Jump to content

Vanilla Custard - Eerste mix


JoshuaMitchelMars

Recommended Posts

Een goede middag,

 

Ik vape al een tijdje en heb verschillende mods versleten en liquids verbruikt en uiteindelijk kwam ik tot de conculssie dat ik wil beginnen met het maken van eigen liquids. Ik damp zelf veel vanilla custard liquids en ben er zelf erg dol op en wil dit dus nu zelf maken (experimenteren). ik gebruik zelf de site van steam engine voor verhoudingen samen te stellen en ik heb dus een vraag.

Als ik een flesje van 10ML heb en van The flavor apprentice (vanilla) 5% toevoeg op 18mg/ml (30% VG en 70% PG) en mijn target dus 6mg/ml op (30% VG en 70% PG) zegt de site dus dat ik:
Nicotine base (PG/VG): 3,68g
Flavor: 0,52g
VG: 2,52g
PG: 4,32g

Mijn vraag is heeft iemand al zoiets toegepast of gemaakt die mij hierop feedback kan geven. Ik zelf heb geen idee wat voor smaken er het beste bij passen op (pure) vanilla custard.
Ik heb de spullen nog niet in huis en ben nog niet van plan ze te bestellen voordat ik een feedback heb gekregen en tips en/of tricks zodat ik rustig kan gaan experimenteren met de verhoudingen e.d. Mij is wel gezegd dat het verstandig is om eerst laag (kwa flavor) te beginnen zodat je niet meteen het recept verpest door de hoge dosering smaak.

Ik maak voor geen enkele site of merk reclame of dergelijke maar wil er wel bij toevoegen wat voor nicotine boosters en spullen ik dan wil halen voor mijn mix.

Waar ik aan zat te denken om te halen voor mijn mix/recept:
Nicotinebooster 30% PG/70% VG (6mg/ml nicotine)
VDLV Base 500ml 20% PG/80% VG (omg/ml nicotine)
TFA Vanilla Custard Aroma 15ml (PG Base)

En natuurlijk niet te vergeten de flesjes, naaldinjecties of pupetje, weegschaaltje en handschoenen als voor PBM's.

Ik hoop dat ik mij netjes aan de regels hou en niet na mijn eerste post verbannen wordt of een waarschuwing op mijn naam krijg door deze gegevens te delen voor eventuele feedback.
Als er toevoegingen zijn of tips voor mijn eerste mix hoor ik dat graag.

 

Ik hoop voldoende te hebben toeglicht en ik hoop snel op bericht.

Alvast bedankt!

Hoogachtend,

Joshua Mitchel Mars.

Link to comment
Share on other sites

Welkom nog joshua,

 

Dit soort gegevens mag je gewoon delen hier hoor , anders weet niemand wat je precies wilt maken toch ?

 

Het mixje wat je wilt maken op 5% zal waarschijnlijk wat laffe smaak opleveren , een tfa aroma kun je rustig op 10% mengen en met hogere vg verhouding zelfs wel 15 of 20 %.

Maar een single smaak aroma valt vaak toch tegen , zoek anders op het forum eens naar paar leuke recepten en test die uit !

Over het algemeen passen fruit smaken erg goed bij custards vind ik zelf.

 

Verder hebben custards over het algemeen wel een maandje of zelfs 2 nodig om goed op smaak te komen hou daar rekening mee.

 

Een paar spuitjes en flesjes is voldoende trouwens , niet perse weegschaal nodig en handschoenen ?

Je bent geen zoutzuur aan t mengen ?

Zolang je maar hygiënisch te werk gaat komt t vast goed.

Ga je lekker inlezen hier dat zal al hoop verduidelijken voor je.

  • Thanks 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, JoshuaMitchelMars said:


Als ik een flesje van 10ML heb en en mijn target dus 6mg/ml op (30% VG en 70% PG)
Heb je dit goed opgeschreven of heb je de verhouding PG/VG omgedraaid?

