Jump to content
DeParelVanHetZuiden

21700 batterij + lader

Recommended Posts

Ik verwacht morgen de Vaporesso Armour Pro op de deurmat. Nu was ik van plan deze in eerste instantie met een 18650 te gaan gebruiken maar aangezien dat deze ook 21700 (en 20700) lust toch maar alvast verder aan het kijken.

Nu kom ik voor wat de 21700 batterij betreft uit op de Samsung 40T maar dan nog de lader. Ik gebruik nu de Sony VTC5a’s en een nitecore D2 lader. Damp tot nu toe op niet hoger dan 50watt.

Vraag is dus eigenlijk of iemand tips heeft voor een geschikte/goede lader? Het liefst een waar ook de 18650 in kunnen en min. 2 slots maar meer is ook prima. Eventueel beter alternatief voor de 40T is natuurlijk ook welkom.

Ik zou eerst kijken of een 21700 is je huidige lader past.

Zou zowiezo de 40T nemen in een gereguleerde mod.

Gewoon kopen die batterijen 40T

zijn ook nog in de aanbieding 1 euro goedkoper.

En ik gebruik ook gewoon een Xtar Rocket 2v2 2slots.

dus een met 4 slots passen ze ook.

jun je op 0,5-1-2 AMP laden

Helaas passen de 40T’s niet in mijn huidige lader dus toch op zoek naar een andere lader. Kom nu bij Nkon bij de Xtar X4 uit. Zie ook vaak de Xtar VC4 aangeraden worden maar deze komt zonder netsnoer zie ik?!

Andere vraag, kan je in die laders ook 2 verschillende types tegelijk opladen? Dus bijvoorbeeld een 18650 en een 21700?

Bij xtar krijg je een USB kabel, maar geen adapter, je kan daarvoor een iPhone adapter gebruiken, of gewoon een USB lader zeg maar, liefst wel eentje die 2A levert.

Je kan in die laders allerlei verschillende cellen tegelijk opladen, ik maak zo een foto van de mijne

15537177332931193755229097964737.jpg

In de xtar kan je zowel 18650,26650 ,20700 en 21700 opladen.

26650 maar twee tegelijkertijd omdat ze te dik zijn.

Gebruik de mijne al twee jaar voor diverse batterijen.

Voordeel van deze lader dat je hem óók in de auto kan gebruiken.

Mooi die losse stekkers heb ik nog wel liggen (van iPhone oa). Ik zie overigens bij de X4 wel dat er een netsnoer meegeleverd wordt. Zal eens kijken wat verder de verschillen zijn tussen de VC4 en X4 (behalve een paar euro in prijs). 

Bedankt voor de snelle reactie ! 👍🏻

Posted (edited)

Ik zou voor die paar euro extra de X4 nemen, die heeft een aantal belangrijke voordelen, ten eerste een netsnoer, ten tweede powerbank functie en ten derde micro-usb zodat je hem ook met een usb-zonnepaneel kunt opladen.

Mocht je toch die VC4 nemen dan is dat ook prima maar heb je wel een adapter nodig, 1A of 2A maakt niet uit, 2 A laadt sneller. Belangrijker is dat je geen adapter van de Action o.i.d. gebruikt maar een degelijke, zoals een Apple of Sansung of zo.

Edit: vandaar dat ik zelf onlangs de VC4 heb gekocht :nee:mep

Edited by Leo Bak

Voor die paar euro meer gaat het dan de X4 worden. Op het netsnoer na weet ik niet of ik die extra functies ga gebruiken maar wil niet dat ik net als @Leo Bak mezelf straks met een pan ga meppen 😜