Jump to content
SCi

[1e indrukken] Steamcrave aromamizer Titan

Recommended Posts

Na heel lang twijfelen ( ik heb de Plus namelijk al in bezit met extender kit ) hakte ik tijdens een sale van FT toch

de knoop door en bestelde ik de allergrootste aromamizer van steamcrave tot nu toe ; de Titan.

Hierbij de 1e indrukken van dit bakbeest.

Dit is niet zomaar een grotere versie van de Plus , er zijn echt een aantal aanpassingen doorgevoerd.

De driptip is een verassing ; deze heeft een grotere maat dan de Plus en is nu ook 1 geheel met de top cap.

Dat ik geen eigen driptips meer kan gebruiken is misschien een nadeel maar steamcrave levert 2 stuks mee in de verpakking.

De buitenkant van de Titan is merkbaar 'stroever' dan de Plus.

Een mooie verbetering imho.

Niet alleen voelt het beter aan maar je hebt ook meer grip op deze gigant.

Het schroefdraad is nog altijd nogal 'ielig' naar mijn mening.

Het openmaken van boven en onderkant gaat de 1e keer niet echt soepel.

Een drupje liquid op het schroefdraad is zeker een aanrader naar mijn mening.

Het builddeck is vrijwel gelijk aan de Plus maar is uiteraard een stuk ruimer.

Mooi als je de diverse "lego" toepassingen wilt gebruiken maar ook voor reguliere setups is het erg prettig dat er zoveel ruimte is.

Grote coils passen hier gewoon prima op.

Opvallend is wel dat de imbusschroefjes wel heel erg diep in het deck zitten ; geen directe reden tot zorg maar in de Plus zitten ze veel minder diep.

Het dampen lijkt een stuk luchtiger te zijn dan de plus maar dit is vrij persoonlijk.

De combinatie van grotere schoorsteen en driptip zullen hier ongetwijfeld aan meewerken.

Toch is de smaak niet zo 'vlak' als dat sommige reviewers op YT laten merken.

Ik haal alle details uit mijn ADV dus qua smaak zie ik geen nadeel hier.

Tot zover voor nu , later meer 🙂

wai.jpeg

😮 dat is titanic huge. Hoeveel vloeistof gaat er in? Hoe zit het met de draagbaarheid / vervoerbaarheid? Welk gewicht zeul je mee incl. de mod?

1 minute ago, VapoLux said:

dat is titanic

Nu maar hopen dat er geen ijsbergsla-liquid in zit!

22 minutes ago, VapoLux said:

Hoeveel vloeistof gaat er in?

28ml

Geen idee hoe lang het is maar ik heb deze ongeveer sinds ie in China te bestellen was.

Dat ding is monsterlijk, dampt goed, voldoende mogelijkheden, zalige tank inhoud, zowat genoeg om goudvissen in te proppen, niets over te klagen verder. Wel zijn er een aantal puntjes van aandacht en dat is nou net waarom ik de Titan al tijdje niet meer gebruik;

- te groot! (duh), niet eens een probleem omdat ie voor thuisgebruik is, maar sinds mn Wismec RX300 (4x18650) dood is past ie nergens meer op. Niet zozeer omdat het er dubieus uitziet, of onhandelbaar is maar omdat al mn andere modjes 2 of 3-batterij zijn... en de Titan smeekt (bij mij) om hoog vermogen. Eigen keuze om er dikke coils in te laden, maar daar heb ik um ook voor gekocht.

-Nergens dat kleinere glaasje te bestellen. De 28ml is te groot en zorgt toch voor wat afname van smaak. Heb geen reserve glaasje

.....en toen wist ik even geen andere minpunten meer te bedenken...   moet um maar even afstoffen en weer gebruiken denk ik 🤔

2 hours ago, Knak said:

-Nergens dat kleinere glaasje te bestellen. De 28ml is te groot en zorgt toch voor wat afname van smaak. Heb geen reserve glaasje

Heeft FT die niet ?

Bij hun heb ik m'n extender kit voor m'n plus gehaald dus ik ga er voor het gemak van uit dat zij zo'n beetje alles hebben voor de aromamizer serie 😉

Update:

Ik kan 'm zo snel niet vinden..  het deck hebben ze wel en glas voor de supreme hebben ze ook..

Edited by SCi

Als je um laat stuiteren en het glas is kapuut, iets wat best wel makkelijk en snel kan gebeuren ben je dus de l#l...

TItan is de eerste tank waar ik geen glas van kan bestellen uit China..   heb destijds ook een product-request doorgestuurd bij FT; niets over gehoord.

Dus oppassen

Edited by Sub-Ωhm
❗FBT edit, https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/❗

Onderdelen staan wel op de originele  Steamgrave site.

18 ml glaasje kun je daar ook  kopen 

en alle andere onderdelen

weet niet of het uit maakt of je een originele of namaak hebt

20 hours ago, hyena said:

hoe istie als rda?

Ik heb geen idee ; het lijkt me ook niet echt waarschijnlijk dat je 'm als rda gaat inzetten aangezien alleen de base al 4ml juice kan bevatten als ik het goed heb.

Meteen ook een update na een aantal dagen gebruik.

Ondanks het feit dat de vape echt heel luchtig is ben ik echt verbaasd dat er nog zoveel detail in de smaak zit.

Ik werk nu met een dual clapton setup dus je hoeft niet eens echt "exotisch" te gaan om veel smaak uit dit bakbeest te halen.

Opmerkelijk genoeg heb ik het idee dat de titan minder 'zweet' dan de plus.

Mijn plus heeft altijd ietsje lopen zweten , zelfs met een single coil setup.

De titan heeft dit tot nu toe amper tot zelfs helemaal niet.

Vooralsnog zeer tevreden met dit ding ! 🙂

Deze staat ook op mijn ooit lijst. Moet wel een huge ass series build in denk ik. Om te compenseren voor de grootte.

Titan is mijn meest gebruikte setup bij thuisgebruik, super tank en super mod van Steamcrave. Heel gemakkelijk te builden en wicken, lekt nooit, zeer goede smaak, weinig bijvullen met 28ml inhoud, en de mod doet wat ie moet doen, fire in de hole 😄🔥🔥💨💨💨💨

6CDB461A-58AD-463A-B6DE-E4745528C5DD.jpeg