Jump to content
rita2019

Opzoek naar een goede tabaksmaak

Recommended Posts

Posted (edited)

Heb de liquid van Dewy's silver tobacco 3 mg. Zou normaal moeten naar tabak smaken maar weet niet waar het naar smaakt, in ieder geval niet naar tabak, heb ook een rare nasmaak die de ganse dag in mijn mond blijft. Door het feit dat je hier in België niet kan proeven zou ik jullie willen vragen welke liquid de meeste tabaksmaak heeft. Ik rook Belga light. Alvast bedankt.

Edited by Sub-Ωhm
Titel verduidelijkt

Goeiemorgen @rita2019, ik heb jouw vraag verplaatst naar "Hulp bij je keuze"

Ben tevens zo vrij geweest je vraag in de titel te verwerken.

Succes 👍 

Dit lijkt me geen slecht idee, bedoel je de millers goldline ?

2 minutes ago, Sub-Ωhm said:

Goeiemorgen @rita2019, ik heb jouw vraag verplaatst naar "Hulp bij je keuze"

Ben tevens zo vrij geweest je vraag in de titel te verwerken.

Succes 👍 

Sorry dat ik het in de verkeerde topic heb geplaatst

Sorry is nergens voor nodig, wij zijn er ook om te helpen, de juiste plek met de juiste titel zorgt voor het snelste en vaak beste resultaat 👍

Welkom trouwens 😀 

1 minute ago, Sub-Ωhm said:

Sorry is nergens voor nodig, wij zijn er ook om te helpen, de juiste plek met de juiste titel zorgt voor het snelste en vaak beste resultaat 👍

Welkom trouwens 😀 

Dank u, dat vind ik trouwens aan jullie Nederlanders zo ontzettend leuk, dat jullie zo vriendelijk zijn en zo behulpzaam. België kan zich daar een voorbeeld aan nemen.

Goldline ook die is wel veel duurder, de gewone is best goed 🙂

😊 dankje, maar naast vriendelijk en behulpzaam zijn we soms ook streng...

Lees b.v. onderstaand topic even door m.b.t. quoten op ons forum 😉

Kijk ook eens naar de Hangsen tabak liquid. Deze komt volgens ervaren dampers het dichtstbij de echte tabak smaak. Succes met je zoektocht!

1 minute ago, K&H said:

Goldline ook die is wel veel duurder, de gewone is best goed 🙂

Bedankt, ga direct een bestelling doen.

6 minutes ago, rita2019 said:

Bedankt, ga direct een bestelling doen.

Kan ze niet bestellen, de liquids met nicotine mogen niet verzonden worden naar België.

Sorry, je hebt gelijk, zal niet meer quoten 😏

Dit vind ik nu toch erg dat ik van Nederland geen liquid met nicotine kan bestellen 😒

Black-Note NET tabak aroma en liquid, de beste gefilterde en minst aankoekende NET tabak liquid.  black note shop.

Je kan het ook zelf maken maar raad ik uit eigen ervaring af, de coil koekt met een dag aan en dan komen ook de verbrande aangekoekte deeltjes los van de coil en die vindt je door je hele schoorsteen van je tank en dus ook in je longen.

Ook is er het merk La Tabaccheria maar die koekt ook vrij snel aan en ben je ook dagelijks bezig met coil en katoen schoon te maken, maar dit is alleen een aroma voor zelfbrouwen, ik heb het MTL geprobeerd en DL en bij beidde hetzelfde verhaal zwart aankoeken met losse zwarte deeltjes in de tank, ik ben ermee gestopt omwille mijn gezondheid.

Rita, Millers heeft veel verschillende tabak smaakjes en kan je kopen in oa de Vaporshop (verspreid over Vlaanderen) en vele krantenwinkels.

7 hours ago, rita2019 said:

Zou normaal moeten naar tabak smaken maar weet niet waar het naar smaakt, in ieder geval niet naar tabak

Bedoel je de smaak van een tabaksigaret ?  In tabaksigaretten zitten allerlei toevoegingen.

Als je wilt weten welke toevoegingen in jouw merk sigaretten zit, kun je kijken op deze site, (waar het jaartal niet belangrijk is):

https://www.rivm.nl/toevoegingentabaksproducten/products.html

Posted (edited)

Bedankt allemaal, heb een proefpakket besteld van Miller met verschillende soorten tabak en ook een flesje van Hangsen tabak liquid bij roken.nl.

