Jump to content

Vapeshaker DIY liquid reken en administratie tool


MarcoPolo

Recommended Posts

Vandaag is er een update afgerond met hoofdzakelijk achtergrond verbeteringen, maar ook enkele 'zichtbare' kleine verbeteringen.

  • Het opnieuw moeten inloggen na een vaste periode is aangepast.
    Er hoeft nu alleen nog opnieuw ingelogd te worden, als het programma 2 weken niet gebruikt is.
     
  • Binnen het voorraad gedeelte kunnen nu ook verschillende kolommen op volgorde gesorteerd worden, middels een klik op de bovenste regel.
     
  • Binnen het voorraad gedeelte is het invoer veld 'netter' en hetzelfde gemaakt als bij het recepten en liquid gedeelte.
     
  • In de overzicht lijsten van de recepten en de liquids, is het aroma aantal gewijzigd in het aroma percentage.
     

Zoals gezegd, als ik wat tegen kom doe ik tussendoor wat kleine verbeteringen, maar ik meld het sowieso even hier.. ?

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Na nu toch enige tijd van gebruiken en wat trail en error heb ik toch een vraagje ivm vapeshaker.

 

Eerst en vooral: Ik ben echt nog steeds onder de indruk van hoe simpel en toch mooi gebruiksvriendelijk je deze php site gemaakt hebt. Nog steeds dikke thumbs up.

 

Nu de vraag:

Ik vind geen manier om je stock te resetten, ik had namelijk een test-run gedaan maar krijg men stock niet terug naar het origineel hersteld.

Laat ons zeggen dat ik oorspronkelijk 30ml aroma A had ingevoerd, in mijn test gebruik ik de volle 30ml dus stock komt op 0 te staan.

Maar als ik dan terug 30ml "aankoop" van aroma A moet ik deze op 60ml zetten anders blijft ie bij opgebruikt staan.

Of een nieuwe entry uitvoeren, zo doe ik het nu maar vind ik precies wat omslachtig.

 

Mogelijk is dit de bedoeling zodat je kan zien wat je verbruikt hebt in het totaal.

Maar is er dan een manier om hetgeen dat niet meer in stock is te verwijderen, dit zou heel handig zijn voor de nicotine. 

 

Maar de site blijft echt super awesome :). Ook leuk om het steepen wat "te volgen" op je job XD.

 

 

Edited by Kapistijn
Link to comment
Share on other sites

@Kapistijn

In principe zou de stock gewoon weer moeten herstellen, als je de test liquid die je aangemaakt hebt met het aroma verwijderd.

Dit kan door bij liquids, en dan rechts boven de liquids lijst, het vakje 'herstel modus' aan te vinken.

Je kan dan de test liquid verwijderen (knopje links bij steeping), waarna het gebruikte aroma weer bij je stock komt.

Ook als deze op opgebruikt staat, zal deze weer gewoon in de stock lijst komen te staan.

 

spacer.png

 

Hiernaast zal als je bij een aroma een code gebruikt, bij gelijke voorraad codes de voorraad aangepast worden van oude naar nieuwe toegevoegde items.

Dus de oude aanwezige voorraad zal eerst aangepast worden.

Bij geen gebruik van codes, zal het unieke gebruikte voorraad item bijgewerkt worden.

 

Ik hoop dat dit het verduidelijkt, en bedankt voor het compliment... ?

Edited by MarcoPolo
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Aangezien ik hier zelf tegen aan liep, een kleine update met een extra toevoeging aan de herstel optie.

Ik had een liquid op opgebruikt gezet, echter kwam ik deze toch in mijn opslag tegen, en wilde deze weer op de status vaping hebben.

Dit was echter nog niet mogelijk of nodig geacht, dus dit is bij deze toegevoegd.

 

Het is nu mogelijk om in de herstel modus,  (per abuis gezette) opgebruikte liquids terug te herstellen naar een andere status.

Dit kan door de herstel modus aan te vinken, een opgebruikte liquid in de lijst te selecteren, en met de dan verschenen knoppen een andere status te kiezen.

