Jump to content

Geen sigaret, maar e-pijp vragen


Guest Bakkerbaard

Recommended Posts

Guest Bakkerbaard

Hallo.

 

Ik gok maar even dat ik hier goed zit met mijn vraag,  maar kan zijn dat het beter op zijn plaats blijkt te zijn bij Liquids. Hoe dan ook:

Ik vermaak me prima met mijn nieuwe VapeOnly Vpipe3. Alleen heb ik soms dat de damp die ik eruit trek te dun is, alsof ik lucht hap. Voor de (ex)rokers onder ons: Alsof er een gat in je sigaret zit.

 

Nu heb ik me er al van verzekerd dat de pijp zelf in orde is en ik durf vast te stellen dat ik gewoon een dikkere damp moet hebben. De wondere wereld van internet zegt mij dat de VG dan hoger moet zijn, maar ik vind conflicterende informatie. Steve Nichols Vaping doet een review (ik link niet want ik weet niet of dat hier mag en het is ook niet heel belangrijk) over de pijp en zegt dat 80/20 veel te dik is.

Ik heb nu een sappie van 70/30 in de pijp zitten en dat werkt best aardig, maar ik wil dus naar 60/40 of 50/50. 

Volgens de website die ik er nu even naast heb voor referentie moet je dan een coil van 1Ω of lager hebben. Heb ik, met 0,7.

Diezelfde website verkondigd vervolgens dat ik met een hoge PG een coil van 1Ω of lager moet hebben...

Dus ik vraag het liever even aan levende, weldenkende mensen: Met een coil of weerstand van 0,7Ω, is het dan nog een goed idee om een hoge VG waarde te bezigen?

 

Oh, en nog zo wat. Ik ben nu natuurlijk nog vol smaakjes aan het uitproberen en ik heb al vakkundig vastgesteld dat ik Applepie echt helemaal niks vind. 

Dus ik heb dat glazen buisje leeggegoten en Sweet Tobacco (lees: fucking zoethout) terug gestopt, maar die Applepie smaak bleef nog een hele tijd hangen. Hou onderhoud je zo'n buisje? Ik neem dan dat je dat niet zomaar een beetje met water uitspoelt.

Edited by Bakkerbaard
Link to comment
Share on other sites

Zit je op mr.joy? Die is redelijk van dat soort mis-informatie.

 

PG/VG verhouding is niet afhankelijk van de weerstand van je coil. Wel is het zo dat sommige coils, vooral die met kleine gaten en dat zijn vaak hoge Ohm coils, niet goed tegen hoog VG kunnen. 50/50 of 40(PG)/60(VG) kunnen eigenlijk alle coils wel aan.

 

Ps. Je tank kan je prima met water uitspoelen.

Edited by Tamara
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Bakkerbaard
11 minutes ago, Tamara said:

Zit je op mr.joy? Die is redelijk van dat soort mis-informatie

Geen idee eigenlijk, volgens mij niet, ik heb die gekkigheid ondertussen al weer weggeklikt. Ik had meer vertrouwen in de reacties hier.

 

En terecht, zo blijkt. Bedankt!

Ik zal straks nog eens even uitgebreid gokken nemen met creatief benoemde smaakjes.

Link to comment
Share on other sites

Als de damp uit je pijp lijkt alsof er een gat is je sigaret zit durf ik wel te stellen dat je airflow/wattage verhouding niet goed zit,

 

Dat betekent simpelweg dat je te veel lucht hapt en de coil te weinig power krijgt, heb je het ook met een vers opgeladen batterij? 

En kun je de airflow regelen? Zo ja, zet het eens half dicht of misschien nog iets verder dicht, dat gaat zeker al helpen.

 

Helpt dat niet, dan kijken of er coils zijn met een lagere weerstand dan die 0.7 ohm.

Denk er wel om, hoe lager de weerstand, hoe eerder je batterij leeg is, ik ga er van uit dat je pijp een Mosfet heeft en die zal dan al gauw ingrijpen bij een halfvolle batterij.

 

Lang verhaal kort: batterij opladen en met de airflow spelen, verhouding van de vloeistof komt later wel.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...