Jump to content

Op zoek naar nieuwe praktische RDA


flasheh

Recommended Posts

Hey

 

Ik gebruik ondertussen al meer dan een jaar mijn Goon, Recoil Rebel en Dead Rabbit in rotatie. Hoewel ik alle drie goed vind is geen enkele perfect. 

De Goon is heerlijk om te dampen maar vreselijk om te bouwen, De Dead Rabbit is super simpel om te bouwen maar minder om te dampen en de Recoil zit wat in het midden.

Ik volg de nieuwigheden niet meer op zoals vroeger en vroeg me af wat tegenwoordig goeie aanraders zijn.

Gemakkelijk op te bouwen is het voornaamste, alle tips zijn welkom.

 

Bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL200628

Ik ben echt geen kenner, nou ja, alle RDA's voor mij zijn vooral wat rommelig. vaak plakkende handen etc. Ik houd het voornamelijk bij tankjes....... echter. Ik heb natuurlijk wel wat RDA's getest. Eentje die mijn verwachtingen ver overtof en het vooral heel goed deed tov mijn klachten was de Profile RDA. Deze werkt dan wel het beste met een mesh, nog niet getest met coils. Dit vind ik één van de minst rommelige RDA's welke ik heb getest, moet er wel bij zeggen dat ik deze squonk. Met een Mesh zit er zoveel wick in dat het bijna onmogelijk is om met dit ding te lekken. De bouw en plaatsing van de luchtgaten zijn hier een grote bijdrage aan. Het ding is echt zeer eenvoudig te bouwen en de smaak is fantastisch (met mesh). Voor mij een van de beste RDA's. Maar nogmaals, ik ben geen kenner en heb hooguit 7 verschillende RDA's getest en meestal was ik er snel klaar mee. De Wotofo Profile gebruik ik echter nog steeds.

 

Edited by Darksand
Link to comment
Share on other sites

Tgoh, niet meteen last van plakkende handjes en rommeligheid. Eerder al wel problemen gehad met lekkende tankjes. Het enige nadeel is dat je altijd flesjes liquid op zak nodig hebt. Maar dat wordt wel gewoonte, tot zover dat je flesjes bij hebt zelfs met een net gevuld tankje.

 

Ik bekijk de Profile RDA alvast, heb die naam nog al horen vallen denk ik.

Link to comment
Share on other sites

The drop, the bonza(1.5), wotofo faris is wel een rd(t)a, het is dus een rda of rdta wat je wilt. Zijn allemaal beetje dezelfde stijl als je opnoemt.

 

Dan heb je de tauren rda en de coilart dpro, zijn ook dual coils maar een ietsje strakkere hit. Dan die airflow kannonen zoals de goon.

Link to comment
Share on other sites

Op eerste zicht zitten er een paar leuke tussen. Bedankt!

 

Dat terzijde heb ik duidelijk nog heel wat nieuws gemist aangezien geen enkele shop nog naar België kan/wil verzenden. Zelfs gearbest niet... 

Link to comment
Share on other sites

de Wasp nano is ook makkelijk te bouwen met 1 coil. Kost ook maar weinig.

De Wotofo profile is inderdaad heel goed (vind ik). De eerste paar hijsen moet het ff inwerken maar daarna hmmm

Link to comment
Share on other sites

Hier ook een Wasp Nano, fijne rda, zeer goede smaak. Gebruik hem hier op een squonk mod maar er zit ook een dichte 510 pin bij dus je kan hem ook als dripper gebruiken. Verder eigenlijk geen rda in huis, tenminste geen die ik aan zou raden.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Gebruik nu al een half jaar afwisselend en uitsluitend twee squonk mods, de Hugo Vapor en een Pulse met de Vandychip. Beide zijn opgebouwd met een Wasp Nano en een Vaponaute Supersonic.

Het valt steeds moeilijk kiezen tussen beide rda's, maar mijn favoriete combinatie blijft toch wel de HV squonk mod en de Supersonic rda erop. Grijp ik steeds naar terug.

In de Wasp kun je moeilijk  'exotische' coils bouwen wegens de beperkte ruimte, daar damp ik dan ook meestal een coiltje van 0.5 in. De Supersonic bouw ik op met een 0.2 coil.

Beide rda's kun je moeilijk 'dampkanonnen' noemen maar geven je wel een fijne smaak.

