Jump to content
FoggieRick

Graag hulp met nitcore oplader!

Recommended Posts

Hoi

Ik hen net mijn nitecore digicharger d2 van zwoofs binnen. Maar als ik de batterij erin doe, blijft alleen het onderste streepje knipperen hij gaat niet ritmisch heen en weer zoals geschreven staat.

Is dit normaal of klopt er iets niet ik hoor het graag wil niet mij  batterijen kapot maken

Dan is de batterij gewoon erg leeg. Na een tijdje gaat het volgende streepje knipperen en daarna het derde streepje en als ze alledrie blijven branden, is de batterij vol.

ik heb een iets andere lader van nitecore maar denk dat het net zo werkt.

Volgens mij gaat hij alleen na plaatsen van de batterij 1 x oplopend van 1 naar 4 streepjes, hij test dan het voltage, daarna zal hij knipperen naar het huidige voltage, 1 kwart vol, 2 half vol, 3 drie kwart vol, 4 bijna vol, bij vol zullen ze alle vier continu branden.

Ok top bedankt ik las in de gebruiksaanwijzing van de oplader dat ze ritmisch moesten bewegen. Dus dacht even dat het een foutmelding was. 

Ik zie nu op filmpjes idd dat ze niet ritmisch bewegen inderdaad.

Ik wacht het even af

Heb zelf twee D4's, gaat trouwens om zes streepjes, maar het principe blijft hetzelfde.

Geduld is een schone zaak @FoggieRick, de D2 heeft een output van 2 x 500mA per uur, dit gaat met een VTC6 best een tijdje duren. Niet gaan zitten staren naar dat schermpje, dan lijkt het alleen naar langer te duren 😉 

47 minutes ago, FoggieRick said:

Wel apart dat ik na een uur laden nog steeds maar 1 streepje heb.

Dat kan kloppen het eerste streepje is van 0-70%(uit me hoofd kan 10 meer of minder zijn) dus die duurt ook het langst.

Bij mijn nitecore lader(die ik overigens niet meer gebruik) staat het ook naast die lampjes, al is het erg onduidelijk te zien.

Je batterijen ontladen eerst, dan krijgt u inderdaad 1 streep die blijft knipperen. Soms kan het ook wel is 5 uur of iets langer duren voordat het volledig is opgeladen.