Jump to content

Vapefly Brunhilde RTA review.


Jim

Recommended Posts

@Tilltheman, nou ik zou geen vaseline gebruiken als ik jou was. Een beetje liquid doet wonderen en je kunt de topcap er gewoon op drukken, zonder iets te beschadigen.

In mijn omgeving zijn inmiddels vijf mensen die ook Brunhildes gebruiken, geen van allen heeft last van het probleempje van @L33ntje.

Link to comment
Share on other sites

@Steamboy, topcap opdrukken zeg je, opdraaien, drukken klemt.......geen klodder vaseline,.. trouwens Zuurvrije, als ik een droge nieuwe in gebruik neem een kein tipje met de vinger gewoon als de vinger iets glimt en ff de ring door de vingers rollen, het mag geen naam hebben, moet er niet aan denken dat het te Proeven is.,. en het heeft een dichtende werking.

Laten we mekaar de vlooien niet afvangen, ieder het zijne✌️, ben het zo gewend ook bij de motoren.

Probeer het eens met een stroeve top cap of een nieuwe rda, zuurvrije vaseline.

Ik denk ook, heb het niet nagelezen dat het de O ring is boven de vulnippel, kan het wel laten zien zo kocht ik hem, niet erg, het heeft een reden , nieuwe coils..plof .....gelijk boven de vulopening, het is het gaatje die schraapt van de ring... en daarom draai ik.., heb de beschadiging ergens anders gedraaid en nu gaat wel een tijd mee en kijken of dat weer gebeurd.

 1k0.jpg

Link to comment
Share on other sites

@Tilltheman, die bovenste O-ring is inderdaad wel flink beschadigd.:trilt Ik zou hem vervangen.

Ik begrijp wat je bedoeld met vaseline, maar ik wil dat goedje niet bij m'n tankjes gebruiken en ik ga het zeer zeker ook niet proberen. :nee  Snap trouwens niet dat jij het ervaart als "vlooien afvangen", of zo iets, ken die uitdrukking ook niet, het is/was alleen maar een tip.

Vaseline wordt vloeibaar wanneer je het gaat verwarmen, daarom wil ik het niet gebruiken. 

Je zegt dat het gaatje schraapt, waarom schuur je dat braampje dan niet gewoon weg ? Anders beschadig je misschien nog meer........

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Steamboy said:

@L33ntje, vreemd dat bij jou telkens de O-ringen stuk gaan. Ik heb nu vier Brunhildes, eentje uit serie 1 en drie uit serie 2. Maar heb bij geen enkele een O-ring probleem.

Is de jouwe uit serie 1 of 2 ? Je schrijft dat je al drie maanden met de Brunhilde bezig bent, dus ik schat in, serie 1.

Definitief serie 1. Één van de eersten uit de eerste batch die we binnen hebben gekregen. Vulgat uitboren ga ik zeker even (laten) doen; vergeet het elke keer te vragen als mijn man thuis is.

O-ring probleem schijnt meer voor te komen, een te maken te hebben met de scherpe hoekjes op de topcap. Die zou je ook bij moeten kunnen vijlen. Maar die voelt bij mij eigenlijk niet scherp.

13 hours ago, Tilltheman said:

33ntjeje man heeft vast wel een oude boor 8mm slingeren, ik heb um ongeveer op 55a 60 graden geslepen even een paar rondjes draaien en klaar!

Edited 13 hours ago by Tilltheman

Wel honderd denk ik. Maar....8mm? Zijn groot vulgat lijkt me overdreven ;-). Bedoel je niet 0,8?

 

Link to comment
Share on other sites

Hm, Jammer, want dat is precies wat te klein is. Met de passing is verder niks mis, het gaat echt om de stroomsnelheid van de vloeistof. En die is echt 1:1 beter naarmate de opening groter is. 

Hoog vg probeer ik niet eens meer in deze tank, daar heb ik twee handen voor nodig om te kunnen knijpen en dat lukt me alleen bij tanks met een topcap.

