Jump to content

Hulp nodig bij de zoektocht naar iets wat wel werkt :)


Seven

Recommended Posts

Dat deed ik eerder, maar dan loopt hij leeg en borrelt/flood hij als een malle ? 

 

Ik deed het eerst zoals overal omschreven staat, zodat ik het met hele lichte weerstand kon bewegen. Toen bij de winkel terug geweest, hij zei dat ik het er door moest ‘draaien’. Dus nu heb ik van alles geprobeerd wat tussen gewoon er doorheen trekken en er door heen draaien zit ? behalve de staartjes minder uitkammen.. dat deed ik wel altijd. 

(heb mijn pakje cotton bacon al bijna leeg in drie/vier weken..door het uitproberen) 

 

oja en ik zou ook nog de rubberen ringetjes vervangen. Ga ik allemaal straks doen als ik weer tijd heb om te prutsen ?

Link to comment
Share on other sites

Heb ik minstens 10 keer bijna gedaan haha! Ik kan er gewoon niet tegen dat ik het niet voor elkaar krijg.. soms doet hij het twee of drie hijsjes super goed en dan is hij perfect, tot hij weer gaat borrelen of lekken..

 

Ik heb nog steeds niet gerookt, ondanks alle frustratie en ondanks dat de sigaretten binnen handbereik zijn (woon samen met een roker)  Daar ben ik wel een beetje trots op! ?

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Super strak door de coil is in mijn ervaring belangrijker bij clapton dan gewoon rond draad. Daar gaat het ook logischerwijs makkelijker doorheen omdat het draad glad is.

 

Zeker niet je gaten dicht stoppen met katoen, dan verstop je de juiceflow. Bij de ene tank komt het ene weer nauwer dan bij een andere tanker en het is ook een bepaald gevoel wat je moet krijgen. Na een dag of 4 had ik mijn eerste RTA ook bijna met een hammer geplet terwijl iedereen zei dat het een goede RTA was.

 

Maar dat was op gebied van bizar borrelen tot aan dry-hits, geen lekkage.

 

Maar als ik alles zo eens doorlees heb ik toch wel zo mijn vragen bij jouw tank, als ze hem in de winkel wicken en je komt thuis en hij is alweer leeggelopen is er echt iets mis met dat ding. 

 

Ik zou hem omruilen voor een andere, tenslotte mag bovenstaande niet.

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Seven said:

hij zei dat ik het er door moest ‘draaien’.

Door dat draaien maak je de wick iets dunner zodat het makkelijker door de coil trekt. Uiteindelijk komt het dan toch wel strak in de coil te zitten. Het kan ook té strak. Denk maar aan een spons die je uitknijpt. Als je het zo vast blijft houden en in een emmer water dompelt, zal de spons niet veel water kunnen opnemen. Zo strak moet het dus niet want dan heb je zo een dry hit te pakken. 

Als het katoen er doorheen getrokken is dan mag je de eindjes best wat dunner maken want je moet het ook weer niet in de wickgaten proppen. Wel die gaten vullen maar niet opproppen. 

Zie bijvoorbeeld een filmpje van @Jim  van de unity RTA. Er gaat echt veel katoen onder de coil door maar lang niet alles gaat door de wickgaten. Bekijk ook wat andere revies van Jim want overal zie je hoe hij de katoen er in stopt en ik denk dat jouw winkelier daar ook nog van kan leren ?

 

 

Link to comment
Share on other sites

@Bert69, @KeesB, inderdaad, ik had de juiceholes voller gestopt, maar kreeg telkens dry hits.. Katoen zag er ook droog uit na een paar trekjes en geen vrolijke bubbeltjes meer. Maar ook nog borrelen.. snap het niet! Of misschien logisch als het katoen te strak zit en niet kan absorberen. 

 

Ik ben bang dat ik hem niet meer terug kan geven. Kreeg hem niet open in het begin en toen is 1 glaasje gesneuveld.. oepsie! ? Door de waterpomptang is hij ook redelijk beschadigd op de airflowring ?  Heb ook alle reserve o ringen al op, om te kijken of het lekken zou stoppen.

 

Hij lekt nu niet heel hard, hij ‘zweet’ alleen snachts, moet hem wel doorblazen na het vullen tot er geen liquid meer uit de airflow gaatjes komt. Dus ik moet nu de tussenweg gaan vinden geloof ik!

 

Ik ga hem zo weer wicken. Zodat het katoen nog heen en weer kan maar wel zodat er genoeg zit en dan goed uitkammen zoals Jim doet in het filmpje. En ik zal nog meer filmpjes gaan kijken van hem ? 

 

Link to comment
Share on other sites

Zweten is meer als je hem mee neemt naar buiten en je draagt hem in je zak (jas of broek) en dan warmt deze op. Of je krijgt condensatie als je aan het chainvapen bent.

Als je hem 's avonds droog weg zet moet deze 's morgens ook gewoon droog zijn.

 

Heb ook wel eens zo'n tankje gehad waarbij je na het bijvullen door moest blazen als er liquid in de kamer of schoorsteen gekomen was, zelfs als advies gezien in een review.

Persoonlijk vind ik dit een punt wat te wijten is aan een minder goed ontwerp, dit moet ook zonder dat gedoe kunnen.

 

Anyway, ik moet je een compliment geven voor je geduld met deze tank, bij mij had deze nu echt in de kliko gelegen ?

Edited by Bert69
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Seven said:

En ik zal nog meer filmpjes gaan kijken van hem

En van anderen natuurlijk. Er zijn bij youtube wel meer filmpjes voor de Hastur en zo krijg je vast wel een goed beeld van hoe je het ding kan builden.