 

Waar ik aan zat te denken om te halen voor mijn mix/recept:
Nicotinebooster 30% PG/70% VG (6mg/ml nicotine)
VDLV Base 500ml 20% PG/80% VG (omg/ml nicotine)
TFA Vanilla Custard Aroma 15ml (PG Base)

Met dit verlanglijstje gaat het bovenstaande ben ik bang niet lukken
 

 

Wat Kurmit zegt over leuke recepten....... Kijk dan eens op deze site

Edited by cybmov
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Dankjewel voor de (snelle) feedback @Kurmit!

Ik heb nu even gekeken op Steam Engine en gekeken op een site waar ik DIY Aroma kan bestellen en ik kwam op een idee om dus dan 10% TFA Vanilla Custard toe te passen met bijvoorbeeld 3 ~ 6% Sweet Cream Aroma (of Whipped Cream Aroma) om het een cream(ig) effect te geven.

Dus als ik:
TFA Vanilla Custard 10% = 1,05g
TFA Whipped Cream 6% = 0,63g
Nicotine base liquid (70VG/30%PG) 18mg/ml = 3,97g
(target nicotine strength 6ml/ml > 70%VG/30%PG.
VG = 5,89g
PG = 0,41%

Gebaseerd op 10ML

ik had even gekeken op een website maar daar kon ik alleen VDLV Vincent Base 500ML (gebaseerd op 70%PG/30%VG, 50%PG/50%VG, 20%PG/80%VG of 100%VG) kopen en nergens een pure base van VG en PG zodat ik dit individueel kan toevoegen op mijn mix.
Als U nog een suggestie heb voor eventuele aroma's hoor ik dat graag en/of opmerkingen.

Hoogachtend,

Joshua Mitchel Mars.

Link to comment
Share on other sites

@cybmov Ik had het verkeerd geïnterpreteerd de 18mg/ml (30% VG en 70% PG)  is de nicotine (kant en klaar van een website) met de juiste verhouding zou dat gelijk staan aan 6mg/ml.
En dan is mijn vraag omdat U toelicht dat het niet gaat lukken, wat is dan de oorzaak dat het dan niet gaat lukken als ik vragen mag? zodat ik dit als reflectie kan gebruiken zodat ik dadelijk wanneer ik de spullen in huis heb aan de gang kan gaan en kan gaan experimenteren.

Ik zal even kijken op de website die U heeft doorgegeven. Bedankt!

Ik hoop voldoende te hebben toegelicht,

Hoogachtend,

Joshua Mitchel Mars.

Link to comment
Share on other sites

Cybmov doelde op de pg en vg verhoudingen die je noemde , je wilde een hoog pg mengsel maken maar je ingrediënten waren hoog vg.

En dan gaat dat niet lukken natuurlijk.

Zal vermoedelijk een typefout zijn maar wel even in de gaten houden dus.

 

als je diverse aromas samen gaat mengen en bv beide aromas dienen op 10% gemengd te worden bij single gebruik dan word dit lager bij gemengd gebruik omdat je anders te hoog gehalte aroma krijgt , dan zou je bv 7 en 3% of 5 en 5 % gebruiken afhankelijk van hoe sterk moet iets smaken etc.

Vandaar dat je in eerste instantie vermoedelijk beter af bent met een bekend recept van iemand anders ipv zelf het wiel gaan uitvinden met de nodige trial en error.

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@Kurmit Dankjewel, Ik hou de vuistregel (ongeveer) 10% aan voor aroma's. Ik had nog even gekeken op google voor pure base van PG en VG en ik had al wat gevonden (om dit kort te sluiten vanwege mijn vorige post). Ik heb nu zelf 3 aroma's voor aroma's en zal moeten experimenteren welke ik dus meer naar voren wil halen en welke juist op de achtergrond wil houden.

De nicotine kan ik gewoon bestellen als booster die in 10ML zitten en die erbij toevoegen? En wat is verstandig kwa verhouding van VG en PG als ik nicotine wil toevoegen op 10ML, aangezien de website aanbeveeld om bij 30ML te beginnen (voor de verhouding 6mg/ml).

Ik hoop voldoende te hebben toeglicht.

Hoogachtend,

Joshua Mitchel Mars.