Link to comment
Share on other sites

Ja, volkomen logisch, wanneer een gaatje groter is, neemt de doorvoer capaciteit per seconde ook toe. Zelf gebruik ik 90% Vg, ik merk wel verschil tussen 70/30 of 90/10 liquid, maar heb best wel krachtige handen/vingers, dus is het voor mij minder bezwaarlijk om wat forser te knijpen. Maar ja, wanneer je echt minder kracht in de vingers hebt, kun je overwegen het gaatje zelf wat groter te maken, maar dan wel in kleine stappen. Ik weet de diameter van het gaatje niet, maar stel dat deze 2mm zou zijn, dan zou ik hem opboren naar 2,3mm of zo. Een paar tienden kan een wereld van verschil betekenen. Natuurlijk ook even kijken naar de diameter van het gaatje van je vulflesje. Stel deze is 2mm, dan is het natuurlijk zinloos om de Brunhilde op te boren naar een grotere maat dan 2mm.......

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@L33ntje op de foto van mijn o-ring heb ik het al gedaan, niet te zien, dat wat schuin naar binnen afloopt is ietsje schuiner in de diepte, hoop dat ik goed uitleg

Ohw, het was een boor 7mm, die ik schuiner heb geslepen, sorry!

1k0.jpg

Edited by Tilltheman
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

@SteamboyMet vlooien afvangen bedoelde ik,  welke manier het beste is, ieder het het zijne.

Als de Middle Cap er zoals op de voorbeeld foto recht naar beneden opgedrukt wordt, heb ik het gevoel er eerder schade ontstaat aan de bovenste O ring door het vulgaatje in de Cap.

1k0.jpg

Link to comment
Share on other sites

@Tilltheman, nee, heb nog niet geprobeerd bij te drippen. Dat dit voor het moment van drippen een betere smaak geeft, daar kan ik me wel wat bij voorstellen, daarom gebruiken veel mensen een dripper. En tja, drippers zijn gewoon, qua smaak, niet te evenaren met een ander soort tank.

 

Ook ik trek m'n Brunhilde zonder problemen tot op de bodem leeg. Wat heel belangrijk schijnt te zijn, is dat je absoluut schone staalkabeltjes moet hebben. Het schijnt zelfs zo te zijn, dat huidvet funest is voor de capillaire werking. Dus, eens per maand, gaan mijn kabeltjes in een alcohol badje, daarna met een pincet verhuizen naar een stuk wc papier en wanneer ze geheel droog zijn, zet ik ze ook met een pincet in de tank.

Edited by Steamboy
Link to comment
Share on other sites

Huidvet,......en wat al niet meer, die vette bak yoghurt en gelijk weer zabbelen, links en rechts draaiend melkzuur? ik gooi ze in de Isopropyl, wat capilaire werking is.....lijkt me vreselijk, ken ut woord echt niet? Waar ik ook achter ben, tjokvol afvullen.

Hey Steamboy, ik heb vroeger is met dat inkleuren een methode gedaan maar denk dat het hier moeilijk zal werken om dat het graveerwerk ondiep is, eerst heel goed ontvetten, dan met een microvezeldoekje met een recht plaatje erin en het doekje licht vettig maken en geleidelijk er over strijken, het mag natuurlijk niet in in de bewerking komen, fijn penceeltje en dan mag het ook iets verkeert gaan omdat het iets vet is en daarna kun je de verf dus met schoon vezel doekje met vlak blokje de foutjes er zo afvegen met beleid en de verf mooi in de bewerking blijft....snap jum?

Link to comment
Share on other sites

Ja, snap het helemaal !

