Jump to content

El Thunder 21700 mech review

Recommended Posts

El Thunder is een fabrikant uit Rusland en ze hebben een nieuwe mech uitgebracht want ook zij moeten mee met de evolutie en mech tubes gaan nu bijna allemaal richting 21700 batterijen.

Ik heb hun 18650 en 20700 mech al gehad en verkocht ondertussen, en nu kon ik deze kopen aan een mooie prijs van Mark Todd.

Nieuwprijs voor deze mech zit ergens tussen de 175 en 200€ dacht ik ergens gezien te hebben.

Ben altijd heel tevreden geweest van El Thunder hun mechs, heel simpel in design en werking maar o zo goed.

Ze zijn ook altijd korter dan de meeste mechs op de markt, gebruiken in tegenstelling tot vele andere merken een echt duurzame finish op hun tubes, ze gebruiken een cerakote of wat je ook wel terug kan vinden in SUV's en trucks als "bedliner".

Dat is een finish die heel wat mishandeling kan verdragen, het ziet er wel ruwer uit dan normale cerakote en veel mensen zien het misschien niet zo graag.

Beginnen doe ik met mijn Youtube presentatie, hier laat ik je elk onderdeel zien en natuurlijk de mech in werking.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view👁️/subscribe☑️/like👍/comment🖊️ op mijn kanaal weet ik erg te appreciëren.

Elke El Thunder mech die ik al gehad heb kwam in deze verpakking.

N0IwAGx.jpg

De spares en extra's leg ik wel in de review uit wat ze zijn en waarvoor ze dienen.

kVqR4UX.jpg

En hier is ie dan, zoals ik al zei een vrij sobere tube.

jEQHKOz.jpg

qwqICMO.jpg

En een laag serienummer is voor een verzamelaar ook altijd leuk, hoe lager hoe liever.

j6Vu2UR.jpg

Hybrid connectie natuurlijk, dus altijd zorgen dat de 510 pin van je atty ver genoeg uitsteekt om ongelukken te vermijden.

W1v48X9.jpg

De vuurknop is van uitzicht niks veranderd in de loop der jaren, was bij de vorige versie ook zo.

8nt3PMG.jpg

En hier alles eens uit elkaar halen en laten zien.

ec5yyzt.jpg

Dit is wat ze zelf noemen hun zelfreinigend systeem voor de vuurknop, het doet wel iets maar mag je toch met een korrel zout nemen.

De afwerking van alle onderdelen is wel zo goed als perfect, nergens foutjes of slecht afgewerkt onderdelen.

i4QupXx.jpg

i6VMyox.jpg

Schroefdraad is ook heel netjes en loopt heel erg soepel.

vTn7KfD.jpg

En dit is dan het korte vuurknopje, heel simpel met een goede veer en ik blijf een vuurknop met veer nog steeds verkiezen boven een knop met magneten.

Omdat met dit systeem je batterij altijd in contact staat met de vuurknop zal je ook geen arcing sporen krijgen op je batterij.

gnpHmHt.jpg

OgxF1Z9.jpg

jgpdUSk.jpg

Je krijgt twee van deze stukjes, de enige reden waarom je er twee krijgt is om de "throw" van je vuurknop te bepalen.

Ik heb graag een heel korte druk op de vuurknop maar andere mensen hebben misschien een langere druk, moet je zelf maar bepalen wat je het liefst hebt.

zFRTkD7.jpg

Zoals je ziet is het linkse stukje binnenin dikker dan het rechtse, dus met het linkse stukje zal de druk op je vuurknop korter zijn.

OMitMwE.jpg

Je kan in deze mech ook 18650 en 20700 batterijen gebruiken als je dat echt wil.

Voor mij is het tot op heden nog steeds een raadsel waarom je een 18650 batterij in een 21700 tube zou willen gebruiken, dat snap ik niet goed...

Maar het kan als je dat wil en om dat te bekomen geven ze twee simpele plastic dingetjes (geen idee hoe ik dat moet noemen) die je rond de batterij plaatst.

