Jump to content

Recommended Posts

Het idee is niet nieuw. Werd in 2013/14 al gedaan.
Ik heb het een tijdje in m'n oude Taifun gehad.
Werkt als een tiet en geeft een iets helderder smaak dan met katoen, hoewel dat met de nieuwere katoensoorten de vraag is of dit verschil nu nog merkbaar is.
Het proces is inderdaad vrij omslachtig, maar daar staat tegenover dat de wick maanden meegaat.
Even schoonbranden, afspoelen, drogen en klaar.

Werkt ook super in de EVL v3

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Heeft er al iemand de clone binnen met de extra opties zoals bell caps enz?

Zoja kan je daar eens een foto van maken en posten, wil zien of het ultem en de clear caps een beetje mooi zijn of dat het van dat troebel mega fake gedoe is.

Aangezien Svoëmesto er nu wel absurt lang over doet om die onderdelen in stock te krijgen bij de shops denk ik dat ik ze sneller in huis kan hebben uit China, maar dan moet het ultem ook wel polished zijn anders hoef ik ze niet.

Posted (edited)

Zojuist de bestelling van Svoemesto binnen, een originele V5 driptip, gezien ik dat kleine metalen ding niets vond, een originele long mod in ice.

Zal vanavond ff plaatje plaatsen als deze opgebouwd is.

Ik had gevraagd of ze de nieuwe schroefjes gelijk in het doosje konden stoppen, hebben ze ook gedaan maar tot mijn verbazing zit er ook een nieuw 510 pin/airflow ding in:

20190328_160354.thumb.jpg.645d353cc0a5cc8baf7b2fd8fe7ec6a8.jpg

Edited by Bert69

Posted (edited)

Zo alles weer gemonteerd, nogmaals tot mijn verbazing zat er in de nieuwe airflow pin ook nog een schroefje, dus nu 2 stuks reserve. Ik weet niet waarom Svoemesto zo aardig doet tegen mij, misschien omdat ik mijn mails in het Duits heb geschreven 😎 (Heino?).

Anyway, nieuwe driptip, longmode in ice en alle nieuwe onderdelen gemonteerd, nu nog ff wicken en kijken hoe het gaat.

Ik heb er alle vertrouwen in, waar de kunststof schroef voorheen nauwelijks tot geen weerstand had met indraaien gaat deze nu bijna zwaar.

Zo ook weer gewickt (en natuurlijk voorheen alles even schoon gemaakt want hij lag toch uit elkaar) en hij smaakt weer superieur :egypt

20190329_031424.thumb.jpg.e3f9664e721ccbf83f6bee0809890fa9.jpg

Edited by Bert69

Posted (edited)

Het is inmiddels woensdag en ik lurk eigenlijk alleen maar aan de KF lite, vandaag nog met een puntje van een velletje toiletpapier de 510 pin van de tank afgegaan, geen enkele vorm van lekkage te vinden. 

Het lijkt er op dat Svoemesto het probleem opgelost heeft. Ik ben in ieder geval keurig door ze geholpen!

Edited by Bert69

De sxk kloon is na een dikke 200 pufjes nog steeds kurkdroog, hopelijk blijft dat zo. Fijn tankje hoor!

De YFTK kloon na 12ml. ook nog droog achter de oren :duim en de coil schroefjes draaien gesmeerd en :fluit:fluit doet ie ook niet.

@Gast

Da's mooi om te horen,

Die van mij zit in het vliegtuig.

Vol verwachting klopt ons hart!

(Dr)update: na 500+ pufjes nog immer kurkdreug.

Mijn eerste bestelling is nog steeds onderweg :huil

Maar mijn zwarte YFTK 24mm inmiddels wel mogen ontvangen. 

Wat een heerlijk minuscuul builddeck.

1e coil. 0,3mm kanthal, 7 wraps op 2,5 mm, katoen iets bijgeknipt, want ook die wick "gaten" zijn minuscuul

Ik ben onder de indruk van de smaak, en wat een heerlijk compact design.

Geen lekkage na 2 dagen

En inmiddels ook de SXK binnen. En staan enorm goed op een Zero mini

Voelt kwalitatief beter aan...

Alsof de YFTK van aluminium is en de SXK van roestvrijstaal

Bij deze de zelfde build, maar met 0,35mm kanthal

0,3mm is beter, de driptip wordt vrij snel te warm

Voor de geinteresseerden...

Mijn SXK clone met stalen pin geeft geen enkele lekkage.

Zowel de YFTK als de SXK gedragen zich voorbeeldig...

Geen lekkage

(Je moet er alleen niet de bergen mee door, zonder ze op de kop te houden :bloos ... En dat wist ik al van te voren, wilde het even aan den lijve ervaren. (De Siren 2? GEEN DRUPPEL)

Ik ben d'r erg blij mee, goeie smaak, voorbeeldig verbruik, makkelijk schoonmaken.... TOP

Nu is het wachten op de KF5 2019 ??? Zou toch prachtig zijn, zo'n compact design met het deck en airflow van de V5!?