Link to comment
Share on other sites

Het mag best iets minder officieel Joshua, we  (ik iig) zitten hier in onze zondags kloffie prettig wolkjes te blazen. ? Niet in driedelig op kantoor met de Audi voor de deur. Zeer netjes hoor, maar dit is een informeel kluppie..

 

Wat aroma's betreft: het ligt er maar helemaal aan hoe geconcentreerd deze zijn. En dat is erg merk-afhankelijk. TPA is minder geconcentreerd en daarvan kan je rustig 10% doseren.. Ik zou het met FA aroma's echter niet doen..

 

Verder adviseer ik je om een (paar) recept(en) op genoemde site uit te zoeken, en daar een beetje gevoel voor proberen te krijgen.

Link to comment
Share on other sites

@TheRich Oke dankjewel voor de feedback en ik zal er wat meer op letten om het anders wat minder 'officieel' te maken, het zit gewoon zo in me om zo formeel over te komen ?
Ik zal ongeveer 10% aan aromas aanhouden en dan de base + nicotine toevoegen op een VG en PG basis en verder heb
ik hieronder (de bijlage) een voorbeeld van een mix en de vraag is, is dit zo ongeveer een mix wat ik kan aanhouden en hiermee verder experimenteren.

Ik had gekeken op de website savevape en ik zag dus een custard en een vanille base met cheesecake, die cheesecake heb ik evrvangen door een whiped cream.

De nicotine base was alleen beschikbaar op een 50/50 VG/PG want de 100% was uitverkocht, en 50/50 lijkt mij ook een goede verhouding.

MIX1.PNG

Link to comment
Share on other sites

Je kan ook altijd nog voor de zgn one-shots gaan, zoals bijvoorbeeld chefsflavours die heeft. Kreeds of ABC zijn goede starters voor custard. Al s je t nog makkelijker wilt kun je kijken bij flavourboss of driphacks etc.....daar hebben ze kant en klare oplossingen. 

 

Smaken die goed bij custard passen zijn vaak fruitsmaken, zoals blueberry of citroen en aardbei. 

Ga er trouwens maar vanuit dat je bij de meeste custards rond de 20% aroma zal uit komen.  Alleen sommige Duitse en Poolse aroma's zullen minder nodig hebben. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Oh ja en idd, als je een keer wat bij chefs flavours besteld: De Nice Custard cream(eigenlik een soort kokoskaakje, maar vooral lekker romige vanillemeuk)  is een perfecte basis om aardbeien of blueberry oid doorheen te gooien. Dan heb je al een complexe smaak te pakken en die maak je nog leuker...

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Ik heb deze producten besteld en ik ga hiermee proberen mee te experimenteren.

QPharm - 500ML - 100% VG Base - 0MG
QPharm - 500ML - 100% PG Base - 0MG
TFA - Vanilla Custard Aroma, Whipped Cream Aroma, French Vanilla Aroma, Sweet Cream Aroma (PG base)
INSANE 10x10 Tm NIC BOOSTER VG50%/PG50% (Nicotine sterkte 20mg)

Overige producten;
10x VAPE SPUIT 1 ml
5x VAPE DIY FLESJE 10 ML
5x VAPE DIY FLESJE 30 ML

Ik denk dat ik hier wel even 'zoet' mee ben. Als er nog toevoegingen zijn hoor ik dat graag.

Hoogachtend,

Joshua Mitchel Mars.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@vliegende.cisse Dankjewel voor de feedback, mocht ik in de toekomst nieuwe aroma's halen zal ik die zeker halen en proberen! De Dulce de leche is dat een goede aroma? Zo ja, welke aroma's worden daar veel voor in toegepast zodat ik daar in de toekomst ook rekening mee kan houden. Niet dat ik bijvoorbeeld drop met dulce gebruik (is een voorbeeld). Maar ik neem aan dat het meer als bakery wordt beschouwen of?

Hoogachtend,

Link to comment
Share on other sites

@vliegende.cisse Dankjewel voor de input. En ik was er ook wel achter dat je die combinatie niet samen gebruikt en leche is inderdaad melk. Ik zal de volgende keer die ook erbij bestellen en kijken of die aroma er beter bij past dan bijvoorbeeld de whipped cream of de sweet cream.

