Jump to content

Vandy Vape Berserker v1.5

Recommended Posts

Ben een beetje laat met deze review want heb de tank hier al bijna twee maand liggen, maar nu heb ik eindelijk de tijd om de review te posten.

Deze review gaat over de 24mm versie, ik zag dat Vandy Vape ondertussen er ook al een 22mm versie van gemaakt heeft, zonder nieuwigheden maar gewoon een kleinere versie.

Deze v1.5 heeft een paar aanpassingen tegen de eerste versie wat de tank voor mij toch iets beter maakt.

Ga er maar direct aan beginnen.

En beginnen doe ik met mijn Youtube filmpje, hier laat ik je alles uitgebreid zien en stop ik natuurlijk ook een buildje in de RTA.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view👁️/subscribe☑️/like👍/comment🖊️ op mijn kanaal weet ik erg te appreciëren.

De verpakking:

7VFqADp.jpg

Wat er buiten de tank nog in de verpakking zit:

b0R0QZC.jpg

De looks van de tank hebben ook een upgrade gehad sinds de eerste versie, geen ultem tankje meer en het ziet er iets strakker uit nu.

Geen zichtbare logo's.

uCUtomJ.jpg

Enkel onderaan staat er de gebruikelijke info.

De 510 pin steekt ruim voldoende uit om hybrid safe te zijn.

REhnc4M.jpg

Dit zijn de driptips die je krijgt.

Boe4GAf.jpg

Topfill bij deze tank en alles is netjes afgedicht en ook de schroefdraad van de topcap is heel goed.

jSqj97G.jpg

De airflow is natuurlijk regelbaar en heeft vijf standen.

Kleinste gat is 1mm en dan heb je nog 1.2/1.4/1.6 en als grootste 1/8mm

lROcafk.jpg

tW7crYT.jpg

Je krijgt ook een stalen tank in plaats van een reserve glas.

Heb al gelezen dat het 2ml inhoud is met het glas en met de stalen tank 2.5ml, maar ook dat het 2.5ml is met het glas en 3ml met de stalen tank.

Om eerlijk te zijn heb ik dat niet nagemeten met een spuitje maar op die 0.5ml verschil zal het nu ook niet aankomen denk ik dan.

In ieder geval geen extensie meer zoals bij de eerste versie wat wel spijtig is.

yMQvGZW.jpg

Av5Ad3n.jpg

Binnenin is ook alles netjes afgewerkt, je ziet ook dat de "schoorsteen" zeer klein is gehouden.

1ra9319.jpg

Dan het deck, hier zijn twee wijzigingen ten opzichte van de eerste versie.

Bij de v1 had je een rond gat onder de coil, wel bij de v1.5 hebben ze een breder slot van gemaakt zodat de airflow meer over de lengte van de coil komt.

En ook de wickgaten zijn anders, bij de v1.5 hebben ze de wickgaten helemaal open gemaakt onderaan en hierdoor wickt het iets sneller wat ideaal is voor chainvapers zoals mij.

Cpz7kYZ.jpg

ahSQjX1.jpg

Z1jRoLw.jpg

2LZ2Qq1.jpg

Dit zijn de twee coils die krijgt in de verpakking, superfine MTL coils van Vandy Vape zelf.

Heb een rolletje draad van dat type en moet zeggen dat het wel fijne draad is, niet het beste wat er is maar doet het wel goed.

In mijn filmpje zie je me die coil gebruiken, voor de foto review heb ik gewoon een MTL microcoil van Coilology gebruikt en dat is een 28awg SS coil.

UrhEvos.jpg

Coil plaatsen in dit soort deck ben ik al gewoon ondertussen want veel van de MTL tanks gebruiken dit systeem waar je posts recht over elkaar staan.

JACg53P.jpg

U00WVBt.jpg

gLKPL1l.jpg

Het wicken van een RTA als deze is helemaal niet moeilijk voor mij persoonlijk dan.

Gewoon het katoen in de gaten stoppen, net genoeg katoen dat het gat dicht zit en zorgen dat het niet te vast zit.

