Jump to content
Kurmit

Gbox bottle mod

Recommended Posts

Zoals ik in mn modding hoekje al vertelde was ik het plastic flesje van mijn gbox helemaal zat , ik sleep dat ding overal naar toe dus moet gewoon goed zijn.

Die originele plastic flesjes gaan na paar maanden lekken en het flesje squonkt ook niet fijn.

Ik had wat maten opgenomen en siliconen flesjes meebesteld bij modmakers.

Dat kwam vanmiddag binnen dus zojuist gelijk de mod maar uit elkaar geschroefd !

Het was mn bedoeling het bestaande stalen pijpje te gebruiken maar deze bleek met een flut slangetje heel losjes op de 510 aangesloten te zitten.

No way nu doen we het goed ook.

Dus de hele boel er uit gesloopt en de oude 510 weggeknipt 😳

Toen een mooie nieuwe 510 gepakt , gesoldeerd aan bestaande bedrading en vervolgens het nieuwe stalen pijpje op maat gemaakt en gemonteerd.

Hierna hele boel weer in elkaar en na schoonspoelen nieuwe fles gevuld en ja hoor helemaal super 👍👍👍

Nu is het exact hetzelfde systeem als mn zelfbouw squonkers dat werkt helemaal super !

Ook vullen van de fles is makkie , gewoon van stalen pijpje trekken en je kunt gelijk de unicorn fles erin duwen en vullen , niks geen dopjes loshalen of wat dan ook.

En tja siliconen fles dat squonkt wel ff anders als plastic zooi hey !

20190321_180332-567x1008.jpg

20190321_180719-567x1008.jpg

20190321_181919-567x1008.jpg

20190321_182504-1008x567.jpg

20190321_182937-567x1008.jpg

20190321_184107-567x1008.jpg

20190321_184543-567x1008.jpg

20190321_184458-567x1008.jpg

20190321_190403-567x1008.jpg

Edited by Kurmit

Ja in verhouding met kostprijs van mod is het vrij duur , ongeveer 15 euro materiaal.

Aan de andere kant is dat voor dagelijks gemak geen geld,  elke keer lekkage is veel vervelender.

En mocht ie er nog eens mee kappen schroef ik de onderdelen er gewoon weer af 😋

En nu nog opvullen met een refill bottle, dan hoef je het flesje er niet steeds uit te nemen, leuk gedaan jou aanpassing 👍

Edited by K&H

Ik heb een refill bottle geprobeerd maar dat vind ik klote. De rda moet er dan toch af gehaald worden. Het werkt voor mij veel sneller als ik even de klep open en de batterijen glijden er dan uit en dan pak ik het flesje, vul het, stop het weer terug, batterijen ook terug en klep weer dicht. Het vullen van het flesje doe ik door het even in te knijpen zodat het daarna de liquid uit de grote fles zuigt. Zo hoeft er geen lucht uit het flesje waardoor er liquid mee lekt want de lucht gaat gewoon in de grote fles. Een refill bottle is maar armoe. 🙂

Daar sluit ik mij helemaal bij aan kees , behalve dan dat ik blind met 1 vinger de batterijen tegenhou.

Die reflex zit wel ingebakken naar paar vliegende batterijen  🤣

Flesje vullen duurt nu echt maar 20 seconden of zo trouwens 👍

Nou @Kurmit ik denk er sterk over om het ook zo te gaan doen.           Ik wilde van de week ff het spul doorspoelen met warm water want naar mijn gevoel wil de liquid er niet zo goed meer doorheen maar ik was ineens een bottle kwijt. Nergens meer te vinden! Nu gebruik ik de reserve bottle .

Ik had 10 flesjes besteld bij Fasttech, die volgens mij wel moesten passen maar na lang wachten komt er eindelijk een mail dat het niet meer leverbaar is en of ik een tegoedbon wil of mijn geld terug. Ok geef mijn geld maar terug dan, maar daarmee heb ik nog geen flesjes. Ik zie alleen nog bij Ali een origineel flesje voor 5 dollar en toen was ik het eigenlijk al zat. Die van Fasttech kostten € 0,18 per stuk en dan is het niet erg als er eentje stuk gaat maar dat verhaal gaat niet door.

Ok, dus ik heb zitten kijken naar een squonker connector en die zijn 16 mm terwijl in de Gbox een 14 mm zit. Nu is van 16 mm ook wel 14 mm te maken dus dat is niet zo'n groot probleem.

Die extension tube is me nog niet helemaal duidelijk want je schroeft dat op de schroefdraad waar eigenlijk de moer op zit voor de pluspool? Op de foto's die ik bekeek, is er geen schroefdraad meer over als de moer er op zit dus dat begrijp ik nog niet zo goed. Ik wil eerst weten hoe en wat, voordat ik dingen koop 🙂

Idd de 16mm squonk 510 aanpassen @KeesB , en 1 soldering nodig.

