Jump to content

Variabele Voltage.


Pasha

Recommended Posts

Goedenavond allen,

 

Ik ben in het bezit van een aantal Mods,

Smok G-Priv Luxe Edition.

Smok Species.

Smok Mag.

Smok Mag Grip.

Vaporesso Luxe.

Vaporesso Revenger X.

 

Nu merk ik dat bij al mijn mods de voltage soms veranderd en de andere keer continue vuurt op een bepaalde voltage.

 

Bijvoorbeeld 3.07 volt of 3.08 noem maar op. Of ik het nou 0.5 seconde vuur of 2 seconden, het blijft gewoon vast op 3.07.

Maar daarna veranderd het en loopt op tot 4.80 om als voorbeeld te geven.

 

Is dit normaal, met wat zou het te maken kunnen hebben. Ik dacht misschien aan de type kooltjes maar kan er ook totaal naast zitten.

 

Ik gebruik de volgende batterijen. VTC6 

Link to comment
Share on other sites

Sorry, vergeten te melden.

Ik damp altijd gewoon op VW (normal).

 

Maar wat ik niet snap is, dat de ene keer alles gewoon op lock staat en de ene keer omhoog schiet als ik de vuurknop indruk.

Link to comment
Share on other sites

Om tussen de grapjes door ook een serieuze reactie te geven (misschien wel zo leuk bij een serieuze vraag ? ).

Gloeidraad loopt op in weerstand als deze warmer word (dat is meteen de basis hoe TC dampen kan werken).

Omdat het vermogen (aantal Watts) gelijk blijft, en de weerstand dus oploopt, zal de mod meer Volt afgeven.

Simpel te verklaren aan de hand van de wet van Ohm.

 

Het ene gloeidraad loopt meer op dan de ander, zo is Kanthal redelijk constant, maar het veel gebruikte NiChrome fluctueert behoorlijk. 

Ook Stainless Steel loopt behoorlijk op, en zal daarmee oplopen in Volts.

Nu gaan de verschillende mods er verschillend mee om, dus dat kan ook een andere weergave geven.

 

Maar zoals genoemd, het is een normaal verschijnsel waar je je niet druk om hoeft te maken. 

De grootste factor in de verschillen die je waarneemt zullen komen door de verschillende soorten gloeidraad in de gebruikte coil :duim 

Edited by Redchilly
  • Like 10
  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, balling said:

Nou, ik dan maar: Boerenkool?

Sorry @Pasha, kon het niet laten.

?een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

8 hours ago, Redchilly said:

Om tussen de grapjes door ook een serieuze reactie te geven (misschien wel zo leuk bij een serieuze vraag ? ).

Gloeidraad loopt op in weerstand als deze warmer word (dat is meteen de basis hoe TC dampen kan werken).

Omdat het vermogen (aantal Watts) gelijk blijft, en de weerstand dus oploopt, zal de mod meer Volt afgeven.

Simpel te verklaren aan de hand van de wet van Ohm.

 

Het ene gloeidraad loopt meer op dan de ander, zo is Kanthal redelijk constant, maar het veel gebruikte NiChrome fluctueert behoorlijk. 

Ook Stainless Steel loopt behoorlijk op, en zal daarmee oplopen in Volts.

Nu gaan de verschillende mods er verschillend mee om, dus dat kan ook een andere weergave geven.

 

Maar zoals genoemd, het is een normaal verschijnsel waar je je niet druk om hoeft te maken. 

De grootste factor in de verschillen die je waarneemt zullen komen door de verschillende soorten gloeidraad in de gebruikte coil :duim 

Top super bedankt voor uw duidelijkheid ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...