Jump to content
Sign in to follow this  
Jim

Dotmod dotSquonk 100w regulated review

Recommended Posts

Toen ik zag dat Dotmod een nieuwe squonker uitbracht en nog gereguleerd ook wist ik direct van die moet ik hebben, en al helemaal toen ik zag dat het een 21700 squonker was.

Heb hun vorige mech squonker ook gehad maar iets erna verkocht omdat die maar 20700 is en die batterijen hebben niet zoveel voordeel als een 18650.

Dotmod heeft altijd strakke mods en die stijl bevalt me wel, geen plastic en toestanden.

Deze nieuwe dotSquonk is ook de kleinste 21700 squonker die ik al in in handen heb gehad, en dat is ook altijd een pluspunt voor mij persoonlijk.

Natuurlijk kun je ook gewoon 18650 of 20700 batterijen gebruiken in deze mod, maar met de Samsung 40T batterijen die nu op de markt zijn is dat wat mij betreft zonde om iets anders te gebruiken in deze mod.

Ik denk dat ik deze keer wel mag vermelden waar ik de mod gekocht heb aangezien de uitbater hier op het forum zit, (wolking van e-wolk)

Beginnen zoals gewoonlijk met mijn Youtube presentatie filmpje, hier overloop ik alles en krijg je wat extra info zoals de afmetingen.

Je doet me plezier door het filmpje even te bekijken of minstens aan te klikken, elke view👁️/subscribe☑️/like👍/comment🖊️ op mijn kanaal weet ik erg te appreciëren.

De verpakking, altijd heel sober bij Dotmod.

ncDaym9.jpg

De spares en extra's, lijkt me wel duidelijk wat het is.

SIBTllc.jpg

Ik heb de zwarte gekozen maar je kan de mod ook krijgen in rood, blauw en goud.

Wil je nog enkele maanden wachten dan zal Dotmod zoals gewoonlijk wel hun "special/limited" kleur uitbrengen, hier is weinig limited of speciaal want het zijn altijd dezelfde kleuren (grijs,groen,paars)

Ik heb al eens gehoord dat ze klagen over de verkoop van hun basiskleuren, als ze daar verbaasd van zijn dan zijn ze dom sorry want veel mensen kennen ondertussen hun manier van werken en wachten enkele maanden tot de speciale kleuren uitkomen.

Maar goed ik zie graag zwarte mods dus die kleur wou ik hebben.

Dat matzwart is natuurlijk wel een vingerafdruk magneet, als je iets of wat klamme handen hebt ofzo dan zie je dat direct op de mod.

Ik zeg het er maar bij en is niks om over te klagen want dat weet je op voorhand als je het koopt.

Strakke vormgeving, enkel één logo en voor de rest niet teveel tralala.

gEvPuPB.jpg

Mi33eT8.jpg

oS0RX0i.jpg

q9YIroq.jpg

ErbHjGO.jpg

GB7PX8C.jpg

Geveerde 510.

9Asi8lp.jpg

Ook binnenin is alles clean afgewerkt.

haSwleJ.jpg

ejSOG8b.jpg

Voor het flesjes hebben ze gekozen voor deze optie, je bent dus verplicht om hun flesjes te gebruiken.

iHps4e7.jpg

Maar het is voor mij geen ramp dat je hun flesjes moet gebruiken want net zoals in de mech versie is ook dit flesje van heel goede kwaliteit.

Voor mij heeft het de perfecte stijfheid, niet te zacht of te hard.

Je moet ook maar licht drukken op het flesje om de liquid naar de RDA te brengen.

En je krijgt twee flesjes, een wit krijg je zowiezo en de andere kleur hangt af van welke kleur mod je koopt.

Koop je de blauwe mod krijg je een blauw flesje en bij de andere kleuren is het flesje ook hetzelfde als de kleur mod.

Het reserveflesje is ook voorzien van een dop en kan je desnoods gevuld met liquid meenemen op verplaatsing wat ook wel handig is.

fW6tbmU.jpg

Een ander speciaal ding is dat de + en - knoppen achter het batterijcover zitten.

Voor mensen die graag veel prullen met hun wattage en instellingen zal deze optie niet leuk zijn omdat je het cover moet verwijderen.

Voor mij persoonlijk is het geweldig, ik ben iemand die zijn wattage instelt en voor de rest kom ik maar zelden nog eens in de instellingen en mis de knoppen dus helemaal niet aan de buitenkant.

En je kan ook niet per ongeluk je wattage ofzo veranderen.

i1igUL5.jpg

Wil je een 18650 gebruiken moet je deze adapter gebruiken.

UcO2U7F.jpg

Voor 20700 of 21700 natuurlijk niet, die past er zo in en zit er ook goed strak in.

