Jump to content
Pasha

TFV12 RBA voor Prince - Resa - Cobra.

Recommended Posts

@Kurmit top dus ik leer echt veel van jullie. Ik weet dat je op internet veel kan terugvinden maar gewoon van mededampers aanhoren is toch net een stuk vertrouwder. Ik zal de alien clapten van 3mm op een 2.5 coil jig of zo een staaf aanpassen. Maar als het goed is kom ik dan op een andere ohm level uit toch?

Met halve mm grotere of kleinere id valt dat wel mee , met wrap meer of minder scheelt het iets meer idd.

Lekker spelen ermee en kijk wat je bevalt

Dit is wat ik in mijn winkel wagentje heb liggen.

RBA X-Baby RBA TFV12 Prince.
Coil Jig
Katoen
En de benodigde spullen zoals een tang etc.

Duurt nog wel een tijdje denk ik want ik heb ze via oom Ali besteld.

Ik wil jullie allen echt bedanken en ik hoop dat het me zal lukken.

Dit zijn de coils die ik heb besteld.
Premade coils en coil wick.
Coil meter ( ik weet niet echt of dit van belang is maar ja )9578d71c1340d288ac9f711debf8aaa3.jpg3f12425fff5e1c63196a1a7e8e61b9bf.jpg72d6bec946b0f2a05b55ac09dbf7e5f0.jpgaadafb75059ddecaf8ddd59f57509ad8.jpgbfc2a20ead8326610a68bde1385202d9.jpg2dbd0767ab3e9ee68fa1041803442cf8.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Zo heb je tenminste iets om mee te beginnen. Je komt er vanzelf wel achter wat je anders wil hebben.

Die coilmaster is wel handig om je build deck op te schroeven bij de montage. Zo heb je een beetje stabiele ondergrond. Je kunt ook pulsen om de hotspots weg te halen. De weerstandsmeter vind ik alleen handig om te zien of er geen kortsluiting is of een open (slechte) verbinding. Als de weerstand iets afwijkt van wat je wilde hebben, jammer dan. Dan ga je het toch gewoon proberen.

Heb je de xbaby of de gewone tfv12 ?

Die passen onderling niet namelijk !

Ik heb de x- baby tank, daar heb ik een rba voor besteld.
En ik heb de tfv12 prince - resa en tfv12 prince cobra, daar heb heb uk de rba van tfv12 voor besteld die past in alle 3 de tankjes. ( de x baby is apart ) die heb ik er ook maar besteld omdat de x baby een top airflow heeft dat vind ik ook wel heerlijk dampen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

[mention=10225]Kurmit[/mention] los van de rba de coils passen toch wel hoop ik 🙂 ik wil ze dus op een diameter van 2 of 2.5 met 5 wraps maken en kijken op hoeveel ohms ik totaal uit kom.

en onder welke ohm waarde mag ik absoluut niet komen.

Ik had iets gelezen over ga niet onder de ohm waarde zitten maar begreep het niet helemaal.

Ps.

Jullie zijn geweldig bedankt voor jullie hulp.

Zojuist heb ik mijn tfv12 rba in elkaar geronseld. Pfff wat een klus toch allemaal! Missie geslaagd, alleen een paar vraagjes. Bij chain vaping hoor ik het wel wat gorgelen. Ik neem aan dat mijn wick iets te los zit en zal vast ook wel gaan lekken. Verder is de smaak echt ok tot mijn verbazing beter dan een fabriek coil de q4, niet beter dan de mesh maar dat kan ook aan mij liggen.

Nu heb ik een dual coil erin zitten van 0.45 per coil, maar ik kom uit op 0.18 wn damp.op 55 watt. is dit echt een no go of kan het gewoon. 

Meestal is de smaak bij zelfbouw beter dan fabriekscoils. Tegen het gorgelen zou ik inderdaad wat strakker proberen te wicken. 0.18 Ohm en 55 Watt klinkt prima. Is het een dual of single battery mod? 18650 of anders? Voor single 18650 is 55 Watt wat hoog.