Posted (edited)

EN inmiddels mijn 2de SXK binnen, nu met groot "glas" en extensie

Ik vind hem verlengt nog fijner, nog steeds compact, de smaak is nog steeds prima, maar je kan langer lurken voor de driptip te warm wordt

Oh. En niet te vergeten het gemis aan condensatie onder de driptip... Heerlijk

Aanrader

Edited by the martin

Alleen al vanwege de capaciteit is bij mij de 24mm ook favoriet. Zeker nu ik de topfill-sectie erop heb. Ziet er ook nog eens goed uit.

De Dvarw en de Lite 2019 ontlopen elkaar niet zo veel, is mijn beleving.

De Lite is nu favoriet mede door de topfill. Is toch allemaal wat handiger.

En @Leo Bak: Vergeet dat dekselse dekseltje niet!

@teddy Tja.....zie dat het nog niet verkrijgbaar is op de site van Svoemesto.de maar ik wil ook niet van 1.8 naar 1.2mm. Wat wel beter is dan het huidige model is de insulator aan de onderzijde, dat is nu een rubber ringetje en dat houdt de condensvorming na een paar weken niet tegen.

Dus de lekkage is niet meer langs de kunststof schroef maar langs de schacht waar de kunststof schroef in zit, de afdichting van de airflowkamer en het gat waar de pin door gaat is nu de oorzaak dat ik een keer in de 2 weken de boel uit elkaar moet halen en reinigen, geen probleem maar je moet het wel steeds in de gaten houden.

Is Svoemesto aan het rentenieren of wat zijn ze daar aan het doen...

Hoe lang kan het in godsnaam duren voor ze een nieuwe batch Kayfuns en accessoires klaar hebben?

Zit nu al sinds de release te wachten tot ik enkele van de originele parts kan kopen zoals de bell caps en extensie enz, maar nergens zijn die dingen nog in stock.

Heb al een paar van de Chinese parts hier liggen, maar krijg het niet over mijn hart om dat Chinees spul op de originele Kayfun te plaatsen.

Het lijkt ook nergens op dat fake ultem en frosted gedoe.

Ik ben nog wat aan het afwachten maar ben zeker ook van plan om een zwarte 24mm Lite te kopen, waarschijnlijk die van YFTK, en een pei top fill kit.

4 hours ago, balling said:

De Lite is nu favoriet mede door de topfill. Is toch allemaal wat handiger.

En @Leo Bak: Vergeet dat dekselse dekseltje niet!

Idem voor de Dvarw met top fill tank, kheb er tijdens het online gamen er altijd 2 van in gebruik  ... vergeet dat dekselse dekseltje niet (mooi recht op te draaien) 😈

Heb Svoemesto even een mailtje gestuurd of die nieuwe witte insulator ook op de 1.8mm versie past, dan ben ik misschien ook van het lekken langs de 510 pin af.

8 hours ago, Jim said:

Is Svoemesto aan het rentenieren of wat zijn ze daar aan het doen...

Ik vermoed dat ze zelf nu ook inzien dat de Lite19 'mislukt' is in deze huidige opzet. Ik ben bang dat er überhaupt geen batches van deze versie meer komen. Teveel lekkageproblemen via de 510 pin. Sowieso faalt in mijn ogen het ontwerp als die siliconenpin de liquid moet tegenhouden, het heeft dan al te ver kunnen doordringen.

Ze adverteren nota bene met het argument dat dit een geschikte beginnerstank is. Maar alleen als je een gevorderde zelfbouwer bent kun je een goede wick erin zetten die elk contact met de posts, coil en legs vermijdt. Met zo'n build functioneert mijn SXK-24mm goed, geen enkele lekkage, maar zelfs meerdere authentic eigenaren hebben dus wel die lekkageproblemen.

Als dan de eerste batches van die siliconen airflow schroeven ook niet goed genoeg afsluiten, legt dat de ontwerpfout extra bloot. Ik verwacht dan ook dat er een V2 aan zit te komen, min of meer zoals in dat filmpje van die duitser hierboven.

Over smaak probeer ik tegenwoordig mijn mening zoveel mogelijk voor me te houden, maar toch, ook op dat vlak ben ik niet echt onder de indruk van de Lite19. Vooralsnog zijn de mini3+ en de 5mini mijn favorieten, en dat zijn zelfs niet-officieel bestaande modellen. Toegegeven, ik bezit geen enkele authentic KF, maar hoor steeds weer dat de YFTK Prime, de Ulton 52 en de SJMY/SXK 5 niet onderdoen voor hun voorbeelden, qua smaak.

Ik ga van deze versie i.e.g. geen reserves meer aanleggen, ik wacht op de V2 en heb al mijn niet-SXK's al van de hand gedaan.