Jump to content
KatirZan

Keuze bij nieuwe box mod

Recommended Posts

Posted (edited)

Alweer enige tijd geleden dat ik hier voor het laatst gereageerd/een nieuw topic aangemaakt heb, maar bij deze...

Op het moment maak ik gebruik van een iStick Pico (75W) in combinatie met een Melo 3 mini (0.3 Ohm coils) en helaas begint de box mod te overlijden. De vuurknop pakt steeds vaker niet en behoor deze harder in te drukken om reactie te krijgen.

Helaas is het apparaat meerdere keren gevallen en ik denk dat dit niet ten goede was.....

Nu wil ik deze gaan vervangen door iets nieuws en kan wederom door alle bomen het bos niet meer zien.

Waar mijn oog op gevallen is :

Smok Alien Baby AL85 TC

Waarom? : Zeer nette mod, voldoende wattage, geschikt voor de lading aan 18650 batterijen in mijn bezit en een (o)led scherm 🤣

Waarom niet? : Nog geen nadelen gevonden

Joyetech Cuboid

Waarom? : Zelfde reden als hierboven + er kunnen 2 batterijen in die los van elkaar gebruikt kunnen worden.

Waarom niet? : Ding is best groot....

Smok Species 230w TC

Waarom? : Tja....gewoon een gaaf ding en alle bovenstaande voordelen

Waarom niet? : Import, nog niet gevonden in NL als losse mod, en best groot...moet wel in mijn zak passen.

Wat denken jullie? Voor nu gaat mijn voorkeur uit naar de Alien Baby, dit omdat het niet groter is dan mijn huidige mod, deze ook dezelfde opties heeft en...het is weer wat nieuw speelgoed.

Misschien hebben jullie andere/betere keuzes voor mij. De enige vereisten die ik heb zijn dat de mod niet belachelijk groot moet zijn, mijn Melo 3 mini er op moet kunnen (22mm base, 510) en ik hier gewoon losse 18650 batterijen in kan plaatsen. 

Edited by KatirZan

Let wel op dat je bij een dual battery mod, een paartje van twee nieuwe batterijen moet maken. Tegelijk gebruiken en opladen dus.

Ik zou trouwens direct een leuk nieuw tankje bij de nieuwe mod kopen. Ik kan me niet voorstellen dat je blij bent met de melo 😂

Posted (edited)

@Tamara Gaat er ook komen, echter heb ik hier nog een flinke lading coils liggen waar ik eerst vanaf wil...

Welke tank zou je aanraden?

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )

@KatirZan Ik gebruik alleen maar zelfbouwers, rta’s en rda’s. Enige tank waar ik ervaring mee heb is de melo. Tenzij je ook zelf wil gaan bouwen kan ik je dus niks aanraden.

@Tamara Zelfbouw gaat het niet worden, heb al genoeg hobby's 😂

Ondertussen nog even verder aan het zoeken, de prijzen springen zo onderhand de pan uit (130+ euro voor complete sets e.d.)

@KatirZan of je koopt een mod of set maar de voorgestelde mod's die ik schreef passen jou batterijen in hebben denk ik ook dezelfde functies als jou oudere mod en passen tanks op tot 25mm als ik het goed heb..

Dacht dat deze 2 rond de €60 waren waar ik ze gezien had.

@Darkplayer De Pico zat ik ook naar te kijken idd, maar misschien toch tijd voor iets heel anders....

Op het moment ook naar tanks aan het kijken die beter zouden moeten zijn dan de Melo 3 waar ik nu mee rondhuppel. Moet zeggen dat de Beast tank van Smog met goede recensies naar voren komt...toch nog maar even wat tijd in steken.....

Posted (edited)

kijk eens voor een geekvape, ik ben er zeer over te spreken! kan tegen stof water, kan de mod laten vallen. Er staat genoeg over op youtube.

Een vriend van mij heeft het zelf gedaan en is er overheen gereden met zijn auto en er gebeurde niks met de mod.

Ik heb zelf de geekvape aegis 200w met een DL eleaf duro tank 4ml.

Edited by SanJay

7 minutes ago, SanJay said:

Een vriend van mij heeft het zelf gedaan en is er overheen gereden met zijn auto en er gebeurde niks met de mod.

Als je nou stof- en waterdicht zou noemen, was t n goed argument, maar ik durf over zowat iedere mod heen te rijden, zonder dat er wat mee gebeurt. Heb al eens n vrachtwagen over mn tenen gehad.....niks aan de hand hoor 🙂 

sot en water dicht ook goed 🙂 ik vind het een prima ding gaat met de 2 x 18650 batterijen minimaal 2 dagen mee. Ik durf zelf niet over mijn mods heen te rijden moet ik eerlijk bekennen 

Ik heb zelf ook de Geekvape Aegis Legend. Met mijn lompe poten komt dit goed uit; vijf minuten nadat ik hem had gekocht, liet ik hem al kletteren op straat. En later in de avond tijdens het afwassen in de sop. En werkt nogsteeds perfect 😅. Zag inderdaad ook filmpjes dat mensen er overheen rijden, maar zoals @Madman zegt, dat betekend niet veel. Heb ook filmpjes gezien dat mensen dit ding letterlijk tegen muren aan smijten en dat er niks aan de hand is. 

Wismec Reuleaux RX Gen 3 is ook fijne mod! 3 batterijen dus gaat lekker lang mee.

Zet er een leuke sub-ohm tank op en je kunt er weer tegenaan!! 😀

Volgens mij was het lsbvapes of vapnfagan die m van n brug afgooide 🙂 

Dr komt een nieuwe Geevape Aegis aan, de Solo, ook stof en waterdicht, maar klein en relatief licht, past 1 x een 18650 batterij in, heb er 1 besteld.

heb de originele Aegis, fijn en betrouwbaar ding maar groot en zwaar met zn 200 gram leeg gewicht, de Solo weegt 113 gram.

Na een hoop wikken en wegen, wat reviews te hebben bekeken heb ik zojuist de Smok X-Priv 225w besteld in combinatie met de Smok TFV12 Prince Cloud Beast tank.

Meteen maar wat extra nieuwe 18650's er bij (dat maakt het totaal naar 5 😛

Ik laat nog wel even horen hoe het bevalt 🙂 

De X-Priv is binnen, even snel geprimed en vol gestampt met eigen mix (Mojito Double Shot) 70/30 met 0,15mg/ml nic (Ja nul komma 15 mg 😛 )

Poe hey

Wat een mega verschil met de Pico, en al helemaal een verschil met de Melo 3. Veel, maar dan ook echt veeeeel meer smaak, damp productie is goed en niet te heftig, en batterijduur is aanzienlijk verbeterd.

Ik ben tevreden 🙂 

@Mr. Z Ik red het niet op 1 18650 op een dag LOL maar ben wel benieuwd heb je een foto mag eventueeel oop in een DM

@KatirZan top dat ie bevalt, ben benieuwd naar een korte review 😉 en die mojito is die lekker? of is deze vrij zoet? van welk merk heb je deze als ik vragen mag

Hoop dat het zo blijft, de prince tank lekte bij mij al na een paar dagen.

Hopelijk heb je meer geluk.

Ik heb alle rubbertjes vervangen zonder resultaat.

7 hours ago, Marianna said:

Dan koop je er gewoon een paar bij.

En als je er een paar hoesjes voor de 18650 batterijen bij koopt, kun je er veilig een aantal meenemen.

https://www.zwoofs.nl/efest-18650-skin/

Dat zou heel goed kunnen, naast m’n broodtrommeltje een trommeltje voor de batt😉