Jump to content

Voopoo MAAT subtank review.

Recommended Posts

Voopoo heeft een nieuwe tank uitgebracht.

Als je mij wat volgt weet je dat ik en subtanks nooit vrienden zullen worden en ook bij deze tank dacht ik van hier gaan we weer.

Maar na de tank is grondig bekeken te hebben zag ik wel dingen die interessant waren en toch iets of wat vernieuwend, en zo is deze tank toch niet hetzelfde zoals al de andere.

Zal er direct maar aan beginnen.

En dat doe ik zoals steeds met een filmpje, hier krijg je alles eens up close te zien en krijg je nog wat extra info zoals afmetingen etc.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view👁️/subscribe☑️/like👍/comment🖊️ op mijn kanaal weet ik erge te appreciëren.

De verpakking van de tank:

lxViCfI.jpg

De spares lijkt me wel duidelijk wat het is.

E8aENrX.jpg

En dit is de tank dan, ziet er wel niet slecht uit en robuust.

iTR2DOZ.jpg

coTYJvn.jpg

De driptip is misschien wel een nadeel wat je kan hier je eigen driptips niet gebruiken omdat ze gekozen hebben voor dit model van driptip.

On6q6fa.jpg

Om de topfill te openen moet je op het kleine knopje drukken dat je rechts kan zien, eens je hier op drukt springt de topfill vanzelf open.

iPeYTaK.jpg

Je krijgt een bubble glas waarmee de inhoud 4ml is en een recht glas waar de inhoud 2ml mee is.

8awwORo.jpg

Wat vernieuwend is aan deze tank is dat je deze niet helemaal uit elkaar moet halen om de coil te wissel, je kan de tank gewoon vol met liquid laten om aan je coil te kunnen.

De base draai je los van de tank en de coil is press fitted zoals ook Innokin vaak gebruikt bij hun tanks.

Leuk systeem dat de gebruiksvriendelijkheid wel ten goede komt.

7B5k73r.jpg

hvSk3cE.jpg

Tank langs binnen.

7ZpamDd.jpg

En door dat systeem van coils plaatsen heeft men ook de airflow kunnen aanpassen.

Meestal zie je bij dit soort subtanks onderaan in de base heel grote gaten voor de airflow, wel bij deze is het toch net wat anders.

Hier komt de airflow hoger binnen en gaat dan via een kanaal naar beneden, hierdoor krijg je niet meer die luide airflow zoals bij andere tanks en is de airflow ook "smoother" of rustiger.

8NYpodb.jpg

IHdzUhc.jpg

Bij de tank krijg je twee coils, standaard zit de dual mesh coil in de tank en als spare krijg je ook nog een single mesh coil.

Maar ik heb ook nog een triple mesh coil gekregen die je als spare kan aankopen.

Hier zie je ze allemaal:

QQLBamY.jpg

Keundyf.jpg

Mijn bevindingen:

- Ben blij van eens een iets andere aanpak te zien bij een subtank.

- De manier om de coil te wissel is heel simpel geworden, altijd leuk dat je in geval van nood je coil snel kan wisselen zonder je liquid te verspillen.

Het zal je maar overkomen dat je coil juist slecht is terwijl je de tank gevuld heb, bij deze tank is dat dus geen probleem.

- Ook de airflow is anders dan andere subtanks, de airflow bij deze tank is stiller en rustiger.

- De airflow control ring is door het hoekige design heel vlot in te stellen.

- De coils dampen goed, zoals je van een mesh coil kan verwachten.

Wat beter kon:

- Je eigen driptip niet kunnen gebruiken blijf ik altijd spijtig vinden, voor veel mensen geen erg maar ik persoonlijk gebruik graag mijn eigen tips.

Edited by Jim
  • Like 10
  • Thanks 1

Het zier er degelijk uit en mooi gemaakt!

Wat ik graag zou willen weten bij een tank is of er een build deck beschikbaar is of komt. En ook de maten van de coil, om een idee te krijgen van hoe groot een build deck eventueel wordt. Als het priegelen wordt om te builden dan is dat voor mij al een minpunt.

Je liet niet zien hoe het werkelijk gaat met een coil wisselen terwijl er liquid in de tank zit. Er moet dan toch wel wat van de liquid uit zijn en dat gaat dan met veel andere tankjes ook wel.

Maar bedankt voor de review!

11 hours ago, KeesB said:

dat gaat dan met veel andere tankjes ook wel.

Mee eens...ik ken persoonlijk geen enkele tank waarbij het niet kan, eerlijk gezegd.

• 2 weeks later...

Nice review Jim..

Wat mij ook opviel is de aantrekkelijke prijs van de coils aangezien dit van de falcon en freemax toch wel een prijzige aanschaf is.

Verder lijkt mij voor de smaak de triple mesh een uitstekende keuze.

• 1 month later...
  • 3 months later...