 

@Tilltheman, en beetje uitleg van capillaire werking :

 

Het is een natuur verschijnsel, waarbij een vloeistof, in een zeer dun buisje omhoog zal komen, tegen de werking van de zwaartekracht in. Zulke dunne buisjes worden ook wel capillairen genoemd en het fenomeen wordt capillaire werking genoemd. Hoe fijner de buisjes, hoe hoger de liquid kan stijgen. Wanneer je nu een staalkabeltje gaat bekijken, zie je dat deze bestaat uit een groot aantal kleine draadjes. Nog wat preciezer, de staalkabeltjes van de Brunhilde bestaan uit 7 strengen van ieder 7 draden. Wanneer je drie of meer ronde staaldraadjes tegen elkaar legt, zie je dat er tussen de staaldraadjes kleine openingetjes zijn. Dit zijn de eigenlijke buisje/capillairen, die ik eerder noemde en door de capillaire werking zal, wanneer je zo'n staalkabeltje in liquid hangt, de liquid omhoog komen. Wanneer je nu op het andere uiteinde van het staalkabeltje en pluk watten legt, zul je zien dat deze zich vol zuigt met de aangevoerde liquid.

 

Dus je zult begrijpen dat een goede werking van de Brunhilde, geheel afhankelijk is van een goede capillaire werking van de staalkabeltjes. En wat ik eerder schreef, wanneer deze staalkabeltjes verontreinigd raken door vetten, zal de capillaire werking afnemen en zal er onvoldoende liquid aangevoerd worden, met alle ellende van dien. 

 

Een beetje duidelijk nou ?

 

Uit hetgeen ik hierboven omschreven heb, kun je dan ook concluderen dat b.v. het verwijderen van het middelste kerndraadje, een totaal onzinnige handeling is, omdat je door het verwijderen van die kerndraad, de overige draadjes minder hard op elkaar drukt, waardoor de ruimte tussen die draadjes groter wordt, hierdoor zal de capillaire werking alleen maar verminderen. Ook een veel toegepaste tweak van de draadjes is, dat het knip oppervlak niet vlak mag zijn en je dus elke kabel strengetje t.o.v. de andere iets moet verschuiven. Dit zou zorgen voor een betere toevoer, vergroting van de capillaire werking. Ook dit kun je plaatsen in de rubriek "totale onzin".

Je veranderd hiermee helemaal niets aan de capillaire werking. Ook in opmars, men vindt altijd wel een onzinnig gat in de markt, de zogenaamde "Braided"  staalkabeltjes, ook deze zouden voor vééééél meer toevoer van liquid zorgen. Niets is echter minder waar, door het vlechten van staalkabeltjes, heb je juist een verminderde capillaire werking, ook weer omdat de benodigde smalle kanaaltjes tussen de staaldraadjes verminderd worden. Dus niet in trappen, ik heb een setje van vier "Braided" staalkabeltjes al te koop zien staan voor de absurde prijs van maar liefst € 24,95

 

Ook hoeven de kabeltjes niet om de zoveel tijd vernieuwd te worden, want ook dat verkondigd men. De kabeltjes zijn gewoon "everlasting".

Op z'n tijd een keer in een alcohol badje om eventuele vette verontreinigingen te verwijderen, is het enige wat nodig is.

 

 

 

 

Edited by Steamboy
toevoeging
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 20-5-2019 at 13:47, L33ntje said:

Dus als je definitief een kloon wilt (en dat kan ik zeker niet altijd afraden) is dat je site. Wish biedt vrijwel geen authentic spullen aan. Op Gearbest en Fasttech worden wel originele aangeboden, maar dan ook gewoon voor de normale prijs. Okee, in dollars, dus ietsie goedkoper. 

