Jump to content
Lorraine

Mod en tank onderweg... Wat nu? /)o_o(\

Recommended Posts

Posted (edited)

Als je gaat DL-en kan je nic gehalte omlaag, je krijgt immers veeeeel meer damp binnen dan wanneer je MTL dampt. 6mg/ml of zelfs 3 mg/ml is al meer dan genoeg. 

Edited by Pazmaster

Ah, dan krijg je dus wel meer nicotine binnen dan bij Mtl. Bij m’n andere topic kreeg ik de indruk dat het dus niet uit zou maken. Ik zal dan ook naar de 10mg nic salts gaan kijken.

Alhoewel die nicotine rush met de huidige 20mg niet onprettig is😏

Ik vind die nic salts echt prettig in smaak en throat hit, maar wil niet door een bepaalde type vloeistof verkeerd met de coil/rta/mod te combineren m’n apparatuur stuk maken. Dat was eigelijk hetgeen waar ik me zorgen om maakte. 

@Oomkobus, niet helemaal eens met jou !!

Wanneer watten er zwart uit komen, ook al zaten ze er maar één dag in, zul je het toch met me eens zijn, hoop ik, dat ze dan verbrand zijn. En dat verbranden, even los van de oorzaak, vindt plaats terwijl je inademt. Dus buiten de damp van je vloeistof, adem je dan ook de rook in die vrij komt bij het verbrandingsproces van je watten.

Da's toch ongezond ! @Marianna ademt dat dus al een langere periode elke dag opnieuw in. Ik, weet niet hoe jij hierin staat, maar ik zou dat niet willen.

Vandaar dat ik dit opnieuw heb aangehaald.......ik vind het zorgelijk wanneer iemand op deze manier dampt.......

7 hours ago, Marianna said:

Wat kan er dan mis zijn met mijn setting ?  Deugen mijn Pico's allebei niet?  Of deugen mijn zelfgemaakte coils èn de fabriekscoils geen van alle ?   Of gebruik ik misschien Muji-katoen die zomaar uit zichzelf zwart wordt ? 

Je Pico's,  coils en Muji katoen, zullen dik in orde zijn. Maar zullen we hier een apart topic voor openen, want we zijn nu het topic van @Lorraine aan het kapen. 

Misschien helpt dit filmpje je op weg. Dit is ook mijn eerste RTA en ik liep ook te kutten in het begin. In het filmpje worden die veters gebruikt en dat is idd makkelijker maar ik had ook al een flinke stapel muji katoen liggen. Ik knip een kleine cm breed en haal dan aan beide zijdes het eerste laagje er af. Dan vouw ik hem dubbel en pak ik een kant stevig vast en draai er een puntje aan. Die kan dan door de coil en als je de rest een beetje dubbel gevouwen houdt, kan je hem er doorheen trekken. Wel met je nagel de coil op zijn plaats houden. Afknippen op lengte dat de uiteinden net de bodem niet raken wanneer je ze door de wickingholes doet. En goed uitkammen met het bijgeleverde schroevendraaiertje. De loskomende stukken katoen kan je er af trekken. Dan stop ik met dat schroevendraaiertje de uiteinden door de wickenholes, even primen en hij is good to go. De 1e puffen proef ik wel wat katoen maar dat daarna dampt ie als een zonnetje.

Ik zou wel even naar je vloeistof kijken want 50/50 is voor zo ver ik weet voor MTL bedoelt. Ik gebruik 70/30 vg pg. En 3mg nicotine is volgens mij zat met de zulke grote dampwolken. Ik gebruik hem tussen 40 en 55w

2 hours ago, Lorraine said:

maar wil niet door een bepaalde type vloeistof verkeerd met de coil/rta/mod te combineren m’n apparatuur stuk maken.

