Jump to content

Antirookclub zet longartsen buiten de deur


Recommended Posts

5 hours ago, plopnl said:

 

En het zal ervaren gebruikers eerder overhalen om buiten de grenzen te gaan shoppen als dat goedkoper is. 

 

Volgens mij is er slechts een kleine groep gebruikers die fabrieksliquid koopt; de rest maakt de liquid gewoon zelf, 

zodat men de samenstelling zelf kan bepalen: welke PG//VG verhouding, welke aroma's, welk nicotinegehalte. 

Niet meer of nauwelijks nog afhankelijk van leveranciers die plotseling van internet zijn verdwenen.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, plopnl said:

tsja als je domweg je eigen mening blijft doordramen zonder aan andere partners te denken kan dat negatieve gevolgen hebben.

Hoe verwerpelijk ik de tunnevisie en het secatrisme en in dat kader verkondigde leugens van deze dames vindt,  ik vind het wel positief wanneer je je niet door geldelijke beloning laat leiden.

 

Edit: Nadat ik dit doorlees is het dat juist misschien wel. En bedenk ik me dat, wanneer ze zich niet meer zo extreem met leugens op gaan stellen er misschien ook minder geld binnen komt. Nou ja geen idee.

 

Edited by elja
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Marianna said:

 

Volgens mij is er slechts een kleine groep gebruikers die fabrieksliquid koopt; de rest maakt de liquid gewoon zelf, 

zodat men de samenstelling zelf kan bepalen: welke PG//VG verhouding, welke aroma's, welk nicotinegehalte. 

Niet meer of nauwelijks nog afhankelijk van leveranciers die plotseling van internet zijn verdwenen.

Dat toont maar weer hoezeer jij je op het forum richt voor je statistieken.

 

Ik durf gerust stellen dat daarbuiten, bijna 100% van de mensen kant en klare Liquids , shake en Vape en one shots dampt (waarvan ook nog eens een groot deel dat door iemand anders laat aanmixen). 

 

In anderhalf jaar werken in een dampwinkel, en heel veel lezen in heel veel fora en facebookgroepen heb ik precies nul mensen irl ontmoet die recepten mixen zoals hier soms bijna standaard lijkt. Natuurlijk zie je die mensen sowieso nooit in een winkel, dus dat kan ik denk ik wel naar boven afronden naar 1 of 2 procent. 

 

Verkijk je niet op de gemakzucht van mensen. In Nederland zijn mensen iets meer bereid verder te gaan om kosten te besparen, maar ook daar hebben gemakzucht en ongeduld de overhand. (Bij mij idem).

 

Er is dus, slechts een kleine groep dampers die zijn eigen Liquids vanaf de grond mixt. Er is een flink wat grotere groep die one shots aanmixt met base en Bunkerbase, een nog grotere groep die shots gebruikt. Maar bijna de helft van de dampers die ik tegenkom (ook buiten de winkel) is nog prima tevreden met de 10ml flesjes, zoals die ook op tankstations en inmiddels supermarkten verkocht worden. Ik denk dat het zelfs ruim meer de helft is. Daarbij neemt ook het aantal pods-gebruikers rap toe.

 

Ik ken zelfs meer mensen die alleen base zonder aroma dampen dan DIY-mixers. En het aantal mensen dat werkelijk geen flauw idee heeft van vg/pg verhoudingen en de effecten daarvan zal je verbazen. Ik denk dat 60-70% een voorzichtige schatting is.

 

Wellicht heb je ook een beetje gemist hoe het aantal verkooppunten en winkels hand over hand toeneemt? Zoniet explosief.

 

 

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Die pod´s de laatste tijd.Nou zijn er verschillende merken,maar de Juul is veruit het meest verkocht,tenminste in de winkels waar ik kom.Maar wat zijn die dingen vreselijk duur de pod´s ervoor ook.Ik heb uit nieuwsgierigheid een Elven van 15 euro gekocht,de hervulbare pods kosten 7,50/ 4 stuks.

Link to comment
Share on other sites

@elja je kan domweg door blijven lopen in een tunnel maar dat zegt niet dat je goed gaat of verstandig bezig bent.

Als je niet goed op je omgeving let kan het zijn dat de tunnel je alleen maar dieper leid ipv richting de uitgang. 