Link to comment
Share on other sites

@Bert69Dan zweet hij denk ik niet. Hij doet dat ook snachts inderdaad.. 

Vandaag nog niet gedampt vanwege de griep. Dus ik ben nog niet verder gekomen, nu heb ik niet genoeg geduld..

 

Ik denk dat ik de kayfun lite 2019 ga halen als hij weer op voorraad is ? Ben er heel benieuwd naar en hopelijk word ik daar weer een happy damper van! 

 

 

Link to comment
Share on other sites

@Seven ik damp zelf ook al een poos met dit tankje, en het is best een lastige. Ik moet na een half jaar nog steeds enorm opletten als ik hier een coil in zet, terwijl het met mijn andere tankjes bijna blind gaat. De Berserkers 24mm, mini en 1,5 versies etc, zijn veel makkelijker en vind ik persoonlijk ook wat lekkerder dampen.

 

Maar hier een paar tips:

 

  • GEEN 3mm coils of claptons in deze tank! ook geen superfine etc. Daar is de kamer van dit tankje gewoon veel te klein (en te laag) voor. Ik heb al ik weet niet hoe vaak atomizer short gehad omdat de coil de bovenkant van de schoorsteen raakte. Ik gebruik altijd gewoon rond 28 awg draad (kanthal A1 of Nichrome 80) 6 wraps om 2,5mm. dikker draad en grotere diameter dan dat gaat gewoon niet werken in dit tankje.
  • Ook de pootjes heel kort afknippen. Want ook maar een micrometer te ver en hij tikt de zijkant van de schoorsteen aan en je hebt dan ook atomizer short. beter nog draai je de pootjes om de schroef heen naar binnen en dan daar afknippen. Dan kan ie nooit voorbij de schroefjes uitsteken.
  • Wicken doe ik hierin altijd met een scottish roll. (een katoenen pad in tweeën trekken en dan het plakje oprollen). Die knip ik dan af in een punt, als een vlinder en dan de punten er helemaal doorheen zodat de punt er onderuit komt en het dikke deel de wick holes afsluit. Een scottish roll sluit veel meer af als normale wick en houdt vloeistof beter vast, dus minder kans op lekkage en geen dry hits!
  • Wat ook een aandachtspunt is, is de schroef van de 510 pin. Die houd het dek vast en als die ook maar een beetje los zit heb je ofwel lekkage, ofwel atomizer short omdat de post loskomt en de schoorsteen raakt.
  • voor de condens zijn andere driptips met een grotere boring prima. Als je wick goed zit en geen lekkage, en een kleine (!) coil, heb je ook geen last van condens meer (ik tenminste niet) 

tot slot, er is nog deze upgrade te koop voor de posts en luchtgat, wat de problemen ook verminderd. Meer airflow door groter luchtgat, dus ook minder condens. 

https://www.fasttech.com/products/0/10054548/9660221-authentic-cthulhu-replacement-deck-block-for

 

9660221-1.jpg

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

@Seven als je een originele wilt kun je ff kijken bij Svoemesto.de of in Frankrijk bij Le petite vapoteur (zoiets geloof ik ?), voor een kloon moet je ff hier rond neuzen waar deze gekocht worden en van welke merk, ik dacht SXK of zo iets. En inderdaad de 24mm versie nemen, die heeft standaard een inhoud van 3.5ml.

 

Wickt overigens vrij makkelijk en geeft een bijzonder rijke volle smaak, ik heb er een en die gaat nooit meer weg........tenzij ik nog een keer helemaal zou stoppen maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren. Succes met de aanschaf.

 

 

Edited by Bert69
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@Seven Die hastur mini mtl heeft snel last van condens door hoe de topcap is gebouwd, en die slok ejuice die je binnenkrijgt komt door de driptip.

 

Heb hem zelf niet,ik twijfelde tussen een berserker v1.5mini of de Hastur. Mede door de problemen die jij hebt (en jij niet alleen) heb ik maar niet gekocht, en ben voor de berserker gegaan, alleen is die berserker 24mm als ik het goed heb.

 

Dat lekken is een kwestie van wicken (zoals de rest aangeeft). Ik zat zelf ook nog te denken aan een kayfun lite 2019 clone, kosten nog niet zoveel. Kun je in 22mm krijgen en kost ook niet zo veel.

Edited by Damuku
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dankje @Bert69

hij is bij le petit vapoteur ook uitverkocht ? Maar ik heb nog even geduld sowieso. En misschien is het handig als ik nog een reserve mod haal, waar dan een 24mm tankje op kan. Ik heb er nu maar 1. Wel nog een pod systeem sindskort (Uwell Caliburn, echt een aanrader!!) en een ego aio eco pennetje. Maar geen reserve mod..

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL200628

Heel eerlijk gezegd, enkel de dikke DL tanks en drippers werken echt fijn met VG, voor de rest heb ik eigenlijk met alles verder ook wel moeilijkheden gehad als ik full VG ga.

 

Maar laten we eens kijken wat precies het probleem is. De vloeistof is te dik en wicked dus niet snel genoeg naar de coil. Dit zou op te lossen moeten zijn met het verlagen van de power op de coil, want dan zou de wick meer tijd krijgen om z'n werk te doen.

 

Als ik enkel VG zou mogen dampen in mijn MTL setup, dan zou ik gewoon veel hoger gaan met mijn Nicotine en smaakstof en dan behoorlijk omlaag gaan met mijn power. Ik heb dit wel eens geprobeerd in mijn nautilus, 24MG op een Watt of 7-8. Heel wijnig damp maar prima smaak en nicotine.

Edited by Darksand
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...