Een RTA of RDA is trouwens wat minder gepiel dus dat kun je op termijn ook nog proberen.

@Tamara

Dual 18650 mod, en op advies heb ik inderdaad een paar RTA tanks besteld die je zowel singel als dual coil kan bouwen. Die zagen er ook iets makkelijker uit dan zo een rba deck. Ik begin denk ik dan gewoon met een singel coil en dan uitbreiden tot dual coil. Want ik zou nu eigenlijk op .22 of 23 moeten uitkomen, 0.18 komt niet echt in de buurt😁

Coils wijken altijd wat af van de aangegeven weerstand. Al is het maar door de lengte van de pootjes.

Zolang je netjes de hotspots verwijderd hebt en ze mooi tegelijk opgloeien met vuren is dat in orde.

Ook de post schroefjes goed vast zetten.

Redelijk strak door de coil wicken en dan beetje opfluffen en in juiceholes stoppen.

En zou ook nog kunnen dat je wattage wat laag is , dual coil op 0.18 ohm kan waarschijnlijk wel wat meer watjes hebben.

@Tamara

Goed om te weten, super bedankt.

@Kurmit

Ja dat heb ik ook gemerkt, maar omdat me wick te dun is gaat het pruttelen en krijg ik een beetje spit back. Op youtube leek het net allemaal iets makkelijker, maar ik heb er alle vertrouwen in 😁

Ik denk dat ik de rba een beetje voor niets heb aangeschaft ik denk dat een singel build beter voor mij is van 0.45. Die kan ik dan als het goed is wel tussen de 30 en 60 wat dampen. 55 is inderdaad net wat aan de lage kant.

Ik heb ook nog een singel mod die ik graag wil gebruiken en boven de 50 watt ben je echt snel door je batterij heen.

Spitback en pruttelen betekend normaal wattage omhoog gooien maar wel op voorwaarde dat de wick goed is. 

Je zou het eens kunnen proberen op hoger wattage.

En ach weggegooid is het niet want als je wat verder bent is dit ook ineens weer leuk 😋

Op een dual bat mod is het niet zo erg als je wat lager uitkomt. Als je maar goede batterijen hebt. Dat is het begin van alle veiligheid. 

De meeste gereguleerde mods vuren ook niet onder 0.1 

Voor de draad die je besteld hebt. 

allemaal kanthal dus dan ga je zowiezo niet super laag uitkomen. kanthal heeft wel een redelijke ramp up. 

Ik moet wel ff zeggen dat het geen aliens zijn die op de foto staan, maar een gewone fused clapton. 

Een alien draad ziet er zo uit, niet dat het verder veel uitmaakt. 

07691049-23-D9-4868-8-FC9-E91-F630-C540-

Posted (edited)

@Kurmit

Klopt helemaal, op 60 watt pruttelt het wel een beetje bij een trek van ongeveer van 2 seconden, maar er komt wel gelijk veel damp uit en het vuurt snel. Bij 50 en 55 watt komt het pas na mijn 2e Of 4e trek dat ik de smaak proef

@sxt

Ik gebruik de batterijen van sony: vtc6

Maar ik wacht ook even af tot mijn coil meter binnen is want ik merkte toen ik de hotspots eruit wilde halen en de mod aan het vuren was dat deze enorm warm werden.

Edited by Pasha

vtc6 batterijen zijn absoluut prima voor een dual bat mod. 

Persoonlijk gebruik ik geen coil meter.

Mijn gereguleerde mods doen dit ook prima.

En wat werd er warm? je coils of de batterijen? De coils in namelijk normaal 😂

Batterijen worden meestal enkel warm als er iets mis is. En dan worden ze heel erg warm. Als ze gewoon wat warm worden kan dat zijn door het vuren zonder wick of liquid. Als het wat langer duurd voor de hotspots er uit zijn warmt je mod ook wat op en door het vasthouden ook. 

