Jump to content
PufferPuf

Ik kan niet veel vapen

Recommended Posts

Hoi iedereen,

ik heb overlaatst met nicotine aan het vapen geweest maar, ik deed het eerst zonder. Het voelt best goed en fijn. Nu, ik kan maar een enkele puffen doen of ik wordt misselijk. Zonder kon ik gewoon constant blijven door vapen, maar nu moet ik echt stoppen na 5-7 puffs. Hoe kan dit? Is dat normaal? Misschien iets lagere nicotine? 

Doeii,

Posted (edited)

Ik weet het dat het beter is zonder maar ik wil gewoon vapen met, maar kan niet meer dan 5-8 puffs en dan voelt het al als te veel”.

Edited by Sub-Ωhm
https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/

Ik weet niet of je ooit gerookt hebt (want je hebt je eigen nog niet voorgesteld)

Maar dampen met nicotine is bijzonder persoonlijk, de een dampt met 18mg/ml, ikzelf op 1mg/ml, ben ooit begonnen op 12, al snel gezakt naar 6, ongeveer een jaar geleden naar 2 en nu dus op 1, niet omdat ik wil afbouwen maar ik vind de nicotine gewoon niet zo lekker en helemaal zonder kan ik ook niet.

Op welke hoeveelheid Nic damp je die 5-8 hijsjes? Ik gok op meer dan 12mg/ml?

En damp je mtl of maak je grote dikke wolken? 

Ik snap niet waarom je per se met nicotine wilt dampen. Als het prima gaat zonder en je misselijk wordt als er wél nicotine in zit dan moet je het gewoon laten. Je krijgt er niet meer damp door en de smaak wordt ook niet beter dus waarom zou je? Ik snap het niet 😳

Zoals eerder gezegd, stel je even voor en leg uit hoelang je gerookt hebt en wat etc. Als je nog nooit gerookt hebt en je wilt nu perse dampen met nicotine dan :mep

Goeiemorgen @PufferPuf, ik heb jouw vraag verplaatst naar "Je eerste e-sigaret vragen"

In dit topic mag je jezelf voorstellen

En lees ook even onze quote regeltjes door

Zoals hierboven al n keer eerder is gevraagd......hoeveel nicotine zit er dan in je liquid??

Met een bescheiden hoeveelheid is het niet gewoon om misselijk of draaierig te worden.

Aan de andere kant is het gewoon n kwestie van volhouden, zodat je er aan went, maar je zou ook aan minder kunnen wennen natuurlijk 🙂 

Behalve de hoeveelheid nicotine in je sap lijkt het me ook  erg zinvol om te vertellen waarmee je dampt.

Dus vertel over je dampsetje en de gebruikte instelling.

Sub-OHM, sorry for the quote ik wist het niet. Ik vape op 3mg en denk dat het gewoon wennen is. In begin heb ik throat hit maar na een paar trekjes is dat ook weg.

De throat hit komt vooral van de pg ,dus als je liquid 70/30is heb je minder pg .

Bij een 50/50verhouding heb je meer throat hit maar wordt je vloeistof dunner.

Vandaar de vraag wat voor toestel je gebruikt.

Óók het aroma kan een throat hit geven vb mentol ,pineaple enz.

@PufferPuf, maak er een gewoonte van om, wanneer je een probleem hebt, het probleem niet alleen goed te beschrijven maar vermeld ook volgende zaken :

1.     Welke en wat voor soort verdamper gebruikje.  (RTA, RDA, RDTA,.....etc.)

2.     Welke setting er in je verdamper zit.  (single- of dualcoil, welke draad, hoeveel windingen, de ID van je coil, fabriekscoil, de weerstand van je setting.....)

3.     Welke en wat voor soort mod je gebruikt.   (gereguleerde mod, mechmod, geregelde mechmod, squonker,.........etc.)

4.     Welk vermogen en welke modus je gebruikt.   (Wattage, TC of power modus...)

5.     Vermeld of je een DL of MTL gebruiker bent.

6.     Welke soort liquid je gebruikt.  (verhouding PG/VG )

Wanneer je deze zaken vermeld bij je vrraag, krijg je veel eerder nuttige tips of wordt er sneller een oplossing voor je probleem gevonden.

Heel simpel gezegd, als je wat misselijk wordt na een paar hijsjes zit je wss gewoon te hoog met je Nic, je hebt nu 3mg/ml, haal er een flesje van hetzelfde smaakje bij op 0mg Nic, die mix je met elkaar en je zit al op 1,5, ik vermoed dat de misselijkheid dan alweer een stuk minder wordt.

Welke mod en welke tank gebruik je trouwens?

Ik gebruik mijn smok alien nu op 35 watt omdat ik anders ook naar mijn idee niet genoeg zuurstof krijg en zowat buiten adem raak. Ik zou aan raden eens te beginnen bij 25 en dat misschien langzaam op te bouwen (lees een paar watt er bij per dag) tot dat het echt top much wordt. Dan ga je iets naar beneden en kan je als het goed is gewoon weer lekker door dampen.

Ik weet niet hoeveel nicotine je gebruikt maar bij een mod wil het nog wel eens harder aan komen. Ik gebruik zelf 3 en dat vind ik al meer dan genoeg. Speel daar ook eens mee.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen en

Vape on

De smok alien is de mod (batterij houder) de tank die er op staat is wat het verschil maakt.

Je kan er een q16 tankje opzetten en er kan een dl tank opstaan die 100watt moet hebben om te functioneren.

Weet je welke tank het is?

Hoi, dankjewel voor de hulp iedereen ik ga nicotine lager maken naar 2-1 weet nog niet welke. Lijkt erop dat ik gewoon even moest wennen maar ik ga naar 2 of 1.5 gaan.