 

spacer.png

 

Dit werkt alleen bij opgebruikte liquids, bij de andere statussen is alleen de verwijder optie aanwezig, echter kan een dergelijkde status ook 1 stap terug hersteld worden.

Om bijvoorbeeld een status 1 stap terug te zetten van vaping naar gereed, kan de liquid eerst op opgebruikt gezet worden waarna de juiste status gekozen kan worden.

De status steeping kan niet worden terug gezet, maar binnen de herstel modus kan deze wel gewoon verwijderd worden.

 

Ik hoop dat dit voor andere ook een nuttige toevoeging is. ?

 

 

Edited by MarcoPolo
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Er is een een toevoeging gedaan, welke ik zelf handig vond en voor sommige misschien ook.

Ik heb zelf een redelijke voorraad van 100/300 ml flesjes, waar ik voor gebruik 10  ml of 30 ml flesjes mee vul.

Een optie om die voorraad bij te houden en overzichtelijke te hebben was er nog niet.

 

Je kan nu ook deze voorraad handmatig invoeren, door te klikken op het icoon naast de 'opslag/gebruik' knop.

spacer.png

 

Hierna verschijnt een popup waar de resterende voorraad hoeveelheid voor deze liquid kan worden ingevoerd.

Wil je deze optie niet gebruiken dan blijft de liquid lijst ongewijzigd, maar indien er een waarde van meer dan 0 wordt ingevoerd, verschijnt er achter de liquid regel een status balkje. Indien de muis over het balkje gaat is ook de resterende hoeveelheid ml in voorraad te zien.

spacer.png

 

Zoals gezegd, als ik wat tegen kom doe ik tussendoor wat kleine verbeteringen, maar ik meld het sowieso even hier.. ?

Edited by MarcoPolo
  • Like 4
  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ik wil gaan beginnen met zelf mengen omdat ik voor mijn Sub-Ohm tanks 3mg/ml al vrij heftig vind en dan maar een paar wolkjes kan doen, en met het zelf mengen ben je ook nog eens vrijer in de keuze voor de VG/PG verhouding. En kan ik daar allemaal wat makkelijker mee experimenteren.

 

Dus ik was aan het kijken naar een mooie meng-calculator toen ik jouw Vape Shaker tegenkwam.

Wat een tof project, vooral dat je je aroma's in kan voeren en dus maar 1x hoeft op te zoeken welke verhoudingen e.d. die hebben.

Ik ben dus gelijk aan het testen geslagen en heb wat voorbeeld data ingevoerd, werkt in eerste instantie erg handig, dus ik denk dat ik dit zeker veel ga gebruiken.

 

Nu viel mij op dat als ik in excel het recept na-reken kom ik niet op de juiste VG/PG verhouding uit. Hieronder een voorbeeld.

1461519943_Screenshot_2020-08-31Vapeshaker.thumb.png.8beca261618ee5422f7885c1973f9e3a.png

 

Ik heb in de voorraad alleen 70VG/30PG en 100VG base, nicotine is ook in 70/30 verhouding. Aroma's zijn 100PG.

Als ik dan de 70/30 delen bij elkaar optel, 0.75+9.23 = 9.98 70/30, dat komt neer op 2.994 PG en 6.986 VG

Dan tel ik de 3.51 100VG bij de VG, en kom ik op totaal 10.496 ml VG

De PG delen bij elkaar opgeteld 2.994 + 1.5 = 4.494 ml PG

Daarmee kom ik uit op 10.496/14.99 = 70.02% VG en 4.494/14.99 = 29.98% PG

 

Nu weet ik ook wel dat ik het zeker niet zo exact ga kunnen afmeten dat ik uiteindelijk op 70.00% en 30.00% ga uitkomen, maar als je in plaats van 9.23 ml 9.25 ml gebruikt en in plaats van 3.51 ml 3.5 ml en dan de berekening nog een keer doet...

