Jump to content

Recommended Posts

Hallo, ik heb sinds kort de justfog q16 gekocht, werkt prima en smaakt oke. 

Ik heb hier verder weinig problemen mee aan ondervonden als het gaat om het instellen en dergelijk. Heb de coil goed in laten trekken voor het eerste gebruik verder ook zonder problemen.

Alleen merk ik na een heis of 3 dat mijn keel redelijk schor wordt, en blijft hij dat zeker voor een paar minuten.

Hoe kan ik dit voorkomen en waar ligt dit aan? Ik probeer van het roken hierop over te stappen voor mijn gezondheid maar mijn keel voelt beter na een sigaret!

In je peuk zit een verdovende stof. Met een hogere Vg verhouding kunnen de klachten minder zijn.

Is echt een stukje gewenning ook.

Na paar weken vapen en niet roken zal t al stuk minder zijn.

En idd zoals huub aangeeft hoger vg maar een Q16 zou ik niet te hoog gaan want vg is stroperiger en dan komt de coil droog te staan wat vieze branderige smaak opleverd.

10 minutes ago, Cyber_Huub said:

In je peuk zit een verdovende stof. Met een hogere Vg verhouding kunnen de klachten minder zijn.

Klinkt logisch, zal bij de volgende eliquid eens eentje halen met meer VG, in ieder geval bedankt!

2 minutes ago, Kurmit said:

Is echt een stukje gewenning ook.

Na paar weken vapen en niet roken zal t al stuk minder zijn.

En idd zoals huub aangeeft hoger vg maar een Q16 zou ik niet te hoog gaan want vg is stroperiger en dan komt de coil droog te staan wat vieze branderige smaak opleverd.

Okay dan kijk ik het in ieder geval nog even aan, ik ga het met een hogere vg verhouding gewoon proberen, en anders desnoods weer terugstappen met een nieuw coiltje op het oude. 

Bedankt voor de info!

@Loekert 

Justfog Organic Cotton Coils 1.6ohm:
De standaard Justfog coils die bij alle startsets worden geleverd. Een goede balans tussen smaak, dampopbrengst, e-liquid verbruik en batterijduur. 

Justfog Organic Cotton Coils 1.2ohm:
De nieuwe Justfog coils met een lagere weerstand. Grotere dampopbrengst en sterkere keel prikkeling, met een wat hoger e-liquid verbruik en een iets kortere batterijduur.  

Ik gebruik zelf 2 q16 voor erbij. Maar hier ook mee gestart na het roken.

Ik zou echt niet hoger gaan dan 50% VG dan gaan je coils binnen 1 dag eraan. Beide ohm waardes hetzelfde.

Bij mij werkt 50/50 op 4 volt het beste. Ik heb 12 mg nic.  In het begin vond ik dit ook vrij zwaar voor mijn keel dus naar 6mg gegaan. Echter deed dit het niet voor mij dus weer terug naar 12mg. De sigaret bleef roepen bij 6mg😋

Wel ineens bij terug naar 12mg, geen last meer van mijn keel.

Dus voor mij was het echt wennen en veel water drinken.😉

En nu alweer toe aan zwaarder en overgestapt op pico 25 met zennith tank.

Dus gewoon volhouden en devtijd geven om te wennen👍

Edited by FoggieRick

Je constatering kan aan heel veel dingen liggen. VG lijkt zo oppervlakkig met zo weinig info de eerste keuze om naar te kijken. Met de q16 coils is een dunne vloeistof wel essentieel om je coils niet direct te verbranden. Je kan makkelijk naar hoge tot max VG vloeistoffen gaan mits je die verdund met wodka of gedemineraliseerd water. Max VG vraagt om ongeveer 15-20% verdunning om je coils niet droog te trekken en te verbranden. Beetje afhankelijk van hoe je dampt. Gedemineraliseerd water is het zachtst voor je keel, wodka geeft de zachtheid van VG iets scherpte en dus keel gevoel.

Verder maakt het gebrek aan info, bv. coil type, vloeistof soort en merk, nic hoeveelheid, nic soort (freebase of nic salts) etc. het onmogelijk om je een echt sluitend en serieus antwoord te geven.

Het schorre gevoel kwam bij mij door te hoge nicotine. Misschien 12mg en 6mg mixen? Als de 6 niet genoeg is. 

3 hours ago, VapoLux said:

Max VG vraagt om ongeveer 15-20% verdunning om je coils niet droog te trekken en te verbranden. Beetje afhankelijk van hoe je dampt. Gedemineraliseerd water is het zachtst voor je keel, wodka geeft de zachtheid van VG iets scherpte en dus keel gevoel.

MaxVG is VG-basisvloeistoef die door de DoeHetZelver verdund is met 15 à 20% gedemineraliseerd water.

Zelf gebruik ik 18% demi-water, en kieper er later  VG-aroma's bij.

Bij nicotinevrije maxVG is de smaak dermate luizig, dat een paar druppels sterke drank het sapje kunnen opleuken.

Ben zelf ook ooit (nog geeneens zo lang geleden) begonnen met een q16, ik vond de toen 30VG/70PG ook wat scherp in de keel en ben toen overgestapt naar een 50/50 liquid, net iets zachter. Dan telt het aantal mg nicotine ook nog mee, geeft ook een scherp gevoel in de keel. Als je niet al te zware sigaretten of shag hebt gerookt en je zit nu bijv. aan een liquid met 12mg nicotine kan dat best hevig zijn.

9 ml bestaat niet maar dan kun je bijv. een flesje 12mg met een flesje 6mg mixen en zo zit je op 9ml. Is dat nog te heftig dan kun je nog 6mg proberen tot je bij nul bent 😉

Gewoon even uitproberen tot je er bent en dat is voor een ieder persoonlijk.

Edited by Bert69

Update: Heb 1.2 ohm coiltjes besteld en een eliquid met pg 40/60 vg en 12mg nicotine.

Maak er nu al enkele dagen gebruik van en heb op 3.4 volt met de luchttoevoer bijna dicht geen last van mijn keel. Geeft voor mij nog voldoende throathit.

Ik denk dat het de pg verhouding was voor mij

Edited by Loekert

Ik lees het nergens terug in dit topic maar de eerste weken veel drinken 🙂  

Verder zijn er kant en klare hoge vg-liquids (circa 99,9%) met een lage viscositeit waardoor je zelf niet hoeft te stoeien met mengen. Althans, de meeste beginners zitten daar niet op te wachten 🙂 

7 hours ago, Roken said:

Verder zijn er kant en klare hoge vg-liquids (circa 99,9%) met een lage viscositeit ....

99,9% VG en dan toch een lage viscositeit ?      :weetnie

4 hours ago, Marianna said:

99,9% VG en dan toch een lage viscositeit ?      :weetnie

Ja, klopt. Beter gezegd; glycerine E422 met lage viscositeit, kan ook 99,5% zijn hoor 🙂

De totstandkoming tot circa 99% VG is een ander verhaal en kan je gewoon spreken van circa 99% VG met lage viscositeit.

Edited by Roken

Ik verdun de VG-basisvloeistof al meer dan 10 jaren met 15 à 18% gedestilleerd water, maar lage viscositeit heeft 't nog steeds niet.

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )

Ik snap het ook nog niet. Als je een flesje liquid koopt waarin 99% VG zit dan is het gewoon een straf om je tankje mee te vullen, zo dik is het.