Jump to content
Sign in to follow this  
Extravaganza

Coils

Recommended Posts

Beste forumleden, eigenlijk ben ik niet zo'n poster en meer een lezer tot op het punt dat ik er niet meer uit kom. 

Heb een maand gewacht op de coils uit China en die waren niet geschikt voor mijn apparaat. Beginnersfoutje. Ik zoek nu 2 dagen op internet (oa. dit forum) meer info. Maar ik weet het niet meer. Zoveel tegenstrijdige berichten vandaar dit topic. 

Ik damp nu met een 0.3 ohm coil katoen van eleaf met de eleaf Tessera mod. Dit gaat op 35 tot 42 watt. De heisenberg smaakt te intens, red astair prima. Pinkman te slap. Kanzi van twelve monkeys ook lekker maar kwa smaakjes lijk ik er heel langzaam aan na veel flesjes te testen in de buurt te komen. Echter alle coils van deze strip smaken na mijn lange teugen, zelfs met pauzes van een halve minuut naar zweetsokken..bah. Ik damp een paar keer per dag en dan een teug of 3/4. Ik moet dus niet te lang een haal nemen want dan wordt het vies. De coils zijn absoluut goed geprimed. Misschien trekt de coil op het einde een beetje droog? 

Een keramische coil lijkt me wel wat. Met dat zoete spul is een coil anders zo snel op. Maar ik damp dus max. 42 watt.. Dan kan ik nog die lange teug nemen zonder dat het te veel spettert etc. Alsof het te heet wordt. Ik lees hier dat 0.5 ohm keramisch goed bevalt hier en daar maar dan moet ik toch veel te hoog in wattage gaan of wordt de damp dan ook anders en beter te doen dan met 0.3 op bijv. 50 watt? Ik lees dat mensen dit dan op 26 watt dampen. Dat begrijp ik niet. 

Vervolgens vindt ik coils op Zwoofs keramisch, passend op mijn mod 0.25 ohm maar zie ik hier weer een topic dat een stenen winkel keramische coils van eleaf niet goed vindt. 

Dus.. Lang verhaal kort. Ik zoek goede coils.. Desnoods een andere setting. Alle hulp is welkom. Binnenland of buitenland, alles is prima maar ik kom er even niet uit zo met al die termen. Keramisch lijkt me dus iets om te proberen nu. 

Alvast heel erg bedankt! 

Edited by Extravaganza

En de vloeistof die je dampt , hoe is de verhouding pg / vg ?

Fabriekscoils houden (meestal) niet van hoog vg namelijk.

Dan trek je ze na lange hijs droog en verbranden ze.

50/50. En 2x 60/40 pg vg. Voorheen dampte ik veel hoger vg. En dat ging met de kanzi prima op 6 mg. Nicotine. Met 12 mg is het in ieder geval bij 2 smaken 1 groot hoestfestijn op circa 70 a 80 vg. Dat was met de bijgelijverde coil('s). Maar 12 is ook wel veel voor DL. Hoog vg werd me zelfs aangeraden bij de winkel destijds maar ik ben dus zelf al lager gaan zitten.

Edited by Extravaganza

@Extravaganza Als het klopt dat je met een Ello-ts tankje dampt, dan kun je daarin ook de Vaporesso Nrg-gt-ccell-coils van 0.5 ohm gebruiken. Ik ken ze zelf niet, maar volgens Zwoofs kun je ze tussen de 15 en 40 watt dampen.

Edited by Hetty007

Misschien je wattage wat lager zetten als je bij lange teugen dryhits krijgt. Dat helpt mij meestal wel.

Ik zit met die eleafcoils meestal ook maar rond de 30-33 watt, maar dat kan iets persoonlijks zijn natuurlijk.

@Extravaganza Gewoon proberen, op de site van Smooxx staat dat ze uitwisselbaar zijn. En ik zou toch wat hoger in Vg gaan, dampt een stuk soepeler. Ik damp de HW-coils die bij de Ello geleverd worden met minimaal 60 Vg en een stuk lager als het maximale wattage wat geadviseerd wordt, gaat prima.

@Hetty007 nog bedankt voor de tip. Het past en het werkt. Dit dampt echt goed weg. Volle smaak en damp nu. Ook erg subtiel. Geen gepruttel en gespetter meer, het wordt ook niet heet of te sterk. Echt fijn!