 

0.75+9.25 = 10 70/30 -> 3 PG en 7 VG

3.5 + 7 = 10.5 ml VG

3 + 1.5 = 4.5 ml PG

En dan krijg je 10.5/15 = 70.00% VG en 4.5/15 = 30.00% PG

en daarnaast ook nog eens precies 15ml i.p.v. 14.99ml

 

Ik heb hetzelfde ook gedaan met een doel-inhoud van 75/25, 80/20 en 85/15 en ik kom elke keer uit op ingredient waarden van bijvoorbeeld 1.77 om 10.98 terwijl 1.75 om 11 precies de juiste waarde zouden opleveren.

 

Ook viel me op dat je in het recept niet ziet welke base je zou moeten gebruiken als mix, nu kan je dat natuurlijk vrij logisch bedenken, maar zou misschien mooi zijn als dat er bij zou staan.

Als je ook meerdere merken van dezelfde verhouding base hebt, of je hebt een voorkeur voor het gebruiken van een bepaalde base voor een recept kan je dat nu niet kiezen, dus het is onduidelijk welke base er wordt verbruikt in je voorraad beheer. Ook kan je niet kiezen voor nicotine-salts vs. gewoone nicotine. Misschien zou je bij het recept een drop-down kunnen doen met base en nicotine keuzes uit je voorraad?

 

Het lijkt me ook nog een mooie toevoeging om bij de aroma's de min/max % bandbreedte aan te kunnen geven zodat je dat bij het recept kan terugzien, dan heb je alle info over een aroma in een overzicht.

 

Als laatste dan, bedankt voor deze mooie tool !
Ik denk graag mee over de functionaliteit, dus heb de dingen die mij opvielen hier even neergezet, maar dat neemt niets weg van de fijne tool die het nu al is.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@koter84

 

Bedankt voor je reactie.

Het verschil in 100ste komt vooral door de afronding van getallen die door php gedaan wordt.

De 'kale' getallen hebben vaak 6 decimalen of meer achter de komma, welke ik terug breng naar 2 decimalen middels een afronding routine binnen php.

Des te meer complexe getallen worden afgerond, des te groter het verschil, maar uit testen ging dit om 100ste op het totaal, wat ik voor deze applicatie acceptabel vond.

De applicatie heeft wel als uitgangs punt om zo dicht mogelijk (en bij voorkeur precies) bij de gewenste doel inhoud te komen, met alle gebruikte ingevoerde data in de juiste verhoudingen. (en met dezelfde afronding issues)

 

In het geval van een mixed base, heb je een redelijke berekening nodig om de juiste verhouding te vinden in combinatie met een aanvulling van losse PG of VG, de aroma's, de gewenste nicotine sterkte in combinatie met de gebruikte PG/VG en de gewenste doel inhoud. Als de applicatie met deze verhoudingen en de manier van afronden, niet exact op de doel inhoud kan komen, zal deze nooit de verhouding van alleen de base aanpassen, maar dan zoals in jou geval de doel inhoud 1 100ste verlagen. 

Ik zal nog een keer naar de mixed base routine kijken, maar het blijft altijd een hoofdzaak dat de totale verhoudingen kloppen. ?

 

Wat betreft je overige opmerkingen/toevoegingen zal ik ook kijken hoe of wat er mogelijk is in 1 van de komende updates.

En uiteraard bedankt voor het compliment ?

Edited by MarcoPolo
Link to comment
Share on other sites

Oh wauw,  tot op de duizendste en dan commentaar?  Ik ben een mierenneuker, maar tenzij je het hebt over 1000 liter die je aan wil maken, is dit verschil te verwaarlozen. Je meetonzekerheid is al groter dan dat. Ik werk op een lab, waarin we soms op 10000ste meten, maar ook op 10 gram nauwkeurig. Hier zeggen we altijd: choose your battles. Op hoeveelheden voor privégebruik is tot op de ml, of tiende ml voor kleinere hoeveelheden (t/m 20-30 ml) meer dan voldoende nauwkeurigheid. Dan is de uitdaging: Heb je spuitjes die zo nauwkeurig kunnen meten?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@koter84

 

Ik heb de routine voor de berekening nog een keer bekeken en in de test mode de uitkomsten op 4 decimalen gezet. En zoals ik al zei, is het vooral een afronding die op een 100ste kan voorkomen binnen een berekening.