CIFgou1.jpg

YOGarSl.jpg

Ik zag bij een Chinese webshop een bubble glas staan, en voor 1.5$ dacht ik waarom eens niet bestellen.

Meer als reserve glas dan om echt te gebruiken want deze RTA ziet er maar raar uit met het bubble glas.

Maar het bestaat en als je echt iets meer inhoud wil hebben is dit je enge optie bij deze tank.

sTAQPWC.jpg

e0Z140B.jpg

Nog een pic van de RTA op de Asmodus Colossal.

G81GPXU.jpg

Mijn bevindingen:

- Wel een goede MTL RTA deze v1.5

- Voor mij persoonlijk iets beter dan de eerste versie.

- Wickt beter en vlugger door de opengewerkte wickgaten.

- Door de bredere airflow opening onder de coil een betere verdeling van de airflow.

- De airflow zelf is iets groter dan bij de v1, het is wel maar een 0.2mm verschil.

De v1 begon met 0.8mm en het grootste was 1.6mm, bij de v1.5 begint het vanaf 1mm tot 1.8mm.

Een klein beetje meer airflow dus.

Voor mij persoonlijk is die 1mm nog iets te strak voor mij manier van MTL dampen, 1.6mm is voor mij de beste setting.

- De tank zit goed in elkaar, hier heb ik niets op af te keuren.

- De inhoud is misschien voor veel mensen wel iets te klein.

- Voor de mensen die hun tank wel eens laten vallen is de SS tank natuurlijk een heel goed optie, je ziet je inhoud wel niet meer met die tank.

Misschien geen probleem voor mensen die TC dampen?

- De smaak is goed, ook hier weinig klagen.

Ga wel niet zeggen dat het de beste MTL tank is die ik heb want dat is het voor mij persoonlijk niet, heb er nog enkele die beter zijn maar sommige ook wel drie keer zo duur dusja.

Zeker el een heel goede MTL RTA, en ondanks dat de inhoud niet zo groot is maak ik toch veel gebruik van de tank.

• Like 8
  • Thanks 3

Mooie weer Jim, misschien wel een vervanger voor mijn Dvarw, loopt daar steeds te klooien om er een clapton goed in te krijgen tussen die ieniemienie schroefjes.

@Bert69, eerder erbij voor het geval de berserker tegenvalt, ben namelijk wel zeer tevreden over de smaak van de Dvarw maar loop zo te klooien met sommige coils om ze knap tussen die schroefjes te krijgen.

• Like 1

Daar ga je echt spijt van krijgen, de Berserker 1.5 haalt het bij lange na niet bij de Dvarw. Ongeveer het verschil tussen water en Drumshanbo Gunpowder. Beter koop je nog een Dvarw, of reserve onderdelen, of een authentieke glazen tank, of nog twee Dvarws, of desnoods een Dvarw DL.

Probeer de pootjes rondom de schroefjes te slaan, dan gaat het bouwen een stuk makkelijker.

• Thanks 1

Goede review weer Jim. Ik gebruik hem nu al een paar maanden bijna continue. Fijn tankje met goede smaak. De grootste verbetering is denk ik nog wel de doorlopende wick holes waardoor het wicken niet meer zo nauw komt. Lekkage problemen zijn daarmee zo goed als weg en oplossingen als van onderaf vullen wat veel mensen met de oude doen ook niet meer nodig.

Het is inderdaad jammer dat er geen extensie kit meer bij zit, maar de oude topcap met 5 ml glas kan er wel op. 

Edited by Vaper69

@Leo Bak, bedankt, ik hou niet van spijt krijgen, ik zal toch eens de leesbril opzetten (ben ook geen 18 meer 😉) misschien gaat het dan wat beter. Zal straks op het werk eens proberen of ik de mtl coil van Loyal_2the_coil er knap in krijg.

• Like 1

Precies, om dat nu thuis te doen is zonde van je tijd.

Spijt is trouwens misschien een tikje overdreven, de Berserker 1.5 vind ik persoonlijk een stuk beter dan v1, en is een stuk beter dan de doos vol miskopen die in mijn kast staat.

• Haha 1