Dan lijkt het alsof er iets mis is maar dat is niet zo. 

Ik denk persoonlijk het laaste 😄

In het begin duurt het allemaal wat langer. 

Posted (edited)

De batterijen horen niet heel warm te worden. Als je veel van ze vraagt, bv 50 Watt voor een enkele batterij, dan kan de temperatuur wel oplopen maar je moet ze nog wel kunnen vasthouden uiteraard. Jij vraagt niet zoveel dus ze zouden niet zo warm moeten worden.

Een Ohm meter lijkt me niet veel verschil te gaan maken. Of je je batterijen nu belast op een mod of op een Ohm meter, wat is het verschil?

Edited by Tamara

Posted (edited)

@Tamara

De batterijen zelf valt nog wel mee, maar mij mod leek wel een verwarming.

De Vaporesso Luxe, daarna ben ik maar op mijn vertrouwde smok mag gegaan en daar viel het allemaal gelukkig wel mee.  Maar het gekke is ik dacht net even ik zet de tank op mijn andere mod, en daar kwam ik uit op 0.20 al iets dichterbij de .22ohms.

Ps. Mijn batterijen zijn gelukkig nog goed, pas ook nog een nieuwe wrap opgedaan. ik haal er ongeveer 400 tot 600 puffs uit op een dag als ik rond de 50 tor 55 watt zit, op 60 en 70 watt is het al een stuk minder.

@sxt

Ik denk ook dat het de laatste is ja, ik was nogal bezig 😁 sorry deze noob moet nog een hoop leren. 

Edited by Pasha

Verschillende mods geven verschillende weerstand aan. Dat is normaal. Heeft geloof ik iets te maken met interne weerstand (ff doen of ik er verstand van heb. Ik papegaai alleen maar na 😂)

Mod hoort ook niet heel warm te worden.

Helaas heeft de Vaporesso Luxe daar wel opvallend veel last van, veel meer dan de meeste andere mods die ik heb.

Nee dat is het nadeel van bouwen op een mod , die locked de weerstand terwijl je nog aan het bouwen bent.

Dus na het uitgloeien best even tank er af , vuren en tank er weer op dan reset ie weer en zie je de echte weerstand waarde.

De coilmaster laat continue zien wat actuele weerstand is. Wel zo makkelijk 

Je hoeft geen sorry te zeggen, daar dient dit forum voor 😄

sommige mods nemen heel gemakkelijk de temperatuur van je tank over. 

En met dryburnen is er geen koeling. 

Vandaar dat het waarschijnlijk allemaal wat warm leek. 

Het feid dat de ohm waarden kunnen verschillen per mod heeft idd te maken met de interne weerstand van de mod zelf en het zijn ook geen geijkte ohm meters.

niet te druk om maken zou ik zeggen.

Als je gaat 0.1 gaat bouwen voor op een single bat tube mech dan pas hoef je je zorgen te maken over die 0,02 ohm speling.

Jullie zijn echt allemaal geweldig !

Super bedankt, zelfs mijn vrouw zit aandachtig mee te lezen en dat is echt een wonder 😁

@Kurmit

Ja ik denk dat ik gewoon nog even wacht inderdaad tot mijn coil meter binnen is. Maar ik kon het niet laten moest het gewoon even uitproberen.

nog best aardig gelukt ook al zeg ik het zelf( los van de wick )

maar jullie zijn echt geweldig, ik steek er iederkeer weer wat van op.

Zelf e liquid maken, coils bouwen, van sub ohm naar een rba en rta.... volgende stap is zelf een mod in elkaar zetten denk ik 😁

7 minutes ago, Pasha said:

volgende stap is zelf een mod in elkaar zetten denk ik 😁

Eerst maar eens mech met RDA, lekker rauw back to basics zou ik zeggen.

Groetjes aan je vrouw 😊