Jump to content

Recommended Posts

Beste mensen, effe een hersenscheet van een jeweetwelsmurf.

Waarom moet het groot, 5 kleinere meets zijn vaak knus, gezellig en goed te behappen. En die kunnen zelfs tegelijk plaatsvinden.

@Nijmegensmoke heeft ooit een kleine meet geregeld en daar had je veel meer contact met elkaar dan wat in een grote ooit had gekund! 

En gezellig was het hoor, ik denk er nog steeds met plezier aan terug.

Pfffffff!!!! Ik ruik 'm hier!

LOL, Je hebt helemaal gelijk hoor, Mopper.

"Groot" betekend wel meer bekenden maar ook meer organisatie en het is maar de vraag of meerdere mensen bereid zijn die kar te trekken.

Dus "klein" lijkt eerder haalbaar.

Heel incidenteel groot vind ik erg leuk, maar ook als bezoeker en zeker als organisator wel een berenklus.

Kleine meetings (4-8 man om irgendwelche tuin- of keukentafel , met hooguit een koekje en wat nootjes) vind ik in de regel bijna nog leuker , je spreekt echt iedereen, en dat heeft zeker zijn charme. Wel ben je met kleine meetings afhankelijker van het precieze gezelschap, maar over het algemeen zijn dampers erg aangename mensen, dus dat komt eigenlijk altijd wel goed. 

Wat gaat er nu wel door en wat niet, beetje verwarrend allemaal zo. Weet ook niet goed waarom er zo heen en weer gekibbeld moet worden?

Daarom liet ik deze smurfescheet, om de gedachtes even te resetten zodat er misschien gewoon wel leuke meets komen.

@Moppersmurf

Zeg nou gewoon iets in plaats van al dat geruft van je!

Je lokt zo weer een klimaatmars uit. Duizenden spijbelende, zuipende en blowende scholieren in je mooie smurfenbos. Wil je dat nu echt?

Of doen we een Urkje?

Van mijn scheten maken ze de duurste parfums man! Enne..  Die aftershave van je zou ik ook even kritisch bekijken :haas

Voorjaar/zomer mag altijd hier in Veenendaal, mannetje of 6 kan ik kwijt. Zelf kan ik niet ver weg (of beter gezegd auto rijden) vanwege chronische rugproblematiek.

Alles in een straal van ca. 20 km rond mijn huis is te doen, daarna houdt het voor mij op om iets extern bij te wonen.

Zeg nog geen datum want met al dat dampen is het fijn om buiten te zitten, alwaar hoge stoelen een tafel en elektriciteit aanwezig zijn.

Eten is zo geregeld want ik woon tegen over de Jumbo 👍

nou @Bert69, het is poepie eenvoudig!

Kijk als je kriebels krijgt even naar de 10 daagse weerberichten en open dan een topic. 6 gekken heb je op ons forum snel bij mekaar gescharreld.

En mochten er dan meerdere kleine meets zijn dan kun je ook de datum een weekje opschuiven natuurlijk. 

De leukste meetings waar ik zelf geweest ben, waren altijd de kleine meetings. Met een mannetje of 10 tot 15. Vapeland I & II waren grote meetings waar ik o.a. bij was. Best leuk, maar om de één of andere reden lang niet zo gezellig als een meeting in Apeldoorn in een hondenschuur, of in Drenthe in een prieeltje bij iemand in de achtertuin, of een BBQ'tje met een mannetje of 10 ergens in het Brabantse.

Ik hou het voortaan in ieder geval bij de kleinere meetings, maar ik ga er ook geen honderden kilometers meer voor rijden. Een meeting is voor mij meer voor de gezelligheid en om een paar mede-vapers weer eens even in het echt te zien. Na ruim 5 jaar vapen ben ik namelijk wel uit geluld over die dampstokjes... :e33

En misschien met een extra thema? dampende zeilers/fietsers/bergbeklimmers/hondenbezitters meeting? Begin er bijna aan te denken om een meeting op te zetten voor dampende motorrijders😉

@balling, ik wil het balletje toch graag even terug leggen op de juiste plaats. De bereidheid om een meeting te organiseren is er wel, er zijn echt genoeg mensen die zo'n karretje wel willen trekken. Maar als het karretje dan door een initiatiefnemer aan het rollen is gebracht, wordt het even hard weer afgeremd door het uitblijven van leden die bereid zijn te komen. En iedereen heeft daar zijn of haar redenen voor. De meest gehoorde bezwaren zijn :  afstand en reistijd  !!  Ook voor mij geldt dit. Vanuit Heerlen gezien, ligt mijn grens zo ongeveer op de afbuigende lijn Nijmegen, 's Hertogenbosch, Breda. Veel verder wil ik niet. En zo zal elk individu z'n eigen grens hebben.

Misschien een idee om Nederland in "Meeting-regio's" te gaan opdelen ?

@Dr.Smoke, jawel hoor, ook in Roermond zijn met grote regelmaat coilavonden georganiseerd door @jblackwolf (John), maar ook in de rest van het land.........:bang

2psey2v.jpg

Deze coilmiddagen/avonden hadden dan weliswaar geen flitsende "CMPA" titel :nee , maar het zijn wel terdege coil bijeenkomsten geweest. :ja   Dus het kan wel.......:grins

En, @Dr.Smoke misschien is het weer eens tijd om proberen de draad op te pakken........

Een kleinschalige meeting kan heel snel en simpel zijn.

De fun gaat er vaak vanaf omdat mensen op een forum gaan lopen mierenneuken over allerlei details. Heb je daar wel aan gedacht, zijn er brandblussers, mogen minderjarigen komen en wat voor beeld schept dat naar de buitenwereld. Wees daarom ook zeer terughoudend met het plaatsen van foto's, ik herinner me nog een hele rel rond een eerdere meeting omtrent minderjarigen. 😊

Gewoon zoals die net 'Cancelled' meeting, spontaan, kan best, zomaar met vijf of tien man samenkomen in 't park en wie de schoen past trekke hem aan. Het hoeft toch niet meteen een speciale regionale zo breed mogelijke dampforummeeting te zijn?

Maar als ik hier in t park nu een meeting organiseer, ga jij dan 2 uur in de auto zitten om hier te komen dampen en kletsen? Geen voorzieningen, geen wc etc..... om nog maar niet te praten over vergunningen

Posted (edited)

@Raycoupe, ben het slechts gedeeltelijk met je eens. Heb je enig idee welke rechtspositie je hebt als organisator van een dampmeeting ? Je moet onderscheidt maken tussen een mini meeting in de privé sfeer, van enkele personen bij b.v. iemand thuis en een meeting die je extern gaat houden in een zaal, loods, tent....etc.

De valkuil hierin is, de manier van oproep, gelimiteerd of ongelimiteerd. Wanneer Jan een oproep plaatst waarbij hij aangeeft bij hem thuis een mini-dampmeeting te willen houden voor max. 8 personen, is er niks aan de hand. Wettelijk hoeft hij niets te regelen. Echter wanneer Piet een open oproep plaatst, waarbij iedereen welkom is, want het zaaltje dat hij geregeld heeft, kan makkelijk 120 man bevatten, dan wordt het plots een ander verhaal. Je wilt niet weten wat Piet als organisator overkomt, wanneer iemand tijdens zijn evenement b.v. letsel oploopt.

Dan is het ook nog heel erg afhankelijk in welke gemeente je woont en welke eisen zij stellen aan het organiseren van een meeting. Dan heb ik het nog niet gehad over de morele plicht die je als organisator hebt om te zorgen dat de genodigden een prettig, maar ook een veilige middag of avond hebben.  

Edited by Steamboy