Daarnaast worden er ook extra uitsplitsingen gedaan van bv. nicotine die niet bij de PG of VG wordt geteld, aangezien dit een aparte vloeistof is. Voor aroma's is de toevoeging van een smaakstof verwaarloosbaar, daar wordt wel de gehele vloeistof bij PG en/of VG berekent.

In het kort en voor de duidelijkheid naar 4 decimalen gebracht, betreffende nicotine verhouding en de berekening in jou recept.

Nicotine:

PG: 0.2205 ml

VG: 0.5145 ml

Nicotine: 0.015 ml

 

De berekening in 4 decimalen:

De PG/VG basis komt daardoor op 14.985ml

in de verhouding PG30/VG70 is dit 4.4955ml PG en 10.4895ml VG

 

Haal hier de nicotine PG/VG vanaf en je komt op PG: 4.275 ml en VG: 9.975 ml

Dan de aroma PG/VG eraf is PG: 2.775 ml en VG: 9.975 ml

 

Aangezien je alleen extra VG base hebt, zal de applicatie de mixed base berekenen op de PG hoeveelheid.

Hoeveelheid mixed base = ( 2.775ml / 30PG) * 100 = 9.25ml

Hoeveelheid extra VG = 9.975ml - ((9.25ml/100) * (100-30PG)) = 3.50ml

En daar is het verschil ?

 

Als ik in de gehele berekening 4 decimalen gebruik, komt het totaal wel netjes op 15 ml, ipv 14.99 ml, maar dat maakt het overzicht echt onduidelijk.(en is ook geen ruimte voor)

Ook als ik dit in de achtergrond zou doen, heb je kans dat wat er getoond wordt, afwijkt van de totalen. Daarom heb gekozen om alle berekeningen met 2 decimalen te doen, en ook zodanig te tonen. (met een kleine afhankelijkheid van interne systeem afrondingen)

 

Ik hoop dat dit het wat verduidelijkt...

 

edit:

Ik ben toch even gaan brainwaven nadat ik het bovenstaande geschreven had, en zal vandaag een kleine update doen. (kan het niet laten..?)

 

edit 2:

Er is een kleine aanpassing gedaan in een voorbereidende routine van de berekening.

Hiermee wordt een bovenstaand minimaal verschil wat kan optreden voorkomen.

n.b.

Het gebeurde enkel bij de complexere PG/VG base verhouding berekeningen, dat er een mogelijkheid was dat er een honderdste verschil zou ontstaan door de afronding.

De voorbereidende routine zal nu echter in de achtergrond beginnen met volledige waardes, en gaande weg deze afronden naar 2 decimalen.

Het is ook zo aangepast dat zou er een toch nog een verschil ontstaan door afronding in de berekening, de PG en VG waarde 1 extra decimaal krijgen.

Hierdoor klopt het totaal ook altijd met de doelinhoud, en kan men zelf beslissen hoe men de PG/VG op honderdste/tiende wil afmeten.

In mijn eigen recepten lijst (+100) was dit bij een heel klein percentage het geval, dus meestal zal de PG/VG gewoon met maximaal 2 decimalen getoond worden.

Edited by MarcoPolo
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

@MarcoPolo

wauw, super snelle reactie, ik wist ook niet of ik misschien een foutje had gevonden wat je niet wist of dat het dus inderdaad een geaccepteerde afwijking was in de berekening.
wel mooi om te zien dat je soms (ben zelf programmeur) in eerste instantie ergens heel lang mee bezig kan zijn en het niet lukt, en je uiteindelijk genoegen neemt met een kleine afwijking, om dan na een tijd er nog eens naar te kijken en dan opeens een oplossing ergens voor ziet.. ?

nogmaals heel erg bedenkt voor deze tool, en dat je deze belangeloos beschikbaar stelt voor iedereen!

