Jump to content
Ruben97

RTA op mech tube

Recommended Posts

Posted (edited)

Sinds kort gebruik ik thuis een mech tube waarvan ik zeer tevreden ben, is een aangenaam compacte setup terwijl ik voor onderweg vaak een kleine squonker heb. Ik merk echter dat als ik wat onvoorzichtig squonk mijn mod, handen en jaszak wel eens plakkerig worden en vroeg mij zodanig af of een rta misschien niet wat handiger was voor onderweg. Nu is het zo dat als ik aan een mech tube denk, daar in de eerste plaats rda's & mogelijk rdta's bijkomen, ik zie echter weinig of nooit een rta op een tube.. is hier een reden voor of kan ik, zonder mij al te veel zorgen te maken, gewoon mijn serpent elevate (met veilige build uiteraard) op mijn tube plaatsen? Ik heb op zich nog wel een gewone, gereguleerde box mod waar die tank op kan maar die is nogal groot en zwaar vergeleken met mijn andere twee 'daily drivers' dus als het anders kan laat ik die liever thuis 🙂 

Alvast bedankt 🙂 

Edited by Ruben97

Zolang de + van de 510 pin van de tank uitsteekt kan het, hoe verder hoe beter, als ie niet uitsteekt, oftewel op gelijke hoogte zit met het schroefdraad, dan krijg je instant sluiting als je vuurt

Zoals oomkubus zegt het kan ja. Vaak steekt de pin niet ver genoeg uit. Een klein beetje uitsteken is niet ver genoeg. Hij moet best wel "penetreren". Verder als jij dat graag wilt is dat geen probleem.

Identiek hetzelfde als bij een RDA.

In elke review die ik maak vermeld ik ook altijd of de 510 pin lang genoeg is of niet.

Posted (edited)

❗FBT edit, onnodige quote verwijderd❗ 

Woord technisch correct 😂

Edited by Sub-Ωhm

Ik gebruik alleen maar RTAs op tubes. Zorg alleen dat je zeker weet dat er geen short in de kamer optreedt: sommige mensen bouwen wel op een reg mod / ohm meter, halen de hotspots weg etc, maar testen niet nog ff of de RTA goed werkt als die weer in elkaar geschroefd is. En als je em dan op een tube schroeft en dan pas voor t eerst vuurt en er toch sluiting ergens in de kamer optreedt dan heb je een probleem. 

20190310-190919.jpg

Geen enkel probleem 🙂

En mocht je problemen hebben met de lengte van je 510 zou je altijd nog kunnen kiezen voor een niet hybride mech of een unregulated tube met mosfet.