Zoals ooit iemand tegen me zei "lees alles, luister naar iedereen, maar geloof niets zonder het te controleren" 

Als iemand me informatie geeft waardoor ik me koers bij moet sturen ben ik blij, en als ik soms dingen zeg die andere dampers niet leuk vinden dan is het jammer, maar onder geen beding zal ik bewust liegen of de boel verdraaien zoals dit groepje doet. 

Je moet altijd de weg kiezen met de meeste vooruitgang en bewijs, nooit de weg die het meeste past bij jouw ideale beeld van de wereld want dat is een illusie. 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, L33ntje said:

Dat toont maar weer hoezeer jij je op het forum richt voor je statistieken.

 

Het forum?   Naast dit forum, zit ik eveneens op het Duitse, Engelse en Franse forum, plus ECF.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Marianna said:

 

Het forum?   Naast dit forum, zit ik eveneens op het Duitse, Engelse en Franse forum, plus ECF.

 

 

 

 

Okee, het fenomeen forum dan. Welk forum maakt uiteraard niet uit. Dampers actief op fora zijn gewoon een bepaald slag, en toch echt een minderheid 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, L33ntje said:

 

 

In anderhalf jaar werken in een dampwinkel, en heel veel lezen in heel veel fora en facebookgroepen heb ik precies nul mensen irl ontmoet die recepten 

mixen

 

Ik heb nog nooit recepten gebruikt voor e-liquids. 

Maar tja... er bestaan mensen die nog niet eens een ei kunnen koken zonder recept.

Link to comment
Share on other sites

Ik ken redelijk veel mensen die dampen maar op mezelf na kopen ze allemaal kant en klaar liquids, meestal bij bv de primera. Ze willen wel altijd even proeven van mijn liquids maar zelf maken vinden ze teveel gedoe, zelfs shake n vape is teveel moeite, "tja, dat weet ik niet hoor" is het meest gehoorde excuus. Al regelmatig wat linkjes gegeven en zelfs voor een aantal spullen gekocht en dan samen gemixed met de boodschap dat ze het de volgende keer zelf moeten doen. Maar die volgende keer komt er nooit. Ze halen liever even snel een kant en klaar liquidje. Veel duurder en (vaak) veel minder smakelijk maargoed, wat ze willen. Ook ik koop wel eens kant en klare liquids (specifieke smaakjes, tribeca, castle long etc) waar ze dan wel echt enthousiast over zijn maar zelfs online bestellen is blijkbaar lastiger dan langs de primera te fietsen.

  • Like 2
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

En de meesten die ik ken, moeten ook niks hebben van de smaken die ik damp, vinden ze veel te fruitig, romig, etc...... Ze zitten allemaal aan die goedkope tabaksmaken 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, fxs81 said:

Ook ik koop wel eens kant en klare liquids (specifieke smaakjes, tribeca, castle long etc) waar ze dan wel echt enthousiast over zijn maar zelfs online bestellen is blijkbaar lastiger dan langs de primera te fietsen.

 

Gaat het om luie jongeren of om bejaarden die niet eens een computer hebben? 

Link to comment
Share on other sites

Hier leven ze van kant en klaar maaltijden of ze laten wat brengen van de Thai ofzo.Een coil maken of een sapje mengen?  Weinig kans hier.In de Vapesaloon waar ik vaak zit om de hoek zie ik veel mensen met dampers,maar dat is een ander slag mensen dan de juul gebruikers die bij MrJoy komen dat is meer een ikea voor dampers.De vapesaloon heeft sapjes die ze nergens hebben.En muziek een espressomachine en ik kom wat interessante mensen tegen.De winkels in de als meest populaire straat van Nederland gaan bijna allemaal kapot.Ze maken een foto van wat ze willen kopen en bestellen buiten het artikel op internet.De consumenten graven zo hun eigen graf.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

On 29-3-2019 at 00:51, richard-V said:

..bestellen buiten het artikel op internet.De consumenten graven zo hun eigen graf.

 

Ik heb vanaf eind 2007 ook steeds alles via internet besteld, omdat er helemaal geen stenen dampwinkels in de buurt zijn.

En als die er ondertussen wel zijn, durf ik te voorspellen dat ze aanzienlijk duurder zijn dan FT en GB.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...