 

@TheRich

ik gaf in mijn bericht ook al aan dat ik er zeker van ben dat ik nooit ook maar in de buurt ga komen van dergelijke nauwkeurigheid.
waarom ik er voor koos om dit wel op te nemen in mijn bericht is dat het toch een klein schoonheidsfoutje is, en ik vind het er persoonlijk veel mooier uitzien dat er nu 3,5 ml staat i.p.v. 3,51

Link to comment
Share on other sites

Ach ja, ieder zo zn nerd dingetjes.. Ik heb zelf ook een calculator gemaakt in excel met in eerste instantie een veel te moeilijke, over de top berekening. Klopte wel, maar gaf enorme beperkingen. In mijn geval niet zo belangrijk, omdat ik altijd hetzelfde deed. Totdat ik ineens een wens voorgeschoteld kreeg en de boel niet meer uitkwam. Nu herberekend en herontworpen met een eenvoudigheid waar ik echt van sta te kijken, waarbij ook nog eens elke combinatie mogelijk is, en met kostenberekening. Excel rekent door, dus afrondingsverschillen krijg je nooit, maar ik kies altijd voor de nauwkeurigheid die ik nodig heb en focus me daarop. Waar ik vroeger alles 100% kloppend moest hebben, want onderzoeker, ben ik tot de conclusie gekomen dat dat niet meer hoeft en ik me energie ergens anders op mag richten..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik heb vorige week mijn eerste lading base en sample aroma's ontvangen en ben druk bezig geweest om een heleboel 10ml/15ml flesjes te maken.

Nu heb ik dus wat ervaring met het gebruik van Vapeshaker, en hieronder heb ik wat bevindingen uiteen gezet.

Het kan best zijn dat bepaalde dingen die ik hieronder noem een goede reden hebben waarom het zo werkt, maar die heb ik dan niet kunnen vinden, dat komt dan waarschijnlijk doordat ik nog vrij nieuw ben in het dampen, en al helemaal in het zelf maken van liquid.

Ik ben zeer blij met een tool als vapeshaker, want dit heeft zeker een hoop geholpen bij het maken van de eerste batches van liquids, en in de toekomst gaat het heel behulpzaam zijn bij het bijhouden van de voorraad, zodat ik tijdig nieuwe liquid kan maken en aroma's kan bestellen. ? nogmaals dank daarvoor!

 

 

Omdat ik vooral 70VG liquids wil maken heb ik in plaats van 1 fles PG en 3 flessen VG gekozen voor 1 fles 70/30 en 1 fles 100VG, en ook nog een fles 50/50.

Als je bij de pre-mix de aroma's toevoegt gaat de PG wat omhoog, en met de 100VG trek ik dat weer recht, en dat lijkt aardig te kloppen, ik heb nu 16,5% 70/30 gebruikt en 17,2% 100VG.

Echter in mijn voorraad is zowel de 50/50 als de 70/30 base gebruikt voor de liquids.

base.thumb.png.823f63df036f87c29e974f81236b7c6f.png

Voor de nicotine-boosters kan je in de recepten kiezen welke verhouding nicotine je wilt gebruiken, dit zou ook heel mooi zijn voor de base.

 

 

Aangezien ik vooral samples van 1ml heb gekocht om wat meer te kunnen proberen is er nu al een hoop opgebruikt, als ik hierna flesjes van een aroma bestel zou het handig zijn om vanuit het opgemaakte aroma een nieuwe inkoop te kunnen aanmaken, zodat je niet alle gegevens opnieuw hoeft in te voeren, maar alleen de inhoud en de prijs.

Ik heb net overigens even getest wat er gebeurt als ik een nieuwe aroma aanmaak met dezelfde naam en van hetzelfde merk, maar dit wordt bij de recepten niet herkend.

Dus ik heb denk ik iets gemist over hoe ik aroma's opnieuw kan "inkopen"...