Daar zullen je mod en tank niet van kapot gaan hoor, je liquid heeft geen invloed op je mod. Er zijn wel liquids die plastic tanks kunnen aantasten, dat worden tank crackers genoemd, maar met je glazen tank hoef je je geen zorgen te maken 😉

1 hour ago, Thomaz said:

50/50 is voor zo ver ik weet voor MTL bedoelt. 

Ik zou niet weten waarom, ik damp alleen maar 50/50 met DL.

Het is wat er al eerder geschreven is, bij nic salt i.c.m. echt DL, dus bijv. met een 0.5 Ohm coil of lager, krijg je een enorme dreun door de nicotine die veel zwaarder aankomt dan bij mtl wat over het algemeen met een + 1.0 Ohm coil wordt gedampt. 

Die katoen veters zijn handig alleen wel verrekte duur, wat ook een prettig katoen is, is https://www.mr-joy.nl/nl/cotton-bacon-version-20.html

Heb hem zelf ook en als ik kijk wat er uit is ga ik denk ik 3/4 jaar tot een jaar met een pakje doen. 

Goed gereedschap om te wicken helpt ook een heel stuk https://www.mr-joy.nl/nl/diy/gereedschap/coil-masters-kits/

Overigens hoef je het niet bij mr.joy te kopen, 't is maar om je een idee te geven 😉

12 hours ago, Steamboy said:

Da's toch ongezond ! 

Na circa 44 jaar kettingroken en daarna dampen sinds 2007 mankeer ik nog steeds niks.

Maar dat ik er eerdaags dood bij neer kan vallen, blijft mogelijk.

Ik hoop dat ik binnenkort op mijn 70e  verjaardag nog vrolijk kan dampen.  

3 hours ago, Moppersmurf said:

Kapperslont wickt ook super, voor een tientje kun je levenslang wicken!

Nou....dat is pas echt een straf, zouden ze in Nederland moeten invoeren 😂

M’n custom drip tip is binnen, en hij dampt perfect💜

Foto’s vind ik ‘m geen eer aan doen. 

Het is net een parel met blauwpaars iriserend fluoriet erdoorheen. 

En glow in the dark 😏

81B55FEF-5420-45C4-AB0E-DB39245A9E87.thumb.jpeg.f4e5b41db586a79af40b2c108336c06a.jpeg986E3C03-3332-43E3-A812-33DA37C74701.thumb.jpeg.f6c9c41bc7740a64bb4e9d0c1d89fe49.jpeg4922E8EF-6976-4374-9441-5B48AD5B128A.thumb.jpeg.a2814323f29875e2025f144cfcd7be1e.jpeg

Nu een coil van wotofo erin 0.33ohm, ik denk een platte clapton. Mod geeft 0.29 ohm aan, ook na reset, maar een niet te groot verschil gelukkig. Een nic salt van element erin met 20/80 pg/vg op 24watt. Vind het prima gaan zo. Heb al 2 dagen geen sigaretten meer gekocht😊

Posted (edited)

Die coil is een fused clapton als ik me niet vergis. Dat kleine verschil in waarde komt denk ik omdat je de pootjes net iets korter knipt. 

Goed bezig verder, misschien ben je eerdaags wel helemaal van het roken af. Een goede vape is eigenlijk veel lekkerder, ik was de eerste dag al om en heb sindsdien geen behoefte meer gehad aan een peuk. Sterker nog, ik zou niet eens meer willen. Heb toch 29 jaar gerookt (en geblowt) 

Bij anderen duurt het soms wat langer maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt die peuken lekker laten liggen! Zet 'm op! 

Edited by Pazmaster

Ik heb mijn nieuwe ni80 coils binnen en meteen de oude eruit. Bevalt me zeer goed. 

Foto's van de oude Coil met 3000 puffs.

pico squeeze 2 in bypass mode. 

0.38 ss316l denk ID 2.5

Liquid 12 monkeys - kanzi 80vg/20pg 3mg. 

1552594619521864.jpg

1552594619743263.jpg