 

@L33ntje, ik heb zo'n Brunhilde "clone" met de kwalificatie "Low Quality" voor € 22,= besteld en ontvangen. Verpakking ziet er gelikt uit, tankje ziet er ook prima uit en het wekt de indruk dat het hier om een origineel gaat. Ik kan het vergelijken omdat ik vier andere originelen in huis heb. Bij nadere inspectie, heb ik een beschadiging ontdekt. (zie foto)

 

                                                                                  image.png.24783424b6b3e604f9658f5d0b297b98.png

 

Zou deze beschadiging gezorgd hebben voor de "Low Quality" kwalificatie ? Ik heb hierop de scratch-code open gemaakt, ben naar de VapeFly site geweest en heb de code ingegeven en wat blijkt, het is gewoon een origineel product met uniek serienummer. Dan mogen we dus stellen dat deze "Wish-Brunhilde" gewoon een origineel VapeFly product is, echter wel met een schoonheidsfoutje. Dat betekend dus, dat mijn vermoeden bewaarheid is dat VapeFly met het German Team 103, tegen het principe van "Deutsche Gründligkeit" in gaat, door gewoon ook enigszins mislukte en/of imperfecte Brunhildes in de markt te zetten.

 

En begrijp mij goed, ik juich dit alleen maar toe. Het zou totaal onzinnig zijn om zo'n product te vernietigen, om een zeer kleine, bijna niet zichtbare, beschadiging. Het is natuurlijk alleen wrang voor de kopers van een Brunhilde, die € 49,95 hebben betaald voor hun tankje. In die zin, vind ik het beschamend van German Team 103..........

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by Steamboy
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Mensen bepalen zelf wat ze er voor over hebben, ik heb er zelf meer dan € 49,95 betaald omdat ik de bloody versie wou vanwege het rood in mijn mod.

 

Ik heb hem vandaag binnen gekregen, voor mij de eerste keer dat ik een niet mesh tank gewickt heb en ben er al heel de avond op aan het dampen.

Wel met SS coils en op replay mode, maar de eerste tank is alweer bijna leeg?

IMG_1084.jpg

Edited by michielsanders
Link to comment
Share on other sites

Liquid gaat echt hard met ding. Op de beurs in Oberhausen gekocht voor €35. Goede aankoop geweest, maar wel slechte timing zo net nu de verwarming weer aan gaat. Blij dat de ‘interieurverzorgster’ deze week weer komt lappen.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ligt niet per se aan de Brunhilde hoor ?

Ik heb er gewoon twee simpele kanthal claptons in, 0,5 ohm, 35 watt, 50/50 base gebruikt (dus op ca 60/40) een ik kan gewoon kettingdampen zonder het noodnummer van de glazenwasser te hoeven bellen. En ze drinkt niet meer dan mijn andere DL-verdampers met twee Coils en vergelijkbare builds. 

 

 

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Klopt. Is ook eigenlijk mijn enige dual coil in gebruik. Maar ja, toen ik zondag vertrok kon ik nog naar buiten kijken. Zondagavond al niet meer nadat ik em flink had uitgeprobeerd.
Ook maar een blotto bestellen dan :).

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Ik heb bij verschillende RDTAs geprobeerd met Mesh te wicken. 

Losse matjes bij Ali besteld. Mesh400 zorgd voor een vrij snelle opname en mesh200 voor wat langzamer. (Hoe hoger het nummer achter Mesh hoe sneller de Wick voor DL is dus 400 een minimale vereiste en voor MTL is 200 of 300 prima te doen). De vloeistof wordt door middel van de gaatjes door de Wick naar boven gebracht. Hoe meer kleine gaatjes hoe sneller de vloeistof bij het katoen is.

Oprollen en flink verhitten (dan blijft de Mesh in vorm en brand je ev olieen eraf).

Door de wickhols gedaan en het katoen bovenop de opgerolde Mesh gelegd. 

Tot de laatste druppel uit de tank.. 

Je zal dit bij deze tank ook kunnen proberen. 

Mesh matjes kosten erg weinig. Ik had er 10 van 70mm x 40mm voor 6 euro. Als je die in de lengte door de midden knipt kun je met 1 Matje, 2 wicks maken. 

 

Dit is ook de perfecte manier om RDTAs die lekken door de driptip, niet meer te laten lekken en zo geen vloeistof in je mond te krijgen

 

Edited by JDS
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...