 

 

Ik vroeg me ook af wat de reden is dat een liquid nadat je op "liquid maken" hebt geklikt niet automatisch naar de status "steeping" gaat, ik had gisteren een paar liquids gemaakt maar was vergeten om ze op steeping te zetten, is er nog een stap tussen het maken van de liquid en het steepen welke ik over het hoofd zie, ik dacht dat het steepen begon op het moment dat je de ingredienten hebt gemengd.

 

 

Er lijkt een bug te zitten bij de berekening van de kosten, want de aroma's blijven op € 0,00 staan.

kosten.png.fca55cf2ee75048d47455ba602a02173.png

Ik had de prijzen eerst niet ingevuld, maar toen ik dit overzichtje zag vond ik het wel leuk om op die manier te zien hoeveel het zelf gemengde flesje nu precies heeft gekost,

dus toen heb ik alsnog alle prijzen ingevoerd. De liquids die ik al gemaakt had kan ik me voorstellen dat die prijzen niet achteraf worden bijgewerkt, maar ik heb ook nog daarna liquids gemaakt waar ik vanaf het begin de prijzen bij had ingevoerd.

 

 

En als laatste, is het misschien mogelijk om de javascript pop-ups uit te zetten middels een instelling?

Link to comment
Share on other sites

Hallo @koter84,

Dank je voor je opmerkingen, hierbij de antwoorden op je vragen.

1. Wat de mixed base betreft zal ik dit checken en oplossen in de komende update. In principe was dit getest met meerdere mxed bases, maar ik moet even uitzoeken waarom dit bij jou dan dubbel verrekend wordt in de voorraad. En eventueel  inderdaad anders een keuze mogelijkheid voor de gewenste te gebruiken mixed base.
 

2. Wat de nieuwe aromas betreft, deze worden altijd uniek gekoppeld. Dit is een vast gegeven binnen het systeem, waar verbruik in de voorraad en eventuele kosten berekening afhankelijk van is. Een nieuw ingekocht aroma met een andere prijs of verhouding moet dan ook nieuw ingevoerd worden om de data te laten kloppen.
Indien het een zelfde product en prijs is kan wel gewoon de inhoud verhoogd worden binnen de voorraad.
Een nieuw 'vervangend' aroma moet dan inderdaad ook als vervangend aroma bij een recept worden toegevoegd/vervangen.

 

3. Dat het er niet gelijk op steepen wordt gezet na het gebruik van de knop 'liquid maken', is dat er nu ook een keuze kan worden gemaakt om bepaalde liquids op maken te zetten, maar op een later tijdstip deze daadwerkelijk te mixen waarna het steepen begint. Ik zelf zet soms een recept op maken, terwijl ik hem pas de volgende dag echt maak. Je hebt hierdoor een mogelijkheid om al een selectie te maken.

 

4. Ik heb de kosten berekening met een paar honderd liquids getest en gecontroleerd, en dit werkt normaal gesproken altijd juist.

Ik weet momenteel ook niet waarom de aroma kosten bij jou niet zichtbaar zijn als die bij de voorraad juist waren ingevuld ten tijde van het maken van een liquid. 

Ik zal dit wel testen en proberen te simuleren om te kijken wat hier de reden van kan zijn.

edit: Ik heb dit even snel getest, en dit gebeurd alleen als je geen unieke code aan het aroma hebt gegeven binnen de voorraad. De kosten berekening en meerdere koppelingen werken (het beste) als een voorraad item een unieke code heeft en zodanig is toegevoegd aan een recept.

Ik zelf geef aan ieder aroma een oplopend nummer, om altijd een juiste koppeling te hebben. Deze code zorgt dan ook dat het genoemde onder punt 2 waarschijnlijk beter zal verlopen.

 

5. Wat de popups betreft zal ik kijken wat mogelijk is in een volgende update.

Edited by MarcoPolo
Link to comment
Share on other sites

@koter84

Zojuist is er een kleine (tussen) update gedaan betreffende punt 1. (bij meerdere verschillende mixed bases in voorraad ging het inderdaad niet juist qua voorraad beheer)

De applicatie checkt nu wat voor mixed bases je in voorraad hebt, waarbij je ook zelf kan kiezen welke je gebruikt, en zal ook alleen voor die base de voorraad aanpassen.

