Jump to content
Skanti

Overstap van JustFog Q16 naar....

Recommended Posts

Goedenmiddag, 

Ik ben een week geleden begonnen met de JustFog Q16, opzich bevalt dat prima maar ik vind het nogal vervelend dat zowel de batterij als de tank snel leeg is. Daarbij wil ik ook kijken of een sub ohm wat voor mij. 

Na hier het één en ander gelezen te hebben, heb ik besloten om een Eleaf Pico 25 of 21700 (met extra batterijen) en een innokin zenith 4ml voor het mtl dampen te halen. 

Daarnaast heb ik waarschijnlijk nog een andere clearomizer nodig voor dl dampen, welke raden jullie me daarvoor aan? Of voldoet de innokin?

Een prima setje om mee te beginnen, wanneer je eerst MLT dampt na het stoppen met roken zal je waarschijnlijk tussen de 8-12mg/ml gebruiken. Dit is voor velen te hoog voor DL dampen.

Gewoon eerst gewend raken aan de Innokin en wat nicotine afbouwen met de 1,6 Ω coil. Mij lukte het niet om gelijk DL te dampen, nu met een goede combinatie, tank, coil, nic. gehalte en PG/VG verhouding zit ik genoegelijk DL en MTL te dampen.

Ik zit nu inderdaad nog op 12mg maar ga zo naar de winkel om een liquid van 8mg te halen, ik heb het idee dat ik meer verslaafd ben aan de handeling dan aan de nicotine.

Dan ga ik op zoek naar een losse pico mod. 

Die Zenith met een 4ml tankje kan je hier niet kopen dus die moet je in het buitenland bestellen, dat gaat in de regel wat langer duren. Als je hem hier besteld duurt dat op zeker 3 weken.

Posted (edited)

Pico25 is prima, ik heb er zelf 2 van. Als je wil beginnen met DL kan ik de vaporesso veco clearomizer aanraden. Daar begon ik ook mee. Zo'n melo tank waarmee je hem als kit kan bestellen vond ik maar niks. De coils van de veco tank (euc) zijn ook goedkoop. Op zwoofs heb je er 5 voor 10 euro en ze zijn super makkelijk te instaleren. In Nederland is een limiet gesteld op tanks tot 2ml. Ik had er op een gegeven moment 1 bij ali besteld van 4ml. Als je geen haast hebt kan je in principe al die dingen op ali bestellen (mod, tanks, coils). Behalve je batterijen, die kan je het beste bij nkon bestellen.

Edited by Thomaz

Die pico 21700 met mtl ga je op een dag niet leeg krijgen... tenminste mij lukt dat niet 😛

Als je DL wilt dampen zou ik een hogere VG liquid nemen in combinatie met een uwell crown 4 starterset 👑

Ik had dat van de 4ml tanks gelezen, ik ga proberen omdat via een kennis uit DE of FR te doen, zodat ik het wat sneller in huis heb. 

De en FR zitten bij mijn weten aan dezelfde regelgeving vast, 2ml tanks max.

Je zal een 4ml tank echt bij Ali of FT moeten bestellen. Zolang je niet subohm gaat dampen trek je een MTL tankje echt niet zo snel leeg.

Als je subohm dampt is in de regel de grootte van de coil groter en het wattage waarop je dampt hoger, dus meer verbruik van liquid.

Nou ik damp mtl... maar die tankjes van 2 ml trek ik toch rap leeg hoor... daar kon ik niet een dag mee toe.

Nu damp ik een galaxy rta mtl van 4 ml en dan trek ik die weer veel te snel leeg  🙂

@Skanti Bij lepetitvapoteur.com (Frankrijk) staat ie voor € 18,90 en binnen een week in huis. Dacht dat goederenverkeer binnen Europa niet langs douane hoeft.

Posted (edited)

@Skanti Jazeker en hier kun je ook 0.8 ohm-coils kopen, kun je al een stapje richting dl maken.

Edited by Hetty007
Aanvulling

Innokin zenith bestelt. 

Straks even zoeken een goedkope en snelle webshop voor de pico

Oja, wat @Roken zegt, voor DL hogere vg en ook lagere nicotine. 3mg of 6mg. Ik had vanaf het begin aan met DL 3mg en dat volstond prima

Ik twijfel nu tussen de pico 21700 en de pico S. Via de zoekfunctie hier ook niet echt veel kunnen vinden over de pico S.

Zover ik zelf heb kunnen vinden is het eigenlijk alleen het uiterlijk dat een upgrade heeft gehad. 

Is er iemand die ervaring heeft met beide? 

@Skanti De Pico S kan grotere tanks aan, tot 26,5mm doorsnee. Hij is wel een stuk duurder en je hebt er eigenlijk een bijpassende sportwagen bij nodig.

@Leo Bak Valt opzich mee(€10) maar met de aanschaf van een bijpassende sportwagen kom je toch al gauw op €10000 duurder.

Eergister en gisteren alles binnengekregen uit Frankrijk. Ik was blij verrast, want het zou volgens hun planning pas maandag komen. 

Op naar de shop om nieuwe liquids te halen. Met z'n 2en(ik het meeste) 6 flesjes 10ml in 2 weken verdampt met de Q16's. 

Weer terug uit Utrecht met een kleine collectie Pinky Vape liquids en een flesje 12 monkeys Kanzi om het sub ohm en te proberen.. 

Dat is even andere koek dan een lullige Q16 🤣

Weet iemand waarom de clearomizer van Just Fog gemaakt zijn van glas? Binnen een jaar al 4 stuks gebroken. Voor de omzet van Just Fog natuurlijk best goed, maar snappen doe ik het niet. Waarom geen onbreekbaar plexiglas? Iemand beweerde dat plexiglas de smaak kan beinvoelden. Vlogens mij is dit onzin. Veel dranken inclusief zuivel zit gewoon in plastic fles......Nooit van iemand gehoord dat de cola minder goed smaakt uit een plastic fles.