Jump to content

JustFog Q16


Recommended Posts

Hallo,

 

Ik wil erg graag beginnen met de e-sigaret, en daarom heb ik een JustFog Q16 aangeschaft, voor beginners stond erbij. Mijn vraag is: hoe moet ik deze veilig gebruiken zodat hij niet kan ontploffen? Ik hoor dat dergelijke ontploffingen meestal gerelateerd zijn aan verkeerd gebruik van mech mods, maar wat zijn dat en ben ik ook in het bezit van een mech mod met de JustFog Q16? Zo ja, hoe moet je daar mee omgaan?

Link to comment
Share on other sites

Welkom @smoker1

 

Bij deze nodig ik je uit om je voor te stellen in onderstaand topic. Leuk om een nieuw forumlid iets beter te leren kennen

 

 

Ik heb je andere topic verwijderd. Het is echt niet nodig om twee keer een zelfde topic aan te maken.

Link to comment
Share on other sites

Vooropgesteld het is de batterij in de mech mod die explodeerd , dit gebeurd echter alleen in heel extreme gevallen van kortsluiting tussen + en -

Maar een q16 is geen mech en dus geen kans op ontploffingen wees gerust ?

 

Wel is het handig even jezelf beetje in te lezen in hoe je mods gebruikt met welke vloeistof etc.

Zo zou ik bv geen vloeistoffen met meer dan 50% vg gebruiken in de q16,

Dan krijg je dryhits.

 

Verder geregeld de coil vervangen en machientje reinigen.

Een nieuwe coil ook altijd even primen , dat is niks meer dan alle katoen van de coil goed nat maken met liquid voor je deze in je tankje schroeft en vult.

 

In begin nog even proberen welke nicotine gehalte voor jou prettig is en je bent er klaar voor.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ik gebruik naar alle tevredenheid de q16 al een poosje. Ik heb hem zelfs soms per ongeluk nog aan staan in mijn jaszak. Ik leef nog steeds geen explosies?

 

Wat kurmit al zegt. Niet hoger gaan dan een vg van 50. Dan gaat je coil max 2 dagen mee. Das een dure aangelegenheid.

 

Goed primen de coil en lekker dampen.

Ik merk vooral max 12 mg nic. Anders is get branderig bij mij. Maar sat zal je zelf moeten proberen. Ik damp overigens wel met de 1.2 coils. 

Link to comment
Share on other sites

Heb de Q16 3 jaar gebruikt, nog steeds als backup nu. De pen batterij vond ik niet goed van de Q16, daar heb ik een iStick onder geplakt van 20w. Geweldige batterijduur ook. Ontploffen kan hij niet, als je niet aan de hardware gaat kloten. (Wat volgens mij niet eens kan bij de q16)

 

Maar ben overgestapt naar Nautilus mini. Die coils gaan veel langer mee.

 

Maar prima starter. Kijken of het wat is voor je. ?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Een kennis heeft zijn Justfog  Q16 laten liggen bij mij. Het was mijn eerste dampertje. Hij dampt een mix die ik heb gemaakt en die nu ook in mijn Zenith zit. Ik heb een trekje genomen van de Justfog, en het ding smaakt echt verbazingwekkend lekker!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...