Jump to content
Sign in to follow this  
Jim

Innokin iSub B tank review

Recommended Posts

Een nieuwe subtank van Innokin en nog eens een tankje met bescheiden coils in plaats van die grote liquid zuipende coils die tegen de 100w vragen.

Keek ik wel naar uit maar de tank is een hele beproeving van mijn geduld geweest.

Ik heb een tank gekregen met defect topfill/JFC systeem, heb de fabrikant nu ruim de tijd gegeven om te reageren of het juiste te doen maar het bleef stil daar in China en dus doe ik de review met het kapotte tankje.

Het is een 24mm subtank, 0.35ohm mesh coils, JFC en geen te ruime airflow.

Beginnen doe ik met mijn Youtube presentatie filmpje, hier laat ik je alles van de tank goed zien.

Sorry voor mijn taalgebruik bij het stuk waar ik het probleem met de tank laat zien maar na 2x opnieuw beginnen met het ganse filmpje was ik het beu, en ik ben blij dat ik het bij wat vloeken gehouden heb en niet gewoon het ding in stukken geslagen heb.

Je doet me plezier door het filmpje even te bekijken of aan te klikken, elke view👁️/subscribe☑️/like👍/comment🖊️ op mijn kanaal weet ik erg te appreciëren.

De verpakking en de verpakking van de extra bubble tank (aparte aankoop)

O8Gxl5t.jpg

De spares lijkt me wel duidelijk wat het is op de foto, en wat direct opvalt is dat je bij de tank zelf geen extra glas krijgt wat een dik minpunt is!

sm9VKr0.jpg

De tank zelf ziet er wel goed uit en lijkt een stevige tank te zijn.

UAVgAdY.jpg

vXPXwFH.jpg

S1zmhHK.jpg

510 driptip.

9BPO0zc.jpg

De airflow is uiteraard regelbaar en deze airflow heb je aan beide kanten van de tank.

Het is geen ruime DL airflow, het zit ergens tussen restricted DL en echt DL in op de grootste stand.

POWoPD5.jpg

De topfill dan, hier zit mijn probleem bij deze tank.

Normaal duw je op de topcap en begin je te schroeven nadat je de tank volgetankt hebt, maar bij mijn tank is er een probleem.

Van de tien keer dat ik het probeerde ging dat veersysteem binnenin maar één keer naar beneden, dus ergens binnenin zat er iets niet juist.

Heb genoeg andere reviews bekeken en bij hun ging dat vlot en zonder probleem, dus duidelijk een QC probleem aan mijn tank.

En nee ik doe het niet verkeerd of te snel of wat dan ook!

OR7XNvA.jpg

Dit is dat juice flow control systeem dat je activeert door de topfill los te draaien.

Van zodra de topfill open is gaat de JFC dicht en natuurlijk open als de tank terug dicht is.

Is dat echt nodig een JFC bij subtanks? wat mij betreft een totaal overbodige optie want ik heb nog geen enkele lekkende subtank gehad zonder JFC.

zEHYTyW.jpg

Ik heb de TPD versie van deze tank, en als je die koopt dan doe je zowiezo een miskoop want die is maar 2ml.

Normaal is de inhoud van deze tank 3ml maar om aan die 2ml TPD inhoud te voldoen heeft Innokin er een dikke plastic tank van gemaakt.

Welk materiaal dat plastic is weet ik niet, de wanden van de tank hebben ze extra dik gemaakt zodat de inhoud van de tank naar 2ml inhoud gebracht is.

Het is ook de enige tank die je krijgt in de verpakking, geen spare of niks.

PcHO6tE.jpg

Je kan wel het originele 3ml glas kopen als extra aankoop, of ook dit 4ml bubble glas.

boO1TpZ.jpg

DxCe8dZ.jpg

8Cemn4h.jpg

Om aan de coil te kunnen schroef je de base los en kan je zo de coil uit de tank trekken.

irQuWL8.jpg

tt972S4.jpg

En dit is dan de coil, een 0.3ohm mesh coil.

T1p88Lg.jpg

kf258tb.jpg

Dit is dan het befaamde 3D plex mesh waar ze zo fier op zijn.

Het ziet er specialer uit en volgens hun is het zoveel anders en beter dan andere mesh, maar ik merk er om eerlijk te zijn niks verschil aan.

Niet in levensduur, niet in smaak of wicken.

xEvnyXI.jpg

Mijn bevindingen:

- Als je een niet defecte tank hebt is dit wel een leuke subtank.

- Smaak is goed voor mij persoonlijk.

- Airflow ook, niet te ruim en goed regelbaar.

- Je kan makkelijk aan de coil zonder heel de tank te moeten openen.

Wat beter kon:

- Ook al is het de TPD versie, dan nog is een spare glas (plastic tank in dit geval) een verplichting.

Wat mij betreft kan het in 2019 niet meer dat een fabrikant maar één tank geeft en geen spare.

- Zoals je zag heeft mijn tank een defectje, een QC foutje van de fabrikant dus.

Ik heb mijn probleem twee keer aangehaald bij Innokin, één keer met een contactpersoon en de andere keer anoniem naar hun support dienst en anders verwoord en met een ander mail adres, en op geen enkele van de twee heb ik reactie gekregen.

Dat zou niet mogen van een fabrikant als Innokin!

Ik snap ook niet echt waarom je jfc nodig hebt in die tank. Als je geen defecte tank hebt hoelang gaat dat goed? Ziet er verder wel leuk uit