Dat systeem werkt wel maar om eerlijk te zijn gaat het niet altijd vlot, ofwel blijft het ergens haperen en het werkt niet vlot genoeg voor mij.

4CHetif.jpg

Met een 18650 moet je aan het uiteinde dan nog is dat magneetje gebruiken om het verschil in lengte te compenseren.

SzDZXNa.jpg

Met een 20700 heb je ook dat plastic ding nodig maar geen magneetje.

8kSnt7W.jpg

Wat een geprul allemaal, neem gewoon een 21700 batterij en bespaar je al dat plastic omhulsel gedoe.

2WxgQUv.jpg

Hier een vergelijk met twee andere 21700 batterij tubes.

De Kennedy is op zich ook geen al te lange tube omdat de vuurknop niet zo groot is maar toch is de El Thunder nog een stukje kleiner.

Purge die hebben altijd van die bijna overdreven lange tubes door die vuurknop van wel bijna 5cm lang die ze gebruiken.

OhKHgUI.jpg

Nog een handcheck om af te sluiten.

HDCmnpo.jpg

Mijn bevindingen:

- Ook deze 21700 tube is weer net zo goed als de vorige versies.

- El Thunder mech zijn meer voor de gebruikers die niet zo geven om de fancy looks enz, maar voor gebruikers die ook echt hun tube gebruiken en niet te voorzichtig willen zijn.

Daarom dat ze de paint gebruiken die ze hebben, is gemaakt om duurzaam te zijn en niet bij het minste stootje een kras of chip in je paint te hebben.

- Heel simpele vuurknop, kan ik geen problemen mee ondervinden en werkt gewoon prima.

- De veer is ook niet te zacht of hard.

- Op gebied van prestatie ook niks dan lof, er is iets aan de El Thunder mechs dat me nu al bij elk model is opgevallen maar wat ik absoluut niet kan bewijzen.

Als ik dezelfde batterij en atty met build op een andere tube plaats kan ik wel opmerken dat de El Thunder iets harder of beter gaat, ik kan dat niet bewijzen natuurlijk want daar heb ik geen apparatuur voor om zoiets te testen.

- 24mm atty is het maximum want anders krijg je overhang, dit is geen minpunt ofzo want dat zijn dingen die je op voorhand weet en uitzoekt voor je de tube zou kopen.

- Dat de El Thunder tubes korter zijn de meeste andere merken is wel een pluspunt voor mij.

Wat beter kon:

- Ik moet dit noteren als minpunt ook al is het dat voor mij persoonlijk niet echt.

Als je een 21700 batterij gebruikt en je schud hard met de tube zal je wat gerammel krijgen van de batterij.

Ik laat het in mijn filmpje ook meermaals zien en horen.

Bij normaal gebruik en als je lichtjes zou schudden dan merk je hier absoluut niks of niks van en het is me ook pas opgevallen toen ik een review van Mike Vapes bekeek.

Als je gaat schudden als een gek dan zal je de batterij wel horen rammelen in de tube, maar wie schud er dan ook als een gek met zijn tube tijdens het dampen?

Dus wat mij betreft moet ik het vermelden maar is het eigenlijk helemaal geen probleem.

Dat je moet werken met die plastic omhulsels ga ik zelfs niet vermelden als minpunt ofzo, mijn mening is hier heel duidelijk in.

Ik heb het altijd erg dom gevonden en zal dat ook blijven vinden om een 18650 batterij te gaan gebruiken in een mod voor 21700 batterijen, dan koop je toch gewoon een 18650 mod en klaar!

• Like 10

Vind em wel iets hebben, deze mechmod. Enkel die batterij adapters vind ik wat raar. Maar lijkt wel te doen wat het moet doen. Had gisteren de geschreven review al vluchtig bekeken en snapte niet direct hoe dat self cleaning systeem zou moeten werken. Dacht dat het om arcing te verwijderen was. Na het filmpje te bekijken, is dat dus enkel voor de zijkant van de vuurknop, als ik het goed begrepen heb. Reviewen gaat je duidelijk goed af Jim, de flow zit er goed in! 

Edited by germanaaizer