Het principe werkt nu hetzelfde als bij de selectie van verschillende soorten nicotine.

 

 De overige aanpassingen (kopie voorraad item maken en informatie popups blokkeren) zal ik bij een toekomstige reguliere update onderzoeken wat mogelijk is.

Edited by MarcoPolo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Zojuist een account aangemaakt. Well done @MarcoPolo ik ben onder de indruk. Gebruiksvriendelijk en een welkome toevoeging om je voorraad bij te kunnen houden. Dank voor je inzet en dat wij er gebruik van mogen maken.

 

In eerste instantie werd de aroma niet van de voorraad gehaald, ik had een code van 4 letters gebruikt. Na de code vervangen te hebben door 3 letters werkte deze vlekkeloos.


Een ding waar ik nog tegenaan loop is wat te doen bij meerdere flesjes van eenzelfde aroma, hoe deze in te voeren bij de voorraad.

Alle flesje apart invoeren, of de aantallen optellen en daarbij ook de prijs.

Hoe kan ik dit het beste doen wat betreft voorraad en prijs?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hallo @Bianca , voor die code kun je ook cijfers nemen, heb hier veel aroma's waarvan ik het nummer bovenop de dop heb staan, als ik dan wat aanmaak hoef ik niet de hele bak met aroma flesjes op de kop te zetten.

Nummers staan op volgorde in de bak.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hallo @Adeo bij vele aroma’s is dat inderdaad de beste optie.

Ik heb er zelf niet veel meer in roulatie 2 vaste adv. zijn overgebleven.

Lekker overzichtelijk ?


Gebruik jij zelf deze calculator en hoe doe jij dat met voorraadbeheer, als je meerdere flesjes van eenzelfde aroma hebt?


 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Gebruik deze calculator , van dezelfde aroma's tel ik de ml 's en de prijs bij elkaar op en als dat aroma al in mijn database van Vapeshaker staat en vul ik dat gewoon aan.

Dus dan ga je gewoon in "Voorraad" de aroma code opzoeken, klik erop , en dan bovenaan kun je hem aanpassen in de veldjes "Inhoud" en "Prijs"

 

Of dat helemaal goed is weet ik niet maar de inhoud en naderhand het verbruik klopt wel.

 

Mocht het niet kloppen springt er vast wel iemand hier op het forum in de alarmstand .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hallo @Bianca,

Zoals @Adeohet zegt doe ik het in principe ook. Bij meerdere flesjes van hetzelfde aroma tel ik de inhoud en de prijs bij elkaar op, en sla deze als 1 voorraad aroma op.

Dit werkt echt het beste, aangezien je voorraad aroma aan een recept wordt 'gekoppeld', en je dan pas een 'aroma niet in voorraad' melding bij je recept krijgt als echt alle flesjes op zijn. Tussendoor kan je zo ook het voorraad aroma aanvullen, zonder je recept te hoeven aanpassen.

 

Wat de code betreft gebruik ik ook hetzelfde principe als @Adeo, dezelfde code als de nummering op de flesjes.

Bij de Hema kan je stickervelletjes kopen met ronde nummer stickertjes in verschillende formaten. Die plak ik op de flesjes en maakt het zoeken een stuk makkelijker. (zit nu op 102 dan weet je het wel ?, maar dit is bij 2 aroma's uiteraard niet nodig..)

Ik zal wel checken met de volgende update waarom4 letters als code niet juist gaat.

Edited by MarcoPolo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Adeo en @MarcoPolo bedankt voor jullie reacties.

 

Dan ga ik het op ook die manier aanpakken. Bij een nieuwe aankoop is het dan een kwestie van inhoud en prijs bij de oude voorraad optellen. 
Heb vanavond een batch gemaakt alle producten werden netjes met de voorraad verrekend ? 

