Jump to content
Jim

Geekvape Zeus X review

Recommended Posts

De Geekvape Zeus is nu aan de derde en volgens hun ook laatste RTA toe.

De eerste Zeus die single coil was had ik niet zo een goede ervaring mee, schroefjes waren rommel en ook de airflow en smaak was niet volledig mijn ding.

De tweede Zeus die dual coil was had ik al veel liever maar ook was de airflow hier wat aan de turbulente kant.

En dan nu is er de Zeus X, deze is gelukkig mee met de tijd en de airflow systemen die nu gebruikt worden.

Ook op gebied van looks is het een verbetering, en nog steeds top airflow.

Beginnen doe ik met een Youtube filmpje, hier laat ik je alles goed zien en plaats ik er ook een build in.

Je doet me plezier door het filmpje even te bekijken of aan te klikken, elke view👁️/subscribe☑️/like👍/comment🖊️ op mijn kanaal weet ik erg te appreciëren.

De verpakking.

kB6wjbB.jpg

De spares en extra's.

pZmIPsG.jpg

Standaard zat het bubble glas al geplaatst.

Je ziet ook dat ze wat meer vorm gegeven hebben aan de RTA ten opzichte van de twee andere Zeus RTA's.

De logo's zijn wel zo goed als hetzelfde gebleven.

8DDJyNI.jpg

GaqS4hO.jpg

510 pin steekt meer dan voldoende uit om hybrid safe te zijn.

Pjn45Zh.jpg

Topfill is heel makkelijk, gewoon een kwartje draaien aan de topcap en deze komt los.

Tab42ik.jpg

810 driptip zit er standaard op, je krijgt ook een 510 driptip adapter als je dat liever gebruikt.

jB8PbCl.jpg

Deze twee driptip krijg je, een ultem en delrin driptip.

Beide zijn ze low profile.

tlCuoTo.jpg

Top airflow dus ideaal voor mensen die niet zeker zijn van hun wicken.

Vaak zien top airflow tanks er ook wat beter uit en ze geven ook niks condensatie af op je mod zoals bottom airflow dat doet.

gKapp7T.jpg

Voor de mensen die niet graag een bubble glas zien krijg je ook een gewoon recht glas.

Bubble is 4.5ml en het rechte 3.5ml.

Vfob7dn.jpg

De kamer binnenin.

ANSIRi7.jpg

Voor de airflow hebben ze dit systeem gebruikt, zijn ondertussen nog enkele RTA's die iets gelijkaardig gebruiken.

Het maakt de kamer wel heel compact wat een warmere vape geeft en ook iets meer smaak.

eeG7sbW.jpg

Rw7oDFh.jpg

Dan het deck, dit is een postless deck maar je moet je coils niet echt op een heel precieze maat knippen.

Zo lang de beentjes onder de 5mm blijven zit je goed.

n5A9zWR.jpg

adXQ6ql.jpg

L32BcaB.jpg

5Ih5Plr.jpg

Voor de build heb ik katoen van Boss Device gebruikt en een setje alien coils van forumlid Loyal_2the_coil.

SYaej6w.jpg

pLOfaDP.jpg

Rco7BwS.jpg

482WASr.jpg

Voor de foto review had ik de beentje heel kort afgeknipt, in het filmpje heb ik ze veel langer gelaten.

Maakt ook eigenlijk niet uit of je coils de base raken.

Zso3Z60.jpg

Wicken is niet anders dan andere dual coil RTA's.

Gewoon de gaten opvullen met katoen, niet gaan volproppen maar gewoon vullen.

NIuSO9k.jpg

6WAjuDO.jpg

gu6CzbT.jpg

Ik ben het niet gewoon om een review te maken van een kleurrijke tank, gelukkig heb ik de Innokin Proton mod waar een blauwe atty wel mooi op staat.

sAJwFwU.jpg

2Rds6CN.jpg

Mijn bevindingen:

- Deze Zeus X is niet te vergelijken met de twee voorgangers, deze X is voor mij dan ook veeeeeel beter.

