Jump to content

Oumier Armadillo RDA review

Recommended Posts

De Oumier Armadillo RDA is een samenwerking tussen Oumier en de Belgische reviewer Dimi Crazy Damper.

Het is een 24mm, dual coil RDA met een best wel klassieke airflow setting en een deck waar je veel types van coils in kan bouwen.

Beginnen doe ik met een filmpje, hier zie je alles up-close en laat ik ook zien hoe ik een build plaats in de RDA.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view👁️/like👍/subscribe☑️/comment🖊️ op mijn kanaal weet ik erg te appreciëren.

De verpakking:

a1m83bl.jpg

De extra dingen wat je krijgt in de verpakking buiten de RDA.

xDHyzR5.jpg

Het uiterlijk is redelijk sober en klassiek gehouden.

Bovenaan de topcap zie je voldoende "knurling" om de airflow te verstellen.

Het Armadillo logo met een Armadillo op afgebeeld, het logo zit op beide kanten van de topcap.

Je kan ook zien dat er een locking systeem in de topcap zit, hierdoor zal je airflow altijd uitgelijnd zijn met het deck en het maakt de RDA op en van een mod schroeven ook makkelijk zonder dat de topcap blijft draaien.

Ik heb de "stainless" versie, al is deze niet echt raw stainless maar gelakt in een grijze media blasted look.

iZ2qmwK.jpg

fIKwnwH.jpg

Onderaan de gebruikelijke info en de 510 steekt voldoende uit om hybrid safe te zijn.

LOXyvk6.jpg

Je heb een zwarte 810 driptip, natuurlijk is je eigen 810 driptips plaatsen geen probleem.

Oumier is niet de fabrikant die je veel extra's geeft dus je krijgt geen spare driptip of 510 driptip adapter.

Xh6XsIT.jpg

De topcap is in twee delen en er is geen single coil optie voorzien, dus single coil dampen met deze RDA is zinloos want dat kan niet goed werken.

R0gOOoH.jpg

Alles was wel netjes afgewerkt en zonder residu van machinesporen of vettigheid.

Roh2Eek.jpg

Het deck heeft wel veel opties voor bepaalde types van coils.

Zo kan je van lange en brede series coils tot microcoils zonder probleem plaatsen zonder dat je echt veel moet prullen en plooien met de beentjes van de coils.

De schroefjes in het deck zijn hetzelfde als in zo goed als elk ander Oumier product, kleine platte kop schroefjes.

Het juice well is niet heel diep, een kleine 5mm dus niet heel diep maar wel voldoende.

XzZBOqJ.jpg

fvVwgfh.jpg

A5231ZO.jpg

jO4f8Ci.jpg

Coils plaatsen is dus erg makkelijk in dit deck.

Zoals hier in de foto review heb ik de coils geplaatst bijna centraal in het deck, dit is eigenlijk voor mensen die graag de volledige airflow willen gebruiken.

In mijn filmpje doe ik het op een iets andere manier omdat de airflow volledig open teveel is voor mij, dus pas ik de build aan naar mijn airflow keuze.

wSsKe3m.jpg

0whI0ks.jpg

emhITZd.jpg

UKODhFG.jpg

Een RDA wicken is zowat het simpelste dat er is dus dat heeft niet veel uitleg nodig.

KsiZRt9.jpg

FvMjzxf.jpg

Eerst heb ik de RDA als gewone dripper gebruikt op een mod, dit ging zonder probleem.

7lz24RP.jpg

En nadien in het filmpje heb ik de squonkpin gebruikt en als squonking RDA, ook dit ging zonder probleem.

JEwfCtU.jpg

Mijn bevindingen:

- Solide en degelijke RDA, beetje vergelijkbaar met tal van andere op gebied van damp ervaring.

Vergelijkbaar met de Goon 1.5 bv.

- Smaak is goed, niks over te klagen.

Dat wil niet zeggen dat het de beste dual coil RDA is die ik al getest heb, maar gewoon goed en niks op aan te merken.

- Makkelijk te builden en veel opties voor verschillende types van coils, goede all round RDA dus.

- Bouwkwaliteit is goed, de o-ringen zijn goed en niet te vast of los.

- Afwerking is goed en was ook zuiver bij aankomst.

- De airflow is helemaal niks vernieuwend of speciaal, gewoon een brede gleuf airflow zoals vele andere RDA's dat ook hebben gedaan in het verleden.

Wel niet turbulent of echt luidruchtig, natuurlijk speelt de positie van je coils hier een grote rol in.

Wat beter kon:

Niet echt grote gebreken, zijn meer persoonlijke dingen.

- Zo blijf ik bij elke Oumier review klagen over het feit dat ze niet aangeven wel type draad ze gebruiken voor hun bijgeleverde coils.

- Ook het katoen is niet van de beste kwaliteit.

- De schroefjes in het build deck konden iets beter, ze werken hoor daar niks van maar je moet wel zorgen dat je de juiste schroevendraaier gebruikt.

Is logisch natuurlijk dat je het juiste materiaal gebruikt voor de klus, maar in de praktijk is dit helemaal niet het geval bij vele mensen.

• Like 13

Weet je wat ik nou zo maf vind aan de meeste RDA's, dat er wel een goeie rand of 'knurling' op de topcap zit om de airflow te verstellen maar niet om de topcap er af te trekken! Alleen de Apocalyps rda heeft een uitstekende topcap,

Want zeg nou zelf, hoe vaak verstel je de airflow'? Dat doe je toch maar één keer? En de topcap er af halen om te kijken hoe het met m'n katoen staat doe ik in ieder geval iedere vijf hijsjes.

• 2 weeks later...