Was geen enkel probleem om deze naar België te versturen ook met nicotine. Zal nu afwachten om alles eens te proeven. Moet ik telkens van coil veranderen als ik van liquid verander ?

Nee Marianna ik bedoel niet van mijn tabaksigaret, ik bedoel de smaak van de liquid waar een rare nasmaak aan zit.

Edited by rita2019

6 minutes ago, rita2019 said:

Moet ik telkens van coil veranderen als ik van liquid verander ?

Als je alleen met tabakssmaakjes gaat testen/proberen zou ik het niet doen. Ben je zo door je coils heen. Alleen als je hele andere smaken gaat dampen zou ik het doen, of als je tabaksmaak zo vies is(wat je had) zou ik het ook doen. Grote kans dat je die vieze smaak er doorheen blijft proeven

Dacht het ook, want die oude liquid zit toch in de coil dacht ik. Zal hem veranderen zodra ik mijn nieuwe liquid krijg. De handelaar had me gezegd dat ik de coil om de 14 dagen moest veranderen of indien ik een verbrande smaak had.

Dat ligt ook wel een beetje aan de liquid en dampgedrag. Een vast gegeven is het niet in ieder geval 😉

ik deed max 9 dagen met een justfog coil maar meestal na 5 à 6 dagen deed ik er een nieuwe in(zoete aankoekliquids)

die oude smaak blijfbje proeven omdat je hem als niet lekker ervaar, blijft er een vleug doorheen komen. 

Als je straks een tabaksmaak wel lekker vind en je doet er een andere in zonder nieuwe coil merk je dat de smaak wat veranderd na een paar hijsen of een halve tank zonder dat je het vies gaat vinden. Vul je daarna de tank met de nieuwe liquid heb je gewoon de nieuwe smaak. 

Maar dat merk je vanzelf na het gedaan te hebben. Is toch altijd lastig als je iets leest i.p.v. het te ervaren👍

2 hours ago, rita2019 said:

Nee Marianna ik bedoel niet van mijn tabaksigaret, ik bedoel de smaak van de liquid waar een rare nasmaak aan zit.

Ja, dat begreep ik, maar e-liquid kan naar mijn ervaring nooit de smaak van tabak ècht goed evenaren.

Daarom ben ik vele jaren geleden reeds overgestapt op het zelf maken van e-liquids met  totaal andere aroma's.

Ja, inderdaad Sebas lezen is niet het zelfde als ervaren. Heb mijn justfog sedert zaterdag maar omdat ik de smaak van de liquid zo vies vond gebruik ik hem niet meer. Heb de liquid er in laten staan en ga nu wachten tot ik mijn andere liquids heb, heb 6 smaken maar kan voor iedere smaak moeilijk de coil veranderen hé. Heb ik het gevoel dat als ik de andere liquid gebruik de oude smaak er nog teveel doorkomt verander ik van coil. Hou jullie zeker op de hoogte welke ik de beste vind.

Echt een tabakssmaak word het nooit, er is geen verbranding.

Maar van Millers vind ik die tabacco echt dusdanig lekker, dat ik hem met plezier de hele dag dampte.

Bijkomend voordeel, het is ook 1 van de goedkoopste.

geeft een goede keelklap, en redelijk veel damp

@rita2019   

Bij het testen van smaakjes kun je na ieder smaakje de coil even onder een straal warm water schoon spoelen, daarna het overtollige water er uit zwiepen. en dan het volgende smaakje testen. Alleen als je een verbrande smaak hebt ervaren, zal het katoen vervangen moeten worden.

Posted (edited)

BlackNote is erg lekker maar extreem duur. 8 a 9 euro voor 10 ml. Millers idd, vooral tabaco el fuego. Maar zelf maken kan ook, met base en bijvoorbeeld CdD 16 aroma. Ik maak een liter voor ongeveer 20 euro. 

Als je zelf wilt gaan mixen, maak dan kleine hoeveelheden. Is het niks dan is niet alles verpest. Je kunt ook een aroma wat je bewezen lekker vindt nog toevoegen aan de "mislukte" smaakjes. Misschien wordt het dan nog wat.

Edited by Fender