 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Bianca said:

Dan ga ik het op ook die manier aanpakken. Bij een nieuwe aankoop is het dan een kwestie van inhoud en prijs bij de oude voorraad optellen.

Als je aroma op is gegaan kan dat alleen niet meer, want dan kan je het niet meer opslaan.

 

On 25-10-2020 at 01:19, MarcoPolo said:

 De overige aanpassingen (kopie voorraad item maken en informatie popups blokkeren) zal ik bij een toekomstige reguliere update onderzoeken wat mogelijk is.

Misschien is het makkelijker om de mogelijkheid toe te voegen om de voorraad op te hogen en op te slaan nadat deze leeg is gegaan.

Dan hoef je daarna ook geen recepten aan te passen.

 

Mooi dat het nu mogelijk is om de verhouding van de base in te kunnen stellen!

ik zag wel dat mijn MIX base terug is gegaan naar 100%, heb ook even in de fles gekeken, maar daar is dat helaas niet gebeurd ?

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, koter84 said:

Misschien is het makkelijker om de mogelijkheid toe te voegen om de voorraad op te hogen en op te slaan nadat deze leeg is gegaan.

Dan hoef je daarna ook geen recepten aan te passen.

Dit staat al gepland voor een komende update

Zoals eerder gemeld met een kopie in een bepaalde vorm, maar waarbij de historische data ook juist en behouden blijft..

Heb wel al een idee voor een oplossing, waarbij je een recept niet opnieuw hoeft aan te passen. 

 

 

Edited by MarcoPolo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Aangezien een iets grotere update met enkele optionele instellingen iets langer gaat duren, heb ik voortijdig al een kleinere update gedaan.

Naast enkele verbeteringen in de achtergrond, is tevens het kopiëren van een leeg voorraad item nu mogelijk.

Deze kan je gebruiken door op een opgebruikt voorraad item in de lijst te klikken, en de knop 'Kopie naar voorraad' te gebruiken.

 

spacer.png

 

Na het kopiëren zullen alle recepten waar het aroma in voorkomt ook aangepast worden met het nieuwe voorraad aroma.

Voor base, nicotine, etc.. kan ook het opgebruikte voorraad item gekopieerd worden en direct weer binnen de recepten gebruikt worden.

 

Ter informatie betreffende de updates, dit is hoe ik dit zo'n beetje doe qua tijd en opvolging.

- Bugs of onjuiste werking probeer ik binnen 1-2 dagen op te lossen.

   Ik test een nieuwe optie altijd uitvoerig, maar er kan altijd iets zijn wat ik gemist heb bij het testen.

 

- Toevoegingen die de huidige functionaliteiten echt verbeteren, doe ik meestal binnen 2-4 weken als deze ontdekt of aangegeven zijn.

  De huidige functionaliteit en mogelijkheden zijn nu redelijk compleet en zullen niet heel veel meer uitbreiden.
  Dit om het geheel niet te complex te maken en de gebruikers ervaring hetzelfde te houden. (dat is een primair uitgangspunt)
  Het is nu gewoon wat het doet dat doet het, en daar binnen zullen onderdelen verbeterd worden als het nodig is.

 

- Nieuwe uitgebreide optionele toevoegingen, nemen meestal wel 1-2 maanden in beslag.

  De betreft dan een grotere update, waar ook diverse  kleinere updates in zijn verwerkt.

  Hierbij hebben vaak verschillende kleine updates invloed op elkaar of op de grotere update, en kan ik ook pas testen als alles compleet is.

 

P.s.

Alle updates gebeuren als ik er tijd voor heb, want naast me werk en programmeren heb ik ook nog andere bezigheden en hobby's. (naast af en toe niets doen ?)

Ik wil wel dat het altijd allemaal netjes werkt, en er de tijd voor heb (gemaakt) om dit zonder haasten of afraffelen (?) te doen.

 

Ik hoop in ieder geval dat jullie wat aan de nieuwe toevoeging hebben.

 

 

Edited by MarcoPolo
  • Like 4
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...