Jump to content
Bliksem

Eleaf Tessera, coil wordt niet herkend

Recommended Posts

Posted (edited)

Ik heb een Eleaf tessera waarin standaard een HW2 coil  zit.

Mijn reserve coil is een HW 1 coil maar als ik die wil gebruiken herkend mijn mod de coil niet en werkt de vuurknop niet.

Deze reserve coil zat in de kit die ik heb gekocht.

Edited by Tamara

Welkom @Bliksem

Ik heb je topic verplaatst naar Je eerste e-sigaret vragen en de titel verduidelijkt.

Bij deze nodig ik je uit om jezelf voor te stellen in onderstaand topic. Leuk om iemand wat beter te leren kennen.

Weet je zeker dat je de coil er goed in hebt gedaan? Als die niet goed zit vind de mod geen coil en zal de mod ook niet vuren. Probeer nog eens de coil er goed in te draaien, begin aan de bovenkant, draai ´m eerst daar vast en schroef dan het hele zaakje aan de onderkant vast. Zou moeten werken.

Misschien moet je de mod eerst instellen op de nieuw coil en wacht het ding op een antwoord en wil dan niet vuren voordat je de coil hebt ingesteld.

Posted (edited)

Sorry dat ik zo laat reageer.

Ik was mijn vraag vergeten, ik heb de webwinkel opgebeld en deze heeft mij een nieuwe coil opgestuurd.

De EleafTeressa herkent alle geschikte coils direct en geeft op het scherm ook de weerstand van de coil aan.

In mijn geval maakte de coil niet goed contact maar met de nieuwe opgestuurde coil werkte alles prima.

p.s. ik heb een eleaf ello ts tank van 4 ml besteld in China ik hoop dat deze niet wordt onderschept.

Heeft iemand daar ervaring mee.

In het ergste geval ben ik mijn geld kwijt maar dat is het risico wat ik neem.

Edited by Bliksem

Posted (edited)

@Bliksem

Als je in Nederland woont zal dat geen probleem zijn, en zal er niets onderschept worden. (het is gewoon legaal om dampwaar in het buitenland te bestellen)

Het is alleen mogelijk dat er een steekproef is qua bedrag, en dat hij hiervoor even wordt vastgehouden.

Na het doorgeven van de factuur wordt deze dan gewoon afgeleverd, mits het bedrag onder de 22,- euro is.

Boven de 22,- euro dient er dan nog btw. betaald te worden, voordat deze afgeleverd wordt.

Woont u in Belgie, ja dan is het een ander verhaal, waar ik gelukkig niet veel ervaring mee heb.

Daar is de douane fulltime bezig om alles te onderscheppen.

Edited by MarcoPolo

Het is ongeveer 20 euro dus belastingtechnisch is het geen probleem, en ik woon in Nederland.

Ik ben blij om dat te horen.

Dank u.

11 hours ago, MarcoPolo said:

Boven de 22,- euro dient er dan nog btw. betaald te worden, voordat deze afgeleverd wordt.

En niet te vergeten 13,- euro inklaringskosten :roddel