Jump to content

Coppervape en Ulton DVARW 16 review

Recommended Posts

Hier is mijn video review van de Coppervape en Ulton DVARW 16. Het maakt voor wie op zoek is naar een DVARW 16 versie de keuze misschien een beetje makkelijker.

Ik heb geprobeerd om alles wat ik kwijt wil over deze RTA in deze video te stoppen maar heb gefaald. Ik ben vergeten te zeggen dat bij de DVARW 16 de coil iets hoger moet zitten dan bij de DVARW MTL. Bij de DVARW MTL plaats ik hem op +/- 3 mm van het lucht gat bij de DVARW 16 op +/- 5mm. Als je hem lager plaatst bij de DVARW 16 krijg je na een tijdje dampen een rare smaak. Het lijkt een beetje op de smaak van een dry hit waar de cotton te droog is maar dat is het niet. Wat ik denk is dat als je hem te laag plaatst de luchtstroom de coil zelf droog maakt.

Verder ben ik ook nog vergeten te zeggen dat je de smaak die je zoekt zult vinden op +/- 8 Watt. Daarom raad ik aan om ook een 30 AWG of 32 AWG draad te gebruiken. Met 28 AWG en zelfs 29 AWG is bij 8 Watt de voltage erg laag. Meer dan 8 wraps maakt volgens mij de coil te groot voor deze kleine RTA.

Bij deze hebben we nu ook een DVARW 16 thread. 😃

Edited by Alien Grey
  • Like 5

Het probleem zit hem in mijn tablet PC. Ik kan er niets aan veranderen tenzij een nieuwe kopen die ik eigenlijk niet echt nodig heb.

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )

Merci voor de (korte) review + video, zijn we weer wat wijzer geworden 🙂

Wat de chimney en de tanks van beide versies betreft, zijn die onderling uitwisselbaar?

Die zijn onderling uitwisslbaar. Zo ben ik te weten gekomen dat het probleem van de peek coil chamber bij de Ulton het probleem is en niet het deck. De Coppervape coil chamber zit wel voldoende vast op het Ulton deck. Ik heb ook de te lange schroef in het Ulton deck vervangen met een Coppervape reserve schroef.

Gelukkig heeft Steam Tribe wel naar ons geluisterd op de FT forum en hebben ze alle vervangstukken voor de DVARW 16 beschikbaar gemaakt. Een gedeelte van alle vervangstukken en ook Kanthal 30 en 32 AWG draad zijn al onderweg. De rest volgt bij de volgende bestelling. Sommige van de vervangstukken zoals insulators en schroeven zullen ook wel bij de DVARW MTL gebruikt kunnen worden.

Edited by Alien Grey
  • Thanks 1