- Smaak heb ik niks over te klagen, de kamer is heel compact gehouden en dat doet toch iets met de smaak.

- Airflow is niet de stilste maar wel "smooth" en helemaal niet turbulent, dat had de vorige Zeus wel.

- Tank zit goed in elkaar, schroefdraad loopt goed en o-ringen zijn goed.

- 3.5 en 4.5 ml inhoud is niet slecht.

- Makkelijk te builden door dat postless deck met de ruimte onderin.

Heb eigenlijk niks te klagen over deze RTA, dacht eerst van ohwjee dat zijn ze weer met hun middelmatige Zeus RTA maar deze is toch wel echt een grote verbetering geworden.

Al bij al toch iets dat mijn aandacht trekt.

De engine een en twee zijn óók in die trand en die zitten bij mijn favorieten.

Sinds ik vorige week een flesje Kanzi van darkstar binnengekregen heb gebruik ik tijdelijk een prince tankje op de g privat, en die voldoet niet aan de verwachtingen.(was het enige lege tankje dat ik had)

Dus is de x een nieuwe aanwinst.

Nu maar wachten tot hij binnen komt.

Deze zeus ziet er een pak beter uit met het bubbelglas, het deck is simpel gehouden maar toch sjiek, I like it 🙂

Bedankt voor deze mooie review Jim, de RTA is net in het mandje gevallen.......

Ik ben nog wel tevreden over de zeus deal , en vraag me toch af of dit dan een echte vooruitgang zal zijn tegenover mijn zeus dual......

@DutchMrD: op gebied van airflow toch wel een grote verbetering tegenover de dual

Posted (edited)

@Jim Ik hou wel van een erg losse trek, dan zou dat zeker een pre zijn.

Edited by DutchMrD

Ik heb deze ook sinds kort en ik betrap mezelf er steeds meer op dat de liquid nu wel heel snel verdampt 😜

De mijne is óók al eventjes in gebruik , wel een styled uitvoering maar werkt goed.

Hoog verbruik klopt wel maar met het bubble glas geen probleem.

Kan die tank niks aan doen hoor dat je veel liquid verbruikt, het mannetje dat op de vuurknop drukt en de coils geplaatst hebben daar en tegen... 😋

Dat hetzelfde mannetje dampt op 90W op zijn Triade helpt er ook niet aan 😜

Ik denk dat ik op zoek ga naar een tweede exemplaar voor de custards 😉

Je zou de Rebirth RTA ook kunnen overwegen, is ook een hele goeie.

Iemand de Zeus X al geprobeerd met 1 coil dus als single coil build ?

zo ja graag uw bevindingen en smaak ? 

Men welke coil diameter viel het beste mee ?

vele vragen maar ja als iemand die info heeft hoor ik het graag 

Voor mij persoonlijk is smaak belangrijker dan damp productie wou ik nog vermelden 

al op voorhand dank

Ik vermoed dat je dan wel een grote diameter coil moet nemen omdat je voldoende katoen in de wickgaten moet krijgen.

Ik heb het getest als single coil omdat ik vaak las dat het zo goed zou zijn en had er een 4mm coil in gestopt.

Tja blijkbaar zijn veel mensen veel sneller tevreden van hun vape dan ik, als single coil vond ik er niks aan...

Teveel airflow en turbulent, smaak had je wel maar zeker niet wat het moet zijn.

Posted (edited)

Bedankt om het te testen Jim en ook voor de info .

ik gebruik het liefst de single coil rta’s en smaak is voor mij het belangrijkste dus rekening houdend met jou bevindingen zal de Zeus X dan niks voor mij zijn .

dan hopen dat er een Zeus X single coil volgt

bedankt Jim 👍

Edited by Michel Knapen

Ik had last van een flinke overstroming in de Zeus X.De oplossing heb ik gevonden op yt.Ik ben waarschijnlijk niet de enige.Ik heb deze magische truuk gisteren gedaan en hij is nog steeds niet overstroomd.

Niet weggooien dus.