Wanneer mijn producten binnen zijn zal ik de verhouding van de whipped en sweet toepassen en de vanilla hetzelfde houden en alleen de % veranderen bij die twee om te kijken of ik dan ook daadwerkelijk verschil proef en of de ene met een hogere dosering prettiger aanvoelt en proeft dan bij de ander. Ik hou het mijn 'mix' sowieso op de hoogte.

Bedankt voor alle input/feedback!

Hoogachtend,

 

Link to comment
Share on other sites

Even een terugkoppeling.

Ik heb vandaag net mijn eerste mix gemaakt (10ML better be safe then sorry) op basis van deze ingrediënten:

  • Nicotine base (50%PG/50%VG) 3.00ml/3.44g (gebaseerd op 6mg/ml nic (sterkte 20Mg))
  • CAP Vanilla (PG) 0.70ml/0.73g
  • Yellow Cake (PG) 0.20ml/0.21g

  • Shisha Vanilla (PG) 0.18ml/0.18g

  • Sweet Cream (PG) 0.10ml/0.10g

  • Popcorn (PG) 0.05ml/0.05g

  • Super Sweet (PG) 0.05ml/0.05g

  • FTA French Vanilla (PG) 0.18ml/0.18g

  • VG BASE 3.50ml/4.41g

  • PG BASE 2.05ml/2.13g


Nu kan het steepen beginnen en ben ik benieuwd of het te pruimen is.


 

Edited by JoshuaMitchelMars
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik heb nog een mix gemaakt (wat niet gericht is op een custard) maar voor een vanilla 'cream' idee:


Onderstaande recept is gebaseerd op 10ML!

  • Nicotine base (50%PG/50%VG) 3.00ml/3.44g (gebaseerd op 6mg/ml nic (sterkte 20Mg))
  • TFA - French Vanilla (PG) 0.85ml/0.89g
  • IWA - Shisha Vanilla (PG) 0.15ml/0.16g
  • TFA - Whipped Cream (PG) 0.10m/0.10g
  • FW - Popcorn (PG) 0.07ml/0.08g
  • VG BASE 5.49ml/6.92g (70%VG)
  • PG BASE 0.34ml/0.35g (30%PG)
Link to comment
Share on other sites

Nu de sapjes donker en niet te koud wegzetten en dan het hoofd ingredient nog...

Heel veel geduld ??

Ik ben ook erg benieuwd wat hier uit gaat komen !

Je bent er wel gelijk met beide benen in gesprongen iig ?

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Even wat ongevraagd advies. Ik ken die popcorn niet, maar vraag me af of die in een custard past eigenlijk. Niet echt een combinatie die je in het echt vaak tegenkomt.

 

Tevens is het vaak makkelijker om wat lekkers te brouwen door te beginnen met weinig aroma's en dat evt later uit te breiden.

 

Misschien is zoiets op basis van jouw aroma's een leuke basis om te starten:

Tpa Vanilla custard 4%

Tpa whipped cream 2.5%

Inw shisha vanille 2%

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Steve ik snap de 'verontrusting'. Die popcorn die ik erbij heb toegevoegd was meer voor de 'achtergrond' (omdat ik heb gelezen dat deze aroma licht 'buttery' is en redelijk zoet is) en ik de Custard een unieke smaak wil geven. Als het niet zou smaken (wat tevens een goed idee is om nu te doen) een mix te maken zonder die eventuele popcorn aroma er in.

 

Ik heb vannochtend een klein beetje aroma in mijn clearomizer gedaan en de smaak valt nu wel mee maar ik proef wel al de elementen van een custard en ik snap dat de smaken nog niet optimaal zijn maar ik ben wel zeker benieuwd wanneer de smaken dus optimaal zijn.

 

Edit: mijn tweede mix is puur experimenteel om te kijken of een goede vanilla cream(ish) aroma liquid op basis van deze ingrediënten goed zal smaken/uitpakken.

Edited by JoshuaMitchelMars
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...