel 🤣