Alles haal je zo bij modmakers en ombouwen is echt zo gebeurd.

Het pijpje heeft al schroefdraad en schrief je zo op de 510 , ipv het moertje.

Dit is alles wat je nodig hebt

De 510

Het verlengpijpje (zelf inkorten)

Perfecte maat flesje

Ik ben er heel blij mee heb geen lekkage en vullen gaat snel.

En het squonkt zo veel fijner als die plastic rommel.

Dus je schroeft de pluspool met het pijpje vast? Nou ja desnoods moet ik zelf een beter oog regelen.

Ik kocht bij Ali een 510 connector want die van de Smok Alien is brak. Nu zit er een 10 mm schroefdraad op en er zit een oog bij met een 12 mm gat. Rare mensen die Chinezen.

Bedankt voor de links! Ik ga kijken hoe ik dat kan bestellen. Ah dus een 19 mm flesje past ook nog. Het zou nog iets langer mogen zijn maar ik ga het zo eerst proberen!

Nee geloof me dit flesje is perfect , 1mm langer en het past niet meer.

Er zit namelijk een mini randje aan binnenzijde van die gbox waar je perfect tegen aan komt.

En wat bedoel je met ander oogje ? 

Het gesoldeerde lipje van de + komt tussen pijpje en 510 geklemd en zet je goed vast met tangetje op pijpje en inbus sleuteltje binnenzijde 510.

Werkt perfect hoor wees gerust is goed systeem 👍

Ik heb de spullen besteld. 

Nou met dat oog bedoel ik dat het gat niet te groot mag zijn omdat het pijpje maar smal is.

Ik was te lui om de kap er af te schroeven om even te kijken. Het komt vast goed! Bedankt voor de hulp!

Misschien bestel ik nog een snijplaat M7 om ff een spanhulpstukje te maken. Een tap heb ik wel.

Ah ja een foto maakt veel duidelijk! Nu snap ik het helemaal! 🙂

Met een oude kapotte atty lukt het ook wel met een tang er op.

Succes en laat weten of t gelukt is 👍

Ga nou geen verkeerde dingen zeggen want straks gaan anderen het inderdaad zo doen 🙂Zo'n hulpstuk kan je goed vastzetten, eventueel nog met een ring er tussen zodat de connector niet beschadigt. Met alleen een oude atty vastgedraaid loop je behalve de kans op beschadigingen ook nog de kans dat je de moer weer los draait bij het verwijderen. Misschien zie ik wel spoken hoor 🙂 maar ik doe het wel zoals ik denk dat het goed is.

@Johannes Koning het spul heeft zaterdag de UK verlaten maar ik weet nog niet of dat per schildpad gaat of per vliegtuig. Ik kan het alleen maar afwachten. Ik heb er alle vertrouwen in dat het wat moois wordt.

Dan heb je het meestal vandaag of morgen wel in huis , gaat altijd lekker vlot 👍

Het kwam vandaag binnen. Ik heb het flesje al in elkaar proberen te zetten maar ik zal wel iets niet goed doen. Dat metalen dopje dat uit twee delen bestaat, hoe schroef je dat in elkaar? Ik kan de schroefdraad zo in elkaar duwen zonder schroeven en zo zit het nooit vast. Hoort dat zo? Of hoort daar nog tape tussen?

Het moertje zo gezegd wip je over de kraag van het flesje , dan het siliconen ringetje er op leggen en dan het binnenstuk er in schroeven.

Maar het zo in elkaar duwen ??

Das niet de bedoeling 

Ja zo deed ik het ook. Als ik een schuifmaat over het dopje zet en vastzet, dan kan ik de andere kant van de schuifmaat zo in het busje schuiven. Dat moet ik weer treffen, dat ik rotzooi krijg.

Ik zal het vanavond nog wel met een stukje tape proberen maar eigenlijk is het zo niet betrouwbaar meer.

Ik kan die modmaker wel mailen maar om nou weer 12 pond 40 te betalen om een flesje te sturen van 5 pond...

Die dopjes zijn er in verschillende maten afhankelijk van fles grote.

Maar even mailtje sturen idd dan sturen ze het zeker gratis na.

Alleen jammer dat je dan weer moet wachten ja 🤨

Ik heb een soort van filmpje gemaakt en een mailtje gestuurd naar modmaker.

Nu eerst maar afwachten.

Ik weet niet of ik het filmpje hier kan posten maar je zult toch wel snappen wat er mis gaat.

Ok dus ik laat de Gbox nog maar even in elkaar zitten 🙂

Ik kreeg een nieuw flesje toegestuurd met topcap en nog een extra topcap er bij 🙂

Nu de connector ff afdraaien en het spul overzetten maar vandaag niet meer.