 

Link to comment
Share on other sites

On 5-3-2019 at 18:08, KeesB said:

de Wasp nano is ook makkelijk te bouwen met 1 coil. Kost ook maar weinig.

De Wotofo profile is inderdaad heel goed (vind ik). De eerste paar hijsen moet het ff inwerken maar daarna hmmm

 

Ik heb zelf geen ervaring met mesh maar begrijp dat het als een coil fungeert , alleen hoeveel ohm is zo een mesh strip voor de Wotofo profile dan ? 

 

En waar kan je het beste die profile kopen, met kant en klare katoen wick strips (wordt er 1 standaard bijgeleverd zag ik op youtube)

Link to comment
Share on other sites

 

De kanthal mesh is hier nu 0,14 Ohm. Het is niet echt een coil meer maar meer een boogje met daaronder de katoen.

Ik heb de profile bij ali gekocht met een doosje katoen en een buisje met mesh maar het kan ook zijn dat 1 van die dingen er toen bij zat in een aanbieding of allebei.

De katoen die er dan bij zit zijn van die veters maar je kunt het zelf ook maken van een velletje muji katoen. Haal de buitenste velletjes er af, knip een cm van de breedte af en rol het op en trek het onder de coil door.

Bij youtube zijn wel voorbeelden te vinden van hoe je de wick zou kunnen plaatsen en niemand houdt je tegen om zelf wat te proberen.

 

Link to comment
Share on other sites

oh houd je er dan wel rekening mee dat die profile voor DL is want er komt behoorlijk wat damp van af.

Zwoofs heeft geen Wotofo maar als je toch online wilt bestellen, kijk dan bij aliexpress.com of fasttech.com

Link to comment
Share on other sites

Zie trouwens bij Crown IV (leek me ook wel tof) ook Direct Lung , maar kan je daar dan absoluut niet mouth to lung mee doen ?  ik had voorheen een kanger subtank en maakte sub ohm coils, maar deed Mouth to Lung.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik ben ook op zoek naar een praktische RDA, en vroeg me af of er RDA's bestaan met fabriekscoils (liefst mesh).

 

Ondanks dat ik zelf coils kan maken en wicken leek het me wel makkelijk als dat bestaat in plaats van weer opnieuw alles aan te schaffen om te coilen.

 

@Darksand Jij bedoeld zeker deze: https://www.e-wolk.nl/nl/profile-rda.html  ?

 

Ik ben jaren uit de damp scene geweest en heb geen ervaring met zelf Mesh wicken. zijn die mesh ' blaadjes ' kant en klaar op maat te koop voor die profile dat je weet of knip je dat met een schaar op maat ?

 

 

Edited by Vapeco
Link to comment
Share on other sites

Ik vind een rda toch veel makkelijker bouwen dan een rta. Je kunt nooit te veel katoen in een paar wickgaten stoppen want die zijn er niet.

De wotofo profile rda is reuze makkelijk te bouwen. Bij ali zijn aanbiedingen met extra mesh en katoenen veters waarmee je wel een half jaar vooruit kunt. Zoveel hoef je er niet extra bij aan te schaffen. Ik heb nog geen rda gezien met fabriekscoils. Het heet daarom rebuildable driper atomizer.

Ze zijn geen van alles moeilijk te builden. Dat kleine beetje moeite moet je gewoon willen doen.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@KeesB Daar heb jij weer gelijk in, het heet inderdaad niet voor niks rebuildable.  ?

 

Is er bij ali trouwens geen risico dat je een chinese clone koopt ?

 

En tot slot;  hoe weet je hoeveel veters/katoen je erin doet ? zelfde als met andere coils gewoon fluffy houden ?

Link to comment
Share on other sites

@KeesB Thanks, ik vond ondertussen ook het filmpje hieronder, ziet er inderdaad super simpel uit.  Alleen even uitzoeken waar je zo kant en klaar dat katoen koopt (in dat plastic hulsje) Denk dat ik die profile ook maar ga kopen, ideaal om liquids te proeven zonder een hele tank te vullen.

 

 

edit: heb inmiddels ook het kant en klare katoen gevonden op https://www.e-wolk.nl/nl/agleted-organic-cotton-6mm.html

 

en de mesh https://www.e-wolk.nl/nl/profile-rda-mesh-coil.html

 

Precies wat ik zocht dus, wél zelf builden maar super makkelijk.

Edited by Vapeco
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...