Er is ook een lintje voorzien om het je makkelijk te maken.

DkMRKTa.jpg

Het board is heel simpel en basic, geen toeters en bellen.

Alles wat je nodig hebt zoals wattage, voltage en ohm is weergegeven op het scherm en de seconden teller is wat mij betreft zelfs een overbodige functie.

Het scherm is niet heel groot, maar ook niet kleiner dan vele andere mods.

XqjgdmQ.jpg

Dit is je menu, hier kan je kiezen tussen de klassieke instelling zoals curves, bypass, TC en wattage.

Of de TC van Dotmod naar behoren werkt weet ik niet, gebruik het niet.

De optie setting onderaan hier kan je enkel de kleuren van het thema veranderen, in mijn filmpje kan je al de kleuren eens zien.

Deze mod kan je ook niet volledig uitschakelen en dat had ik misschien zelf wel liever anders gezien.

Het is zoals een DNA board en blijft altijd in waakstand staan.

FXyJnZp.jpg

Tot 24mm gaat alles perfect op deze mod zonder overhang, 25mm zou eventueel ook nog lukken zonder dat het echt fel gaat opvallen.

1LYY1Sr.jpg

Nog een handcheck om af te sluiten.

S3Ow5R9.jpg

Mijn bevindingen:

- Is ondertussen mijn favoriete gereguleerde squonker geworden.

- Afwerking en kwaliteit zijn goed.

- Heel klein en compact toestel om een 21700 te zijn.

- Goede squonkflesjes, 7ml inhoud wat net zo goed is als de meeste andere squonkers op de markt.

- Nog geen enkele lekkage ondervonden van het flesje of de bevestiging.

- Simpel menu en tot nu toe werkt het allemaal naar behoren.

- Er zit heel lichte speling op het de covers, maar dan ook echt heel licht hoor en tijdens normaal gebruik zal je hier ook niet veel van ondervinden.

Ik weet dat het goud Dotmod hun ding is maar stiekem hoop ik dat ze toch ooit eens gaan veranderen, het goud is iets wat ook vele mensen afschrikt om hun producten te kopen.

Het is natuurlijk niet overdreven want het zijn maar de knopjes en het niet zo grote logo dat je zal zien, maar toch...

Mijn OCD kan het niet aan om een andere RDA te gebruiken die niet zwart, goud of ultem is.

Een stainless RDA kan ik niet gebruiken, dat zou vloeken met het goud en ik kan het gewoon niet aanzien als de kleuren niet matchen.

Edited by Jim

Heb em ook al weer een poosje in huis en ik ben er ook positief over. Bij mij zit de 510 niet flush wat dus een gap veroorzaakt als je geen beautyring gebruikt, maar het voorkomt ook krassen op je mod. 

Verder helemaal eens met dat goud, was voor mij bijna de reden em niet te bestellen, maar ach, zwarte atty met ultem driptip en het matcht wel aardig. Heb mn e-phoenix resurrection v2 uit de kast gehaald omdat hier ook gouden accenten in zitten. 

Al met al een prima mod. 

4 hours ago, Jim said:

Ik denk dat ik deze keer wel mag vermelden waar ik de mod gekocht heb aangezien de uitbater hier op het forum zit, (wolking van e-wolk)

Als je m zelf gekocht hebt, mag je sowieso altijd vermelden waar vandaan. Als je m gesponsord hebt gekregen van een EU/NL winkel mag je t niet vermelden ivm verbod op promotie/reclame

Enkel als de shophouder hier op het forum zit zal ik het vermelden als ik er aan denk tijdens het schrijven en anders niet meer zoals in al mijn andere reviews.

Links plaatsen enz is een no-go en doe ik ook al een tijdje niet meer, ook op Youtube is het bij de nieuwe reviews zonder links in de beschrijving want volgens de Youtube policy mag het ook niet meer om klikbare links te plaatsen naar producten die onder de tabaksregeling vallen.

Maar dat is allemaal cool, maakt niet uit en is weer minder werk voor mezelf 😀

Mooie review, leuke squonk mod. 

Echter een vraagje, hoe houdt de lak op de mod zich, aangezien het een prijzige squonker is denk ik dat ze met de lak afwerking wel goed zitten. Maar mocht iemand het mij kunnen vertellen die hem intensief heeft gebruikt wordt gewaardeerd 😉

Edited by Raymond75

@Raymond75, ik heb een dotbox 75 en na anderhalf jaar intensief gebuirk zijn alleen de randjes wat lichter.. Het is geanodiseerd aluminium en alleen bij beschadiging gaat de kleur eraf.. Ik durf wel te zeggen dat dit de beste